Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Tror du det är PW som uppgett tiden för tömning av SDs mobil?
Jaha nu hoppar vi till PW helt plötsligt. Tvära kast.
Nej jag tror inte det är PW som uppgett tiden för SD. Men du verkar väldigt inne på det?
Om någon ens uppgett nånting alls till SD.
Framgår av rapporten hur lång tid det tar som jag var inne på häromdan. Men ser ingen tid i rapporten i fupen nu när jag kikat lite närmare.
Ska stå nåt i stil med:
extraction date/time start
extraction date/time end
Så innan man snackar 10 timmar så ska man nog kika i underlaget. Var det nu finns.
Stämmer tiden 10 timmar så får väl den som är intresserad fråga SD eller PW om de pratat om detta. Lär vara lika svårt att få ett svar från endera av dem tippar jag.
Rapporten som är med i fupen annars angående SD:s mobil som tömdes första dagarna där är förresten från oktober 2019 om jag minns rätt. Och ingår i ett PM från februari 2020 om jag fortfarande minns rätt.
Alltså är ”extraction report” i fup gjord 1,5 år efter mordet. Så de lär antagligen ha tagit ut en ny rapport från speglingsfilen baserat på det som framkommit i förhör med SD mfl?
Det betyder att PW inte var i närheten av den rapport gällande SD:s mobil som finns i fup. Han kopplades bort från fallet en månad efter mordet. Alltså i juni 2018.
Han var vidare som bekant endast behjälplig med att visa hur man sätter igång tömningen då hans kollega inte kände till metoden som var aktuell.
Fortsätt kämpa på med att få fram nåt om PW, HD eller ”planeringen” 11/5. Dina hjärtefrågor. En dag lossnar det kanske. Eller inte.