2021-06-06, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Tusen tack! Tycker det finns så få bilder att hitta på dem? Känns som många borde vara intresserade av att ha ett ansikte på dessa människorna men verkar vara svårt att hitta.
Du får gärna berätta mer om henne.

I hennes överklagan till hovrätten finns bild på henne tillsammans med Esmeralda och även en bild på Patrik och Esmeralda. Länk till överklagan finns i trådstarten.
Citera
2021-06-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Har bara denna:
https://www.bildtagg.se/bild/pxlubfz2u9m6vcve8hpfwcyw

Vet du om detta är från nyårsafton?

Hon skulle bara veta att hela hennes liv skulle tas ifrån henne om sisådär 30 dagar.. du har inte fler screen shots från hennes Instagram?
Citera
2021-06-06, 19:21
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Vet du om detta är från nyårsafton?

Hon skulle bara veta att hela hennes liv skulle tas ifrån henne om sisådär 30 dagar.. du har inte fler screen shots från hennes Instagram?

Jag vet faktiskt inte om det är från nyårsafton men jag gissar i alla fall från någon dag innan.
Jag har inte följt henne på Instagram, screenshoten fick jag skickad till mig av en kompis som följt henne där men som i samband med händelsen valde att avfölja henne. Så tyvärr har jag ingen möjlighet till fler bilder.
Citera
2021-06-06, 19:23
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Tusen tack! Tycker det finns så få bilder att hitta på dem? Känns som många borde vara intresserade av att ha ett ansikte på dessa människorna men verkar vara svårt att hitta.
Du får gärna berätta mer om henne.

Jag har skrivit en hel del om mina erfarenheter kring henne och hennes personlighet här i tråden tidigare. Sök på mina tidigare inlägg.
Citera
2021-06-06, 19:33
Medlem
Jag sökte på hennes förra Instagramkonto sansochnalans ..... en ny använder namnet...tar upp barn som far illa, missbruk , medberoende , soc osv ....
Citera
2021-06-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=7397033

Brott mot griftefriden? Vad kan detta innebära. Nån som sett nåt mer om "vållandet"

..................................

Stämningsansökan: (FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna

Diverse offentliga dokument: (FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna

Alternativ länk till diverse offentliga dokument: (FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna

Schema för huvudförhandlingen: (FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna

Ljudfiler från rättegången, förhör med den tilltalade: (FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna

Ljudfiler från rättegången: (FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna

Dokument - överklaganden: (FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna
(FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna

Beslut från IVO: (FB) Misstänkt vållande till annans död (treårig flicka) Norrköping 2020-01-30, två gripna

LVU-dom från Kammarrätten: (FB) Känsliga uppgifter läckta om tusentals läkare och sjuksköterskor

/Mod

Kommer inte till LVU-domen när jag klickar på länken utan till en tråd om läckta uppgifter på sjukvårdspersonal. Inte heller kommer jag till IVO-beslutet, utan endast till en sammanfattning på IVO:s hemsida.
Funkar inte länkarna eller är rubrikerna på länkarna missvisande?
Citera
2021-06-06, 22:05
Medlem
Citat:
Hon var väldigt manipulativ i tonåren, jag har skrivit om det tidigare, du kan söka på mina gamla inlägg. Men en mycket speciell personlighet. Inga droger förrän i slutet av tonåren och det var då jag slutade umgås med henne.

Hon har en jättefin familj, dock Jehovas Vittnen men R har aldrig tvingats till något. Visst har de varit besvikna över att hon inte velat följa med på sammankomster och försökt övertala henne men ville hon inte gå så fick hon vara hemma..
De har ställt upp mycket på henne. Det var mycket "stök" kring R gällande skolan, rökande och drickande och de har haft det tufft som föräldrar. Men de har alltid funnits där för henne.

Stort tack för att du delar med dig. Alltid intressant att få en lite djupare inblick i hur en sådan människa varit i uppväxten. Kan tänka mig att familjen har försökt göra sitt bästa för henne medan hon bara är en som ”tar”. Sorgligt hursomhelst.
Citera
2021-06-06, 23:23
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Kommer inte till LVU-domen när jag klickar på länken utan till en tråd om läckta uppgifter på sjukvårdspersonal. Inte heller kommer jag till IVO-beslutet, utan endast till en sammanfattning på IVO:s hemsida.
Funkar inte länkarna eller är rubrikerna på länkarna missvisande?
Testa att använda länken i min signatur och se om du hittar det du söker där.
Citera
2021-06-07, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Testa att använda länken i min signatur och se om du hittar det du söker där.

Tack! Länken till LVU-domen funkade. Dock hittade jag inte länken till IVO beslutet. Socialtjänsten har fått kritik av IVO om jag uppfattar det rätt. Frågan är om Förvaltnings- och kammarrätten utretts. Är det JO som skulle initiera och driva en sån utredning i så fall tro? Det var ju rätter(na) som avslog Socialtjänstens rekommendation om fortsatt LVU. Någon som känner till något om utredning av rätterna?
Citera
2021-06-07, 09:33
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte om det är från nyårsafton men jag gissar i alla fall från någon dag innan.
Jag har inte följt henne på Instagram, screenshoten fick jag skickad till mig av en kompis som följt henne där men som i samband med händelsen valde att avfölja henne. Så tyvärr har jag ingen möjlighet till fler bilder.

Okej jag förstår. Gick tillbaka och läste dina tidigare inlägg i tråden om R, och din erfarenhet av henne från tonåren. Väldigt intressant. En väldigt obehaglig personlighet som jag känner igen en hel del av från en tjejkompis som jag hade i barndomen och tonåren. Sa också upp kontakten till slut när jag äntligen insåg hur hon behandlat mig och alla runt omkring sig.

Får jag fråga om du vet något om omständigheterna när äldste sonen A föddes? Var biologiska pappan med i bilden alls? Jag förstår att hon hade börjat missbruka då, men vet du om det handlade om tungt missbruk, eller eskalerade det när hon träffade P?
Citera
2021-06-07, 11:09
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Får jag fråga om du vet något om omständigheterna när äldste sonen A föddes? Var biologiska pappan med i bilden alls? Jag förstår att hon hade börjat missbruka då, men vet du om det handlade om tungt missbruk, eller eskalerade det när hon träffade P?

Jag vet inte hur tungt missbruk hon hade då, vid den tiden hade jag ingen kontakt med henne. Allt jag vet, via vänner som bodde kvar i Ulricehamn och som träffat på henne, är att pappan inte fanns med i bilden alls. Hon hade inga kläder eller utrustning till den lilla pojken i början utan han hade på sig R:s lillasysters gamla rosa bebiskläder.
Hon såg också väldigt sliten ut och hade tydligen väldigt fula tänder.
Hon bodde hemma hos sina föräldrar i flera månader.
Senast redigerad av Inthemiddle 2021-06-07 kl. 11:16. Anledning: Tillägg
Citera
2021-06-07, 12:07
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Tack! Länken till LVU-domen funkade. Dock hittade jag inte länken till IVO beslutet. Socialtjänsten har fått kritik av IVO om jag uppfattar det rätt. Frågan är om Förvaltnings- och kammarrätten utretts. Är det JO som skulle initiera och driva en sån utredning i så fall tro? Det var ju rätter(na) som avslog Socialtjänstens rekommendation om fortsatt LVU. Någon som känner till något om utredning av rätterna?
Det beslutet hittar du här: https://www.ivo.se/globalassets/dokument/nyheter/2020/vitesforelaggande-norrkoping-slutligt.pdf

Det finns absolut ingen anledning till att misstänka att förvaltningsrätten eller kammarrätten har gjort fel. Felet ligger i att socialnämnden inte sett till att det underlag som behövdes för att styrka behov av LVU fanns, och att socialnämnden efter kammarrättens dom inte vidtagit de åtgärder de bort ha vidtagit. Om rätten ska granskas så är det JO som gör det, ja. JO initierar själv utredningar vid behov och det har säkerligen övervägts, men det går också anmäla till JO om man vill ha något granskat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in