2021-06-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är säkert ett trevligt fritidsintresse i NORMALA fall. Sen att det för paret Davidsson (nu bara HD) är på liv och död är inte bara liiite sjukt. Det lutar åt det maniska hållet.

Yes, samt BO Lena, hon verkade ju också rätt överdriven gällande det av vad jag läst hittills. Många udda människor, fattar verkligen varför detta fall är en sån grej på flashback, dramaturgin är ju perfekt. Lätt en av de bästa FUParna jag läst, kan inte slita mig. Att man bott i Örebro gör ju inte saken sämre.
Citera
2021-06-06, 16:42
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Polisen vill höra HD:s syn på att JG ringt in till polisen och frågat om det kollat efter LW hemma hos HD.

FL: Den I maj eeh förra året då.
MT:Mmh.
FL: Då ringer Jerry till polisen. Och uppmanar polisen att söka igenom din lägenhet efter
Lena.
FL: Visste du om det här?
MT:Nej.
FL: Vad har du för kommentar till det?
MT:Ingen.
FL:Ingen?
MT:Nej.
FL:Nej.Men hur kommer det sig att han gör det? Om du känner förtroende för honom, varför
ringer han till polisen?
MT: Har ingen aning.
FL: Du har ingen aning?
MT: Ingen aning om varför han skulle säga en sån sak.
FL:Nej. Uppenbarligen så tror ju han att du kan ha något med det här att göra.
MT:Aah.
FL:Mmh. I alla fall vid det här tillfället om vi säger så.
FL:Mmh. Har ni nån kontakt där dom där dagarna.. om just det här? du och Jerry tänker jag?
MT: Om Lena?
FL: Om din eventuella inblandning?
MT: Om min inblandning?.. Jag tror inte det...

Jag kan förstå om man inte minns vad man hade för pålägg på en macka, eller om man gick och la sig 23:15 eller 23:40 en kväll för en tid sedan. Men när man läser, och lyssnar till förhören med HD blir jag så jävla sur (rentav förbannad) på hennes icke-svar och minnesluckor. Tur man inte jobbar med sånt här, hade inte kunnat hålla tillbaka min vrede.
Citera
2021-06-06, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag kan förstå om man inte minns vad man hade för pålägg på en macka, eller om man gick och la sig 23:15 eller 23:40 en kväll för en tid sedan. Men när man läser, och lyssnar till förhören med HD blir jag så jävla sur (rentav förbannad) på hennes icke-svar och minnesluckor. Tur man inte jobbar med sånt här, hade inte kunnat hålla tillbaka min vrede.

Nä, haha.. Det måste uppstå många situationer varje månad som höjer blodtrycket till bristningsgränsen.
Citera
2021-06-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tack för den informationen.
Det tankesättet är det enda vettiga.
Varifrån fick Björn Linden sina idéer?
Redan när domen avkunnades verkade det konstigt att han så tydligt förklarade att han valde bort helheten.
Får domare verkligen vara så okunniga om vad Högsta domstolen har fastslagit?

Det skulle vara intressant att få veta om de känner varandra och hur väl i så fall.
Tur att HR inte ligger i Örebro.

Kanske ligger det gemensamma politiska intressen bakom? Tycker mig ha skymtat detta. An*St:s föräldrar och HDs verkar vara rätt överens. De umgås. Kanske ingår även BL i den sfären? Det finns många märkliga samband. Självklart får man rösta på vilket parti man vill, men det är ändå intressant. Finns en himla massa namn i den här sörjan. Många har redan nämnts. Dansanta blodbildsanalytiker och andra. Men jag vet inte om det har någon relevans i sin helhet.

Dock tror jag inte att SD var inne på samma linje. Mycket tyder på att han inte var det.
Citera
2021-06-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hoppas de som driver podden, EDIT. Youtube-kontot, skänker åtminstone hälften av ev. inkomster från patreons eller reklamintäkter till LWs barn.
Hatar när hyenor ska göra spänning och nöje av sk. true crime.

Speciellt såna som har äckliga namn som ”vad blir det för mord” osv. Och tecknade bilder på de som driver podden med blod på sig osv. 🤡

Verkligen gottar sig i andras elände och blodiga detaljer. Ofta ger ”programledarna” ett ganska blåst, okunnigt, hyenaaktigt och omoget intryck och har inte sällan läst på dåligt om de fall de berättar om (Ann Söderlunds och Anita Clémentes crimepod är ett av många exempel på detta. Hur de fick Emma Jagnestig och Carina Höglund att känna sig så utnyttjade att de (EJ och CH) skrev en gemensam debattartikel i Aftonbladet).

Om någon hyena-poddare eller TV-människa läser här:

- Låt LWs barn och föräldrar vara ifred och även SDs barn.

Håller med, men faktum kvarstår att fallet är på G att nu visas på Prime Crime. Men det är inget tyckande: Det är ljudupptagningar och det tycker jag är intressant.

Däremot håller jag med dig om att de poddar som, utan särskild kunskap, grisar ner sig i vissa fall kan vara för mycket. Finns flera såna.
Senast redigerad av zilvereko 2021-06-06 kl. 17:38.
Citera
2021-06-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, en sovande kvinna i ett närbeläget radhus hade vaknat av en mansröst - men kan lika gärna vara ett villospår. - Ett ärende till L:s planerade nya cache bakom planket lär hur som helst ha varit enkelt att initiera; både av L och S. - L stannar till en el. ett par minuter i hörnet, som om hon tvekat, alt. diskuterat något; mött eller inväntat någon - men det går heller inte att utesluta att den väckta kvinnan hört rätt.

S hade - medvetet eller planlöst - under allehanda förevändningar förhalat ett möte. - S har ej haft några garantier för att hans eller L:s sms/bilder för gott skulle kuinna raderas. Det finns inte minsta tillstymmelse till ”planering” av ett mord; varken 11-12 eller 14-15 maj; ej ens ett dåligt planerat rånmord. - Som S själv sade i HR:Allt sedan mordet (f.ö. även innan) har en omfattande damage control pågått på alla fronter inkl. psykologiska finter och manövrer (gäller även från H:s sida). - Om mordet följer de inblandades tid. beteendemönster har ett upplagrat hat (blandat med svartsjuka och kontrollförlust) från S:s sida utlöst vansinnesdådet. - Självmordet, däremot, var noga övertänkt och gynnar helt hans familj samt hans eget otyglade och bottenlösa frihetsbehov.

Har du möjlighet att kolla när i tid efter mordet den kvinnan förhördes?
Citera
2021-06-06, 17:45
Medlem
Citat:
Håller med, men faktum kvarstår att fallet är på G att nu visas på Prime Crime. Men det är inget tyckande: Det är ljudupptagningar och det tycker jag är intressant.

Däremot håller jag med dig om att de poddar som, utan särskild kunskap, grisar ner sig i vissa fall kan vara för mycket. Finns flera såna.

Jo, men när jag klickade på länken fylldes jag av lätt avsmak då dels det var en bild av LW/SD, där SDs ansikte x 3 började blinka .... Nej tack! Hoppas SDs barn inte klickar som jag.
Citera
2021-06-06, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Efter att han läst FUP inser han att inget vittne finns så då ändrar han sig och påstår att växeltestningen skett vid en tidigare tidpunkt.

Ja precis. Då är han inne på att det skedde vid Valborg. Alltså den tid då barnen inte hittade honom. Som han skriver som förklaring till HD.
Citera
2021-06-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja precis. Då är han inne på att det skedde vid Valborg. Alltså den tid då barnen inte hittade honom. Som han skriver som förklaring till HD.

Ja, han placerar händelser varefter det passar bäst vid varje givet tillfälle. Min tillit är minimal.
Citera
2021-06-06, 18:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Kanske ligger det gemensamma politiska intressen bakom? Tycker mig ha skymtat detta. An*St:s föräldrar och HDs verkar vara rätt överens. De umgås. Kanske ingår även BL i den sfären? Det finns många märkliga samband. Självklart får man rösta på vilket parti man vill, men det är ändå intressant. Finns en himla massa namn i den här sörjan. Många har redan nämnts. Dansanta blodbildsanalytiker och andra. Men jag vet inte om det har någon relevans i sin helhet.

Dock tror jag inte att SD var inne på samma linje. Mycket tyder på att han inte var det.

Så mycket ”märkligheter” det varit i detta fall, som om det vore en småstad.
Man kan ju inte annat än snudda vid sådant som gemensamma beröringspunkter, lojaliter.
Tack och lov ligger inte Göta Hovrätt i Örebro län.
Varför helt åsidosätta HDs riktlinjer vid dom?
(varför anställa en domare dömd för sexuella övergrepp..?…obs. retoriskt)
Citera
2021-06-06, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du @Mumsbulle…en liten viktigpetter, en småpåve, sliskig och självod som få i videon där han sitter och pratar med len stämma bredvid sina två unga nystrukna dyrkande jurister…

Björne som anställde en domare som var dömd för sexuellt ofredande trakasserier…inte helt olikt SOA som ursäktade, viftade bort SDs 6 år långa otrohet...)
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ofredade-kvinna-kan-bli-domare-1.4186648

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare

Som sagt hade denne lille man fått som han ville genom sitt eget personliga beslut om att FUP ”aldrig skulle lämnas ut digitalt” skulle vi aldrig haft FUP i tråden.

Att det skulle handla om att värna om integritet just i detta fall... jomen tjena…det går ju att lämna ut andra minst lika grova fup…

Nä det handlade nog här mer om om maktkamp, ett markerande, statuerande av makt pga av den anstormning av Flashbackare som inte nöjde sig med ett nej utan låg på.

Då kände sig Björne manad att peka med hela handen.

Fast då salade vi ihop pengar i tråden.

Tack vare grävande av Flashbackare kom det fram nya intressanta uppgifter i HR. Via Telia-experten bl.a. Vilket varit svårt utan tillgång till dessa 14.000 sidor…

Detta har varit en utredning kantad av fatala misstag och misslyckanden. Så nonchalant och tragiskt. Och jag är så tacksam och lättad att HR till slut valde (i motsats till Björne & Co) att se på alla dessa inkriminerande bevis, den uppenbara beviskedjan, och dömde med huvudet.

Undrar hur Björne Lindén ser på denna överkörning?
Han borde stå till svars för detta.
Citera
2021-06-06, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Prexis just så;; han trasslar in sig i den detaljen att han gjorde sig omaket att ta in cykeln i källaren 2-3 gånger mellan testrundorna.
Han säger att han har en sån där ramp i källartrappan som gör att det är lätt att komma ner och upp. Knappast praktiskt hur som helst när man bara behöver en skruvmejsel, tång och liten skiftnyckel, det tar man i så fall upp till markplan/garaget och står där och mekar. Allra helst eftersom SD även medger att det finns belysning där. Man går inte över ån för att hämta vatten liksom.
SD och HD binder ris åt sina (ryggradslösa) ryggar många gånger under utredningen.
Behövs det ens verktyg för att justera växlarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in