2021-06-04, 20:51
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naaaatta
Vet du om det går att begära ut ljudfiler ifrån hovrätten också?
Ja, det går fint.
Citera
2021-06-05, 22:51
Medlem
oryxocrakes avatar
Finns det några bilder på RG eller? Utöver den med svullna ögon från fup?
Citera
2021-06-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Finns inte den från tilläggsprotokollet, när hon sitter med sitt leg och tar en selfie, för att kunna köpa "medicin"?
Citera
2021-06-05, 23:13
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Finns inte den från tilläggsprotokollet, när hon sitter med sitt leg och tar en selfie, för att kunna köpa "medicin"?

Ursäkta en med dålig koll... var hittar man det?
Citera
2021-06-05, 23:29
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake

Har bara denna:
https://www.bildtagg.se/bild/pxlubfz2u9m6vcve8hpfwcyw
Citera
2021-06-05, 23:52
Medlem
Inthemiddles avatar
Hade visst sparat ner denna med men här är hon yngre, ser bara några år äldre ut än när vi umgicks i tonåren så jag gissar på 20-ish

https://www.bildtagg.se/bild/ejpdgyce6ekxs3bp15z869k
Citera
2021-06-06, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Ja, över huvudtaget skrämmande hur mycket inkompetenta människor det finns där ute. Läste sammanfattningen av förhör med R:s terapeut Zandra, där står det bland annat:

”På fråga hur Zandra uppfattade Patrik och Rebeckas hem svarar hon att det var ett välordnat, städat, rent och fräscht hem. Det syntes att det där bodde människor som bryr sig om hur man bor och lever. Det fanns foton på familjemedlemmar, tavlor på väggarna och böcker i bokhyllor. Det var en varm och trevlig atmosfär även mellan familjemedlemmarna.

Zandra tillfrågas om hon någon gång under sin kontakt med Rebecka uppfattade henne som drogpåverkad. Zandra svarar att hon aldrig kände sig oroad över att Rebecka var påverkad av några droger. I takt med att dosen av det föreskrivna läkemedlet Stesolid sänktes, blev Rebecka alltmer närvarande.

Zandra som har stor erfarenhet av att arbeta med personer med drogmissbruk och vet att det finns en risk för sidointag i samband med nedtrappning. Om hon hade sett minsta tecken på något sådant hade hon bett om en ordination av ett drogtest men det fanns aldrig några sådana signaler hos Rebecka.”

Stor erfarenhet av att arbeta med personer med drogmissbruk säger du?
Okeeeeej du verkar inte ha lärt dig särskilt mycket av den erfarenheten. Ser ju inte en fullblodsnarkoman när hon står mitt framför henne..

Ja det där lät verkligen skrämmande! Om det är något fullblodsnarkomaner kan så är det att ljuga och manipulera. Fröken R är ju också väldigt vältalig så hon snackar väl omkull den här terapeuten. Skrämmande dock att personen inte kan se det i sin profession.
Citera
2021-06-06, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Hade visst sparat ner denna med men här är hon yngre, ser bara några år äldre ut än när vi umgicks i tonåren så jag gissar på 20-ish

https://www.bildtagg.se/bild/ejpdgyce6ekxs3bp15z869k

Intressant, hur var hon i tonåren? Var hon manipulativ då? Fanns drogerna med i bilden redan då?

Vet att det avhandlats lite tidigare men hur var hennes relation med familjen? Kommer ihåg från FUP att det handlar om lån och återbetalning i deras meddelanden till varandra.
Citera
2021-06-06, 10:27
Medlem
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Intressant, hur var hon i tonåren? Var hon manipulativ då? Fanns drogerna med i bilden redan då?

Vet att det avhandlats lite tidigare men hur var hennes relation med familjen? Kommer ihåg från FUP att det handlar om lån och återbetalning i deras meddelanden till varandra.

Hon var väldigt manipulativ i tonåren, jag har skrivit om det tidigare, du kan söka på mina gamla inlägg. Men en mycket speciell personlighet. Inga droger förrän i slutet av tonåren och det var då jag slutade umgås med henne.

Hon har en jättefin familj, dock Jehovas Vittnen men R har aldrig tvingats till något. Visst har de varit besvikna över att hon inte velat följa med på sammankomster och försökt övertala henne men ville hon inte gå så fick hon vara hemma..
De har ställt upp mycket på henne. Det var mycket "stök" kring R gällande skolan, rökande och drickande och de har haft det tufft som föräldrar. Men de har alltid funnits där för henne.
Citera
2021-06-06, 10:56
Medlem
LuiLuis avatar
Undrar hur mycket Stesolid hon knaprar nu. Den 21:e faller domen och ångesten måste vara henne en ständig, trogen följeslagare.
Hoppas hon får känna på en gnutta av den ångesten hon gav till dottern sin och till sina två andra barn.

Gå å dö, Rebecka, barnamörderska🤮
Citera
2021-06-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Ja, över huvudtaget skrämmande hur mycket inkompetenta människor det finns där ute. Läste sammanfattningen av förhör med R:s terapeut Zandra, där står det bland annat:

”På fråga hur Zandra uppfattade Patrik och Rebeckas hem svarar hon att det var ett välordnat, städat, rent och fräscht hem. Det syntes att det där bodde människor som bryr sig om hur man bor och lever. Det fanns foton på familjemedlemmar, tavlor på väggarna och böcker i bokhyllor. Det var en varm och trevlig atmosfär även mellan familjemedlemmarna.

Zandra tillfrågas om hon någon gång under sin kontakt med Rebecka uppfattade henne som drogpåverkad. Zandra svarar att hon aldrig kände sig oroad över att Rebecka var påverkad av några droger. I takt med att dosen av det föreskrivna läkemedlet Stesolid sänktes, blev Rebecka alltmer närvarande.

Zandra som har stor erfarenhet av att arbeta med personer med drogmissbruk och vet att det finns en risk för sidointag i samband med nedtrappning. Om hon hade sett minsta tecken på något sådant hade hon bett om en ordination av ett drogtest men det fanns aldrig några sådana signaler hos Rebecka.”

Stor erfarenhet av att arbeta med personer med drogmissbruk säger du?
Okeeeeej du verkar inte ha lärt dig särskilt mycket av den erfarenheten. Ser ju inte en fullblodsnarkoman när hon står mitt framför henne..

När jag läser R:s psykjournal förvånar jag mig över att åren går och sjukskrivningen består. På minst sagt lösa boliner. Olika ambitiösa riktlinjer dras upp med R - men allt faller platt som en pannkaka. R uteblir eller inställer besök av det ena eller andra skälet. Hon träffar vid sina besök olika professioner bland annat den här terapeuten Z.
Terapeut är ingen yrkesskyddad titel. Det kan räcka med ett par veckors nätkurs så kan man kalla sig terapeut. Och Z:s naivitet visar ju sig också i kontakten med R. Funderade aldrig Z (eller någon annan) över varför socialen hade kontakt med familjen år efter år? Förekommer det inte att sjukvården och socialen samarbetar omkring barnfamiljer och missbruk?Hur kommer det sig att ingen gjorde en orosanmälan till soc?
Citera
2021-06-06, 18:03
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Har bara denna:
https://www.bildtagg.se/bild/pxlubfz2u9m6vcve8hpfwcyw
Tusen tack! Tycker det finns så få bilder att hitta på dem? Känns som många borde vara intresserade av att ha ett ansikte på dessa människorna men verkar vara svårt att hitta.
Du får gärna berätta mer om henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in