2021-06-03, 23:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nej, tusan, det har du rätt i.

Så patetiskt hennes försvarsadvokat var, sjukt pinsamt.
Står och blånekar fakta. Undrar om hon skäms?
Jag tror hon är för skadad för att skämmas.
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Alltså tvångströja maskerad? Att ens vilja få för sig om att vilja klä ut sin 3 åring i en tvångströja? Och hon sökte på det den 7/1, och halloween är ju i oktober. Helt jävla sinnessjukt så det vrider sig i hela magen, bara där har hon ju slingrat in sig i sin lögn.
Kul den ungen ska ha på maskeraden. Svårt att både äta och delta i lekar.

Jag tänker att man kan googla och tänka de mest konstiga och udda tankar. Men aldrig att jag tänkt på att sätta på ett barn en tvångströja.

Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Ja, stackars barn. Tror jag läste att han hade fått byta fosterhem en del då de han hamnat i hade haft svårt att hantera honom. Han måste känt sig så övergiven och oönskad vart han än hamnade. Så fick han äntligen komma hem (för det var nog trots allt äntligen i hans ögon), så höll det i ett år, så lyckades hans mamma fucka upp hans liv - igen. Någon som vet om han bor på institution eller i fosterhem idag? Helt otroligt att han vill träffa R, men mamma är ju trots allt mamma. Och han har nog inte haft mycket annan trygghet i livet. Man får bara hoppas att han trots allt klarar sig bra, och får ett bra liv.

Men vad var det där med att R vaktade A? När var det?
Ja honom är det synd om. Han bor säkert fortfarande på det där HVBet i Småland. Det må vara hur bra som helst. Men det är inget riktigt hem. Ett hvb är aldrig ett ställe där man bor på riktigt. Lillebror bor iallafall i familjehem. Hoppas att stora pojken kan få börja om i ett sådant oxå.
Citera
2021-06-04, 00:10
Medlem
Invinciblefoxs avatar
O hela bevisbördan har åklagaren på sina axlar...medans Sverige ser på
Citera
2021-06-04, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMum
Esmeralda hade ingen egentlig chans att duga för Rebecka och Patrik.

I februari 2019 skriver Rebecka ”Vi kämpar vidare, på lördag ska Esme premiärsova här. Det går bra med henne, synd bara att en psykotisk häxa haft henne i två år”

Och den tredje april 2019 (två dagar efter ”hem”flytt)
”Esme håller på att flytta hem o det är så skevt med en dotter som tror att en psykotisk häxa är hennes mamma”

Fy fan. Stackars, stackars liten. Så övergiven hon måste ha känt sig.

Ordvalet ’psykotisk häxa’ är kanske att projicera..?

Sanningen är att dom båda är häxor och utövar WICCA. Den stora majoriteten utav kvinnorna som jobbar på socialtjänsten och kommun är även dom häxor/WICCA. Dom har en extrem tystnadskultur inom den religionen och håller varandra om ryggen. Men i ett läge som det här så offrar man självklart häxan som fastnat i "mörket"(drogerna)

Så det det är faktiskt ingen slump som något hon bara slänger ur sig. Det är snarare "Psykotisk" som är det nedsättamde glåpordet. Precis som att jag skulle kalla dig "psykotisk människa"
Citera
2021-06-04, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbbeGangStalking
Sanningen är att dom båda är häxor och utövar WICCA. Den stora majoriteten utav kvinnorna som jobbar på socialtjänsten och kommun är även dom häxor/WICCA. Dom har en extrem tystnadskultur inom den religionen och håller varandra om ryggen. Men i ett läge som det här så offrar man självklart häxan som fastnat i "mörket"(drogerna)

Så det det är faktiskt ingen slump som något hon bara slänger ur sig. Det är snarare "Psykotisk" som är det nedsättamde glåpordet. Precis som att jag skulle kalla dig "psykotisk människa"

Majoriteten av kommunanställda kvinnor i Sverige utövar alltså Wicca. Vad har du för källor till den uppgiften?
Citera
2021-06-04, 05:17
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:

Grattis, du vann just trådens mest idiotiska inlägg. Eller mest skrattretande, välj själv.
Citera
2021-06-04, 06:13
Avslutad
Citat:
Väldigt bra skrivet, håller helt med. Vet att jag har läst i någon journalanteckning, tror det gällde något hon var orolig för gällande lillebror, att hon googlade mycket. Gällde tydligen inte Esmeraldas hälsa och välmående. Den var väl inte lika viktig..

Just gällande googlingen på tvångströja barn är det ju så tydligt att hon först googlat ”tvångströja barn” och säkert fått upp typ kostymer och sådant. Men det var inte det R var ute efter, hon lägger då till ”riktig” efter och provar igen. R ville nämligen köpa en riktig tvångströja till Esmeralda som hon skulle vaddå - tvinga på Esmeralda när hon hade ”trotsålder deluxe” och sedan lägga henne i sängen och stänga dörren? Fy FAAN vad är det för sjuk hjärna som kommer på något sådant? Fan bland det värsta jag hört! Vi pratar om en 3 åring här! (Inte för att det är ok på något barn i någon ålder men ni fattar poängen).

Gällande R:s helt uppenbara, grava drogmissbruk slås jag av hur hon maniskt förnekar det in absurdum. Undrar vad det bottnar i. Tänker kanske att det är väldigt mycket skam förknippat med narkotikamissbruk för henne, att hon nästan förnekar det för sig själv. Kanske hon är uppväxt med att detta är otroligt skamfullt och därför något hon aldrig skulle erkänna. Då blir det ju också svårt att få hjälp tänker jag..
Steg 1 är att erkänna att man har problem, att man är en missbrukare.
Fortfarande förnekar hon det. Sitter och förklarar att hon utan medicin får ångest, kramper, som sendrag..
Citera
2021-06-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Majoriteten av kommunanställda kvinnor i Sverige utövar alltså Wicca. Vad har du för källor till den uppgiften?

Jag är upplyst om vi säger så
Citera
2021-06-04, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Grattis, du vann just trådens mest idiotiska inlägg. Eller mest skrattretande, välj själv.

Nämen, där hade vi visst en förnekande liten häxa. Hej på dig
Citera
2021-06-04, 10:11
Medlem
Citat:

Sluta trolla och förstöra tråden. Det finns säkert en häxtråd som du kan trolla i istället.
Citera
2021-06-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMum
Ja, hon har ju bara tagit det läkaren har ordinerat.
Och om hon skulle ha köpt det någon annanstans än på apoteket så är det ju doktorn som har räknat fel.
Och om hon skulle råkat få i sig något som hon inte har på recept så är det ju Patrik som har gett henne det.

Och hon hade inte behövt ta några droger öht om inte MJ hade stulit hennes barn.

O om hon hade fått behålla sitt barn så hade hon behövt ta droger för att hon var så rädd att inte få behålla sitt barn.

Du hör ju hur synd det är om Rebecka.

Ja men exakt , så vidrigt
Citera
2021-06-04, 10:20
Medlem
Citat:
Men herre gud vad ska hon annars tro? Hon har ju vuxit upp med henne sedan hon var några veckor gammal! Hon knöt ju an till den trygga vuxna som tog hand om henne. Vad förväntade sig R egentligen - att E skulle kasta sig runt hennes hals och gråta av lycka att äntligen fått flytta hem till sin biologiska mamma? 2-3 dagar efter hemflytt är det ju självklart att hon fortfarande är ledsen och saknar den enda mamman hon visste om.

Den här typen av hemflyttar måste ju följas upp. Och föräldrarna måste ju informeras om hur detta troligtvis påverkar barnet, och tänkbara reaktioner hos barnet. Och hur de som föräldrar ska hantera dessa känslor hos barnet. Men detta hade säkert R och P inte velat höra på i alla fall för de vet ju bäst själva.

+1

Förstår inte heller hur man kan låta en sådan pass dysfunktionell familj få hem alla barn ”samtidigt”. Att få ett nyfödd hem är en väldigt stor förändring för de flesta och innebär brist på sömn och mer stress och oro. Ska man dessutom få hem sin äldre son som av olika anledningar varit placerad PLUS sin 3-åring som förmodligen är mitt uppe i 3-årstrotsen. Hur kan det bli annat än kaos? Tänk er då vara föräldrar som måste gå runt på droger för att klara vardagen.

Vilka är det som sitter och dömmer i hovrätten? Sådana här misstag får inte ske igen. Det var ju upplagt för misslyckande även om ingen hade kunnat gissa sig till att det skulle sluta med döden.
Citera
2021-06-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
+1

Förstår inte heller hur man kan låta en sådan pass dysfunktionell familj få hem alla barn ”samtidigt”. Att få ett nyfödd hem är en väldigt stor förändring för de flesta och innebär brist på sömn och mer stress och oro. Ska man dessutom få hem sin äldre son som av olika anledningar varit placerad PLUS sin 3-åring som förmodligen är mitt uppe i 3-årstrotsen. Hur kan det bli annat än kaos? Tänk er då vara föräldrar som måste gå runt på droger för att klara vardagen.

Vilka är det som sitter och dömmer i hovrätten? Sådana här misstag får inte ske igen. Det var ju upplagt för misslyckande även om ingen hade kunnat gissa sig till att det skulle sluta med döden.

Ja, över huvudtaget skrämmande hur mycket inkompetenta människor det finns där ute. Läste sammanfattningen av förhör med R:s terapeut Zandra, där står det bland annat:

”På fråga hur Zandra uppfattade Patrik och Rebeckas hem svarar hon att det var ett välordnat, städat, rent och fräscht hem. Det syntes att det där bodde människor som bryr sig om hur man bor och lever. Det fanns foton på familjemedlemmar, tavlor på väggarna och böcker i bokhyllor. Det var en varm och trevlig atmosfär även mellan familjemedlemmarna.

Zandra tillfrågas om hon någon gång under sin kontakt med Rebecka uppfattade henne som drogpåverkad. Zandra svarar att hon aldrig kände sig oroad över att Rebecka var påverkad av några droger. I takt med att dosen av det föreskrivna läkemedlet Stesolid sänktes, blev Rebecka alltmer närvarande.

Zandra som har stor erfarenhet av att arbeta med personer med drogmissbruk och vet att det finns en risk för sidointag i samband med nedtrappning. Om hon hade sett minsta tecken på något sådant hade hon bett om en ordination av ett drogtest men det fanns aldrig några sådana signaler hos Rebecka.”

Stor erfarenhet av att arbeta med personer med drogmissbruk säger du?
Okeeeeej du verkar inte ha lärt dig särskilt mycket av den erfarenheten. Ser ju inte en fullblodsnarkoman när hon står mitt framför henne..
Senast redigerad av Korneliaa 2021-06-04 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in