2021-06-05, 18:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Släpper detta nu då du inte kan visa det du först hävdade 11/5 och gjorde såna poänger av. Finns inte stöd för det i fupen och framförallt inte i domen.
Du släpper detta. Bra.
Men det finns stöd i FUP.

För faktum kvarstår att Hovrätten tycks missa att det inte bara är hemligt möte spontant i samma tidspegel - när de tar upp att det inte kan förbises likheter med den 11-12 maj.

➡️ SD har nämligen initierat att möta LW på en viss plats, av en viss anledning. Varav det är uppgjort i förväg men LW undanhåller det för JJ.

Så ligger landet via FUP.
Citera
2021-06-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Om jag får hoppa in en sekund: det jag ser som är avvikande 11/5 är bl a "glömd" mobil. Den lämnar SD hemma av goda skäl. Även utplaceringen av Mållgans som (ganska troligt) skulle slå ihjäl LW. Den gången klarade hon sig för att hon hade ett pågående mobilsamtal. Varför skulle SD behöva köpa saker när han hade allt han behövde i sitt garage?

Ja mobilen har vi diskuterat.
Dock inte dokumenterat hur ofta han gick ut utan mobil för att träffa LW.
Mobil = lämna spår efter sig.

HD vet att han alltid har platsdata på. Vad händer om hon efter helgen ber att få se hans platsdata? Hur förklarar han att han gått till LW:s cache?

Så då med tanke på att Develi menar att HD hade koll på hans konton (inkl platsdata då om Google aktuellt) likt han hade på hennes om hon har rätt i sina mejl till JS så kan man tänka sig om han lämnade mobilen hemma även 14/5 när han ”spontant”(?) gick till LW.
Jäkla nära drömresan där. Tänk om misstänksamma HD ber att han visar platsdata? Kan han neja henne det vad gäller tillit osv?

Ja Mållgans är intressant att han ringer in polisen och drar igång stora radarn på sig själv. Har ju varken gått rättsväsendet eller tråden förbi. Han måste fått en knäpp för särskilt taktiskt ur någon som helst synvinkel är det inte. Redan när polisen är där så tycker de ju att ”ingenting stämmer” med honom.

Ja precis det finns ingen planering i form av inköp såvitt utredningen kan visa. Förutom frågetecken med ficklampan från utlandet då kanske.

Så han med sin planering väljer då kanske att 11/5 och 14/5 beväpna sig med chefens skaft istället för sina egna verktyg eller nåt nyinköpt? Ett skaft som nu är borta.

Den ”planeringen” med lånat skaft och ringa in polisen till platsen 11/5 verkar sådär bra.
Citera
2021-06-05, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
MT = Stefan Davidsson
FL1 = Förhörsledare Gun*lla Sk*ld
FL2 = Förhörsledare L*sa R*hn

FLl: Ah.. har du kommi...har det klarnat nånting mer när ni träffades...
MT: Jag vet fortfarande inte vad hon hade för kläder på sig då.
FL1: Nej men vad ni gjorde och när ni träffades, du måste ju ha funderat på det här eller hur?
MT: Ja klart att jag har tänkt mycket på det inte nu i dagarna för det har jag inte haft nått skäl
och göra riktigt men.. eh...nej jag vet inte riktigt.. inte riktigt var du vill komma men..
FLI: Ja men du har ju haft lång tid på dig och fundera tänker jag när du träffa henne mer än
den 11:e eller hur?
MT: Ja.. om 11:e är fredag så..antingen var det då eller på lördag som jag träffa henne sista
gången.
FL1: Och hade hon kjol på sig på fredagen menar du, kommer du ihåg det?
MT: Jag vet inte .. nej men fotifarande jag vet inte.
FLl: Du vet inte det?
MT: Nej..jag vet inte vad jag hade för kläder på mig själv för tre veckor sen.. jo... men inte
för.. fem veckor sen.. ah.. tiden går.
FLl: Men hur det kan hamna där på kjolen, det är ju såhär nämligen hon hade ju den här
kjolen så vet vi ju att.. när hon går ju till jobbet den dagen hon är ju även med familjen på
polisförhör klockan tre börjar ju det förhöret då har hon den här kjolen på sig.
FL2: På måndagen, 14:e.
MT: Mm.
FLl: Sen är hon ju.. sen har hon den på brottsplatsen.
MT: (tystnad)
FLl: Med din sperma på.
MT: Mm.
FL1: Hur har det hamna där?
MT: Jag vet inte.
FLl: Det är märkligt.
MT: Okej.
FL1: Tycker du inte det? Om du inte minns..
MT: Näe..och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en
nekrofil och.. och.. haft sex med.. en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft.
Det vet jag. hur sperman kom dit vet j....
FL1 : Du svarar och.. du både ställer frågan och svarar..
(tystnad)
MT: Jag vet inte när den kom dit.
FL2: Men hur har den hamnat där? Alltså vi har ju kjolen och det är din sperma på.
MT: Ja ja det tvivlar jag inte en sekund på.
FL2: Jag tänk.. hur går det till rent praktiskt när den hamnar där? Oavsett vilken dag den har
kommit där då
MT: Ingen aning.
fil: B2705-18 Aktbilaga 147 Förhör SD.pdf s.722

Tack. Ja det förhöret och frågorna - och inte minst hans svar måste vara svårt för honom att ta sig ur. Det han sa var antagligen precis det han gjorde. Tror jag.
Citera
2021-06-05, 18:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://sverigesradio.se/artikel/7030155
Lyssna på honom, självgod så han spricker.
02:20 talar han
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Tack för ditt svar! Jag försökte googla men där framkom inget konklusivt tyvärr. Man ser att det är en tjänst som tillsätts av politiker och där är väl ofta en massa konstiga lojaliteter som ligger bakom. Jag har dock både varit på och lyssnat på många rättegångar men aldrig någonsin upplevt en så inkompetent ordförande, skrämmande tycker jag.

Har han alltså själv gjort fula saker med tanke på att du skrev "ärkesvin"?

Ja du @Mumsbulle…en liten viktigpetter, en småpåve, sliskig och självod som få i videon där han sitter och pratar med len stämma bredvid sina två unga nystrukna dyrkande jurister…

Björne som anställde en domare som var dömd för sexuellt ofredande trakasserier…inte helt olikt SOA som ursäktade, viftade bort SDs 6 år långa otrohet...)
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ofredade-kvinna-kan-bli-domare-1.4186648

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare

Som sagt hade denne lille man fått som han ville genom sitt eget personliga beslut om att FUP ”aldrig skulle lämnas ut digitalt” skulle vi aldrig haft FUP i tråden.

Att det skulle handla om att värna om integritet just i detta fall... jomen tjena…det går ju att lämna ut andra minst lika grova fup…

Nä det handlade nog här mer om om maktkamp, ett markerande, statuerande av makt pga av den anstormning av Flashbackare som inte nöjde sig med ett nej utan låg på.

Då kände sig Björne manad att peka med hela handen.

Fast då salade vi ihop pengar i tråden.

Tack vare grävande av Flashbackare kom det fram nya intressanta uppgifter i HR. Via Telia-experten bl.a. Vilket varit svårt utan tillgång till dessa 14.000 sidor…

Detta har varit en utredning kantad av fatala misstag och misslyckanden. Så nonchalant och tragiskt. Och jag är så tacksam och lättad att HR till slut valde (i motsats till Björne & Co) att se på alla dessa inkriminerande bevis, den uppenbara beviskedjan, och dömde med huvudet.

Undrar hur Björne Lindén ser på denna överkörning?
Senast redigerad av T34Panzer 2021-06-05 kl. 19:02.
Citera
2021-06-05, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja mobilen har vi diskuterat.
Dock inte dokumenterat hur ofta han gick ut utan mobil för att träffa LW.
Mobil = lämna spår efter sig.

HD vet att han alltid har platsdata på. Vad händer om hon efter helgen ber att få se hans platsdata? Hur förklarar han att han gått till LW:s cache?

Så då med tanke på att Develi menar att HD hade koll på hans konton (inkl platsdata då om Google aktuellt) likt han hade på hennes om hon har rätt i sina mejl till JS så kan man tänka sig om han lämnade mobilen hemma även 14/5 när han ”spontant”(?) gick till LW.
Jäkla nära drömresan där. Tänk om misstänksamma HD ber att han visar platsdata? Kan han neja henne det vad gäller tillit osv?
Vad svamlar du om?
Jag har väl för fan inte sagt ett ord om att hon spanar på honom just där och då.

▪️Att du drog in HD och att glo i hans mobil är ett faktum att det skett tidigare. Vilket jag svarade jakande på.

▪️Redan innan skilsmässan ses att han stänger insyn för henne i februari - varav den otrogna HD plågas av hur hon nu ska återfå tilliten och förfasas över att han kollar hennes konton.
De är lika pantade bägge två på den fronten.

▪️Jag har däremot nämnt att han stänger av platsdata innan han hamnar hos JG.
Det är det enda.

.... förutom att han garanterat är mer brydd att ränna hos LW - eftersom den oroliga HD, som ältar om SD är hos LW, har etablerat ett högkvarter 60 meter fr LWs altan.
Senast redigerad av develi 2021-06-05 kl. 18:57.
Citera
2021-06-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du släpper detta. Bra.
Men det finns stöd i FUP.

För faktum kvarstår att Hovrätten tycks missa att det inte bara är hemligt möte spontant i samma tidspegel - när de tar upp att det inte kan förbises likheter med den 11-12 maj.

➡️ SD har nämligen initierat att möta LW på en viss plats, av en viss anledning. Varav det är uppgjort i förväg men LW undanhåller det för JJ.

Så ligger landet via FUP.

Som sagt ser ingen logik i ditt resonemang alls.
Citera
2021-06-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja du en liten viktigpetter, en småpåve, sliskig och självod som få i videon där han sitter och pratar med len stämma bredvid sina två unga nystrukna dyrkande jurister…

Björne som anställde en domare som var dömd för sexuellt ofredande trakasserier…inte helt olikt SOA som ursäktade, viftade bort SDs 6 år långa otrohet...)

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare

Som sagt hade denne lille man fått som han ville genom sitt eget personliga beslut om att FUP ”aldrig skulle lämnas ut digitalt” skulle vi aldrig haft FUP i tråden.

Att det skulle handla om att värna om integritet just i detta fall... jomen tjena…det går ju att lämna ut andra minst lika grova fup…

Nä det handlade nog här mer om om maktkamp, ett markerande, statuerande av makt pga av den anstormning av Flashbackare som inte nöjde sig med ett nej utan låg på.

Tack vare grävande av Flashbackare kom det fram nya intressanta uppgifter i HR. Vilket varit svårt utan tillgång till dessa 14.000 sidor…

Och resultatet blev då istället en fällande dom.

Bra jobbat alla Flashbackare! Den mannen är skandalöst inkompetent, det borde få följder och han borde inte få fortsätta. Detta måste ju åklagarna ha åsikter om tänker jag.. har de uttalat sig om det?
Citera
2021-06-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack. Ja det förhöret och frågorna - och inte minst hans svar måste vara svårt för honom att ta sig ur. Det han sa var antagligen precis det han gjorde. Tror jag.

Det tror jag också, han formulerade här exakt det som faktiskt hände..
Citera
2021-06-05, 19:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare

Hans kvinnosyn är inte nice

Av nån anledning har jag sen jag såg honom fått för mig att han spelar för andra laget.
Citera
2021-06-05, 19:29
Avslutad
Citat:
Av nån anledning har jag sen jag såg honom fått för mig att han spelar för andra laget.
Ja, han själv bedömde att han inte var jävig, tror någon hade länken, det var i dagboksbladet.
Han skojade och var inte riktigt som man önskat att en domare skulle varit, dvs opartisk.
Kvinnoförakt, nej, han döljer mycket bakom kostymen
Citera
2021-06-05, 19:38
Avslutad
Citat:
Ja du @Mumsbulle…en liten viktigpetter, en småpåve, sliskig och självod som få i videon där han sitter och pratar med len stämma bredvid sina två unga nystrukna dyrkande jurister…

Tack vare grävande av Flashbackare kom det fram nya intressanta uppgifter i HR. Via Telia-experten bl.a. Vilket varit svårt utan tillgång till dessa 14.000 sidor…

Detta har varit en utredning kantad av fatala misstag och misslyckanden. Så nonchalant och tragiskt. Och jag är så tacksam och lättad att HR till slut valde (i motsats till Björne & Co) att se på alla dessa inkriminerande bevis, den uppenbara beviskedjan, och dömde med huvudet.

Han äcklar mig, han mös av att styra tingsrättens oerfarna att tycka som honom. Han ville knäppa åklagarna på näsan och ge dem ett nyp på rumpan. En mansgris, tror att han var mycket imponerad av Stefan och njöt av alla sexanspelningar han fick ta del av.
Endast mina spekulationer, men det skulle inte förvåna mig om han går på swingersklubb med T**y Ljus..
Citera
2021-06-05, 19:50
Medlem
Citat:
Hon får helt enkelt stå till svars för sitt uppträdande - sina uppenbara lögner (tex när/var/hur avs vetskap om påträffande av kropp) planterande av falska uppgifter (blodsex) och sin famösa undvikande-svar-teknik (värdig en kriminell) i polisförhören och inte minst sin exceptionella städmetod av golvbrunnar (denna städiver kunde dock inte kunde ses i egna hemmet…)

Förhören är offentliga och kommer alltid att kunna läsas av framtida arbetsgivare.

Nä detta är inte förtal. Jag är så besviken att det inte gjordes fördjupade undersökningar av henne.
Men ÅK gjorde ett val- att av dessa tu fokusera på själva utövaren av det dödliga våldet.

Men i skuggorna finns, enligt mig, Golvbrunnsstädexperten Hanna…

Det är inget speciellt att fetmarkera, jag håller med om hela klabbet, varenda stavelse!

Allt kring detta mord är inte framlagt och utrett. Det uppenbara med HD:s lögner och ickesvar i utredningen kommer förfölja henne ända tills HD gör rätt för sig. Det är det minsta någon medmänniska kan göra för LW:s, och många andra mördade kvinnors, möjlighet till upprättelse.

Eftersom jag med tror att HD och hennes få anhängare läser här så ska det klart framgå att detta kommer inte glömmas bort eller blekna med tiden. Ända tills det blir offentligt vad HD och andra undanhållit och/eller ljugit om så kommer detta leva kvar i offentlighetens strålkastare.
Det finns inga förmildrande omständigheter att ta hänsyn till när det gäller någon sorts inblandning i ett mord eller hjälp till förövaren.
Först efter det att HD m.fl. har tagit bladet från munnen och talat ärligt kan detta få sin rättmätiga upplösning.
Det finns inga genvägar.
När vi ändå är inne på ämnet liv och död så undrar jag vad HD har för tankar om livet, hur hon ska fortsätta leva det med den press som fortsatt ligger på henne, hur hon ska fungera som mamma åt sina två döttrar och hur ska hon möta deras frågor i framtiden, hur ska hon förvärvsarbeta, skaffa nya bekantskaper, vistas ute, stå ut med sig själv med mera? Precis hela livet kommer påverkas fram tills dess hon kompletterar sina stories.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in