Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Hon får helt enkelt stå till svars för sitt uppträdande - sina uppenbara lögner (tex när/var/hur avs vetskap om påträffande av kropp) planterande av falska uppgifter (blodsex) och sin famösa undvikande-svar-teknik (värdig en kriminell) i polisförhören och inte minst sin exceptionella städmetod av golvbrunnar (denna städiver kunde dock inte kunde ses i egna hemmet…)
Förhören är offentliga och kommer alltid att kunna läsas av framtida arbetsgivare.
Nä detta är inte förtal. Jag är så besviken att det inte gjordes fördjupade undersökningar av henne.
Men ÅK gjorde ett val- att av dessa tu fokusera på själva utövaren av det dödliga våldet.
Men i skuggorna finns, enligt mig, Golvbrunnsstädexperten Hanna…
Det är inget speciellt att fetmarkera, jag håller med om
hela klabbet, varenda stavelse!
Allt kring detta mord är inte framlagt och utrett. Det uppenbara med HD:s lögner och ickesvar i utredningen kommer förfölja henne
ända tills HD gör rätt för sig. Det är det minsta någon medmänniska kan göra för LW:s, och många andra mördade kvinnors, möjlighet till upprättelse.
Eftersom jag med tror att HD och hennes få anhängare läser här så ska det klart framgå att detta kommer inte glömmas bort eller blekna med tiden. Ända tills det blir offentligt vad HD och andra undanhållit och/eller ljugit om så kommer detta leva kvar i offentlighetens strålkastare.
Det finns inga förmildrande omständigheter att ta hänsyn till när det gäller någon sorts inblandning i ett mord eller hjälp till förövaren.
Först efter det att HD m.fl. har
tagit bladet från munnen och talat ärligt kan detta få sin rättmätiga upplösning.
Det finns inga genvägar.
När vi ändå är inne på ämnet liv och död så undrar jag vad HD har för tankar om livet, hur hon ska fortsätta leva det med den press som fortsatt ligger på henne, hur hon ska fungera som mamma åt sina två döttrar och hur ska hon möta deras frågor i framtiden, hur ska hon förvärvsarbeta, skaffa nya bekantskaper, vistas ute, stå ut med sig själv med mera? Precis hela livet kommer påverkas fram tills dess hon kompletterar sina stories.