2021-06-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Googla honom, ett ärkesvin, översittare.
Tack för ditt svar! Jag försökte googla men där framkom inget konklusivt tyvärr.
Man ser att det är en tjänst som tillsätts av politiker och där är väl ofta en massa konstiga lojaliteter som ligger bakom. Jag har dock både varit på och lyssnat på många rättegångar men aldrig någonsin upplevt en så inkompetent ordförande, skrämmande tycker jag.

Har han alltså själv gjort fula saker med tanke på att du skrev "ärkesvin"?
Citera
2021-06-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Har har sagt i förhör att han inte mördat LW och sen masturberat över hennes kropp.
Har inte tillgång till källmaterial nu men fler kan nog bekräfta det.

"Som om jag...skulle vara nekrofil eller nåt"...
Hittar tyvärr inte det uttalandet.
Citera
2021-06-05, 17:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja han skickar för att dölja mord ja. Men du menar ju att han var så busy med gym och övertid ochallt annat där innan också.
Jag menar att han döljer en kontakt.

▪️Han döljer digitala spår om att de ska träffas.
▪️Han vill inte påvisa att han ämnar träffa LW.
▪️Han far runt överallt, och gör en show av att han inte kan komma tidigare och äta nån kaka hon gjort. Han har mängder med göromål inför LW.
▪️Han vill självklart inte smyga dit och signalera i en kommande Fu att han var där och åt kladdkaka.

Men LW är helt cool med att det inte kommer nåt svar på inviten, hon sitter lugnt och ifrågasätter knappt.

Tills 23.01, då drar hon iväg en remsa. Utan nån form av kommentar som avslöjar en date men det får iaf fart på SD, han åker nämligen dit och mördar henne.
Senast redigerad av develi 2021-06-05 kl. 18:36.
Citera
2021-06-05, 17:58
Medlem
Citat:
Borstar tänderna gjorde hon väl alla andra dagar också. Så även talade med sina vänner i mobilen.

Ja de beskriver deras möten som jag varit inne på hela tiden som de brukade se ut år ut och år in men var i domen menar de att det är kopplat till mordet - SD:s agernade alltså som du varit inne på att han är så busy och det finns så många liknelser med just 14/5 och inte andra nätter de setts tusen gånger - och inte att det är så de brukade ses då:

I hemlighet.
Spontant ofta på SD:s villkor.
Eller bestämt träff.

Vad som är avgörande för mordet menar du att du läser in i texten?
Jag fattar inte det eller så måste det fattas text i min kopia på sidan 22 i domen.

Och om det inte var ett hastigt förlopp var i domen läser du in att hovrätten menar att finns bevis för planering? Alltså det du ser men inte jag.

De är inne på att det är planering om tillhygget är medtaget för att mörda med.
Men det vet vi inte.
Vi vet heller inte om han varit hem för att hämta ett tillhygge efter evtl bråk och hon kan ha blivit medvetslös osv osv.

Men vi vet dock att han säger att han kanske cyklade tre gånger i det förhör som finns på video med PS & Co.

Det märkliga är dock att om han har cyklat omkring 3 ggr i området just runt tiden för mordet och att han då inte har lagt märke till någon person och heller inte hört något skrik, ingenting - det är givetvis en lögn. Han som är Den Vita Riddaren i sitt bostadsområde är/var i stället en potentiellt mycket farlig person. När han hade fotat rakt in i Fred**k Ro*s sovrumsfönster när det var öppet, skrämde skiten ur FR som efter det inte längre vågade ha fönstret öppet nattetid...
Citera
2021-06-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vet du vad för arbete som UW begärt ersättning för?

Alla timmar av pappersarbete rörande med dödsboet och begravning.
Citera
2021-06-05, 18:05
Medlem
Hörde på ett random radioprogram idag där "geocaching" nämndes och jag kände rejält obehag. Det var ju ngt som återkom om och om igen i rättegången. Lena var inbiten "geocacher".
Citera
2021-06-05, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia
Tack för ditt svar! Jag försökte googla men där framkom inget konklusivt tyvärr.
Man ser att det är en tjänst som tillsätts av politiker och där är väl ofta en massa konstiga lojaliteter som ligger bakom. Jag har dock både varit på och lyssnat på många rättegångar men aldrig någonsin upplevt en så inkompetent ordförande, skrämmande tycker jag.

https://sverigesradio.se/artikel/7030155
Lyssna på honom, självgod så han spricker.
02:20 talar han
Citera
2021-06-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
"Som om jag...skulle vara nekrofil eller nåt"...
Hittar tyvärr inte det uttalandet.

MT = Stefan Davidsson
FL1 = Förhörsledare Gun*lla Sk*ld
FL2 = Förhörsledare L*sa R*hn

FLl: Ah.. har du kommi...har det klarnat nånting mer när ni träffades...
MT: Jag vet fortfarande inte vad hon hade för kläder på sig då.
FL1: Nej men vad ni gjorde och när ni träffades, du måste ju ha funderat på det här eller hur?
MT: Ja klart att jag har tänkt mycket på det inte nu i dagarna för det har jag inte haft nått skäl
och göra riktigt men.. eh...nej jag vet inte riktigt.. inte riktigt var du vill komma men..
FLI: Ja men du har ju haft lång tid på dig och fundera tänker jag när du träffa henne mer än
den 11:e eller hur?
MT: Ja.. om 11:e är fredag så..antingen var det då eller på lördag som jag träffa henne sista
gången.
FL1: Och hade hon kjol på sig på fredagen menar du, kommer du ihåg det?
MT: Jag vet inte .. nej men fotifarande jag vet inte.
FLl: Du vet inte det?
MT: Nej..jag vet inte vad jag hade för kläder på mig själv för tre veckor sen.. jo... men inte
för.. fem veckor sen.. ah.. tiden går.
FLl: Men hur det kan hamna där på kjolen, det är ju såhär nämligen hon hade ju den här
kjolen så vet vi ju att.. när hon går ju till jobbet den dagen hon är ju även med familjen på
polisförhör klockan tre börjar ju det förhöret då har hon den här kjolen på sig.
FL2: På måndagen, 14:e.
MT: Mm.
FLl: Sen är hon ju.. sen har hon den på brottsplatsen.
MT: (tystnad)
FLl: Med din sperma på.
MT: Mm.
FL1: Hur har det hamna där?
MT: Jag vet inte.
FLl: Det är märkligt.
MT: Okej.
FL1: Tycker du inte det? Om du inte minns..
MT: Näe..och om du frågar i stället om jag har sparkat ihjäl henne och sen stått som en
nekrofil och.. och.. haft sex med.. en söndersparkad Lena så är svaret nej det har jag inte haft.
Det vet jag. hur sperman kom dit vet j....
FL1 : Du svarar och.. du både ställer frågan och svarar..
(tystnad)
MT: Jag vet inte när den kom dit.
FL2: Men hur har den hamnat där? Alltså vi har ju kjolen och det är din sperma på.
MT: Ja ja det tvivlar jag inte en sekund på.
FL2: Jag tänk.. hur går det till rent praktiskt när den hamnar där? Oavsett vilken dag den har
kommit där då
MT: Ingen aning.
fil: B2705-18 Aktbilaga 147 Förhör SD.pdf s.722
Citera
2021-06-05, 18:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peonia

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/misstankt-for-kvinnomisshandel-kan-bli-ny-domare

Hans kvinnosyn är inte nice
Citera
2021-06-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag menar att han döljer en kontakt.

▪️Han döljer digitala spår om att de ska träffas.
▪️Han vill inte påvisa att han ämnar träffa LW.
▪️Han far runt överallt, och gör en show av att han kan inte komma tidigare och äta nån kaka hon gjort. Han har mängder med göromål inför LW.
▪️Han vill självklart inte smyga dit och signalera i en kommande Fu att han var där och åt kladdkaka.

Men LW är helt cool med att det inte kommer nåt svar på inviten, hon sitter lugnt och ifrågasätter knappt.

Tills 23.01, då drar hon iväg en remsa. Utan nån form av kommentar som avslöjar en date men det får iaf fart på SD, han åker nämligen dit och mördar henne.

Släpper detta nu då du inte kan visa det du först hävdade i så stora ordalag kring 11/5 och gjorde såna poänger av. Finns inte stöd för det i fupen och framförallt inte i domen.
Senast redigerad av Avel 2021-06-05 kl. 18:24.
Citera
2021-06-05, 18:24
Medlem
Citat:
Men om man kopplar bort 14/5 helt och hållet. Vad kvarstår som tyder på mord och planering 11/5 som du ältat?

Hovrätten hänvisar ju inte alls till 11/5 vad gäller planering eller annat.
Bara hur de träffas. Och det är på liknande sätt som de gjort alla dessa år.

Vad gör 11/5 så aktuellt för mordet som du varit inne på? Som du idiotförklarar mig att ifrågasätta ens. Jag fattar det inte.

I andra domar kan man läsa om hur GM planerat och fixat inför ett brott. Köpt saker. Gjort listor.
Rings samtal. Skickat sms. Smitt planer. Men inte ett ord om det i hovrättens dom. Men du menar att det är det. Och att det finns massa tecken på planering och att 11/5 kan ha varit plan A osv. Var?

Om jag får hoppa in en sekund: det jag ser som är avvikande 11/5 är bl a "glömd" mobil. Den lämnar SD hemma av goda skäl. Även utplaceringen av Mållgans som (ganska troligt) skulle slå ihjäl LW. Den gången klarade hon sig för att hon hade ett pågående mobilsamtal. Varför skulle SD behöva köpa saker när han hade allt han behövde i sitt garage?
Du menar att frånvaron av det här i domen (?) antyder att 11/5 inte var intressant för HR?
Citera
2021-06-05, 18:27
Medlem
Startar på måndag 7/5 på Prime Crime (Youtube):

https://www.youtube.com/watch?v=BCzF2J_s260
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in