2021-06-02, 23:45
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja, visst är den bra, och jag undrar om han inte var som allra bäst där i början av 90-talet...

Tack för de fina orden, men det kan jag inte leva upp till... Kanske skulle skriva lite mer om Morrissey däremot, och framförallt fokusera mindre på "sportboll" som Dulny så fyndigt uttrycker det...
En rätt smakfull lista på Smiths-låtar det där, att spela Jeane vittnar också om att han inte bara lyssnat på någon best-of utgåva, tror jag?

Det var inte min mening att vara otrevlig mot Crapmagic igår. Jag tycker också om en del annat Dulny spelat, visst är också han ett fan av Slowdive t.ex? Jag såg dig, Offervilja, posta en timme med deras låt Sleep tidigare, den gillade jag mycket!
När Christoffer Dulny förra året i en av Radio Svegots poddar pratade om The Smiths och Morrissey så märktes det tydligt att han har lyssnat på mycket mer än bara något best of-album.

Jag har inte hört honom säga att han är ett fan av Slowdive, men jag skulle bli väldigt förvånad om han inte är det. När shoegaze-fantasten Dulny medverkade i ett annat Radio Svegot-program så spelade han upp låten Golden Hair för lyssnarna.

Igår satt Dulny på Twitter och var besatt av bandet Ceremony. Riktigt bra!

https://www.youtube.com/watch?v=XLFk88bltYM

När får vi se en musikpodcast med Dulny som programledare?
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Sitter & lyssnar på gamla avsnitt, Friberg må vara ful men han har ett gulligt skratt eller vad tycker du? Offervilja, även Dulny har ett härligt fnissigt skratt när han blir skämtad om
Daniel Friberg är absolut inte ful. Däremot har han en sådan tuff stil och attityd att jag typ blir livrädd för honom. Han har förresten också bra musiksmak. I ett gammalt Right On Radio-avsnitt kallade han La Nuit Revient med Dernière Volonté för sin favoritlåt.
Senast redigerad av Offervilja 2021-06-02 kl. 23:53.
Citera
2021-06-04, 19:07
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
När Christoffer Dulny förra året i en av Radio Svegots poddar pratade om The Smiths och Morrissey så märktes det tydligt att han har lyssnat på mycket mer än bara något best of-album.

Jag har inte hört honom säga att han är ett fan av Slowdive, men jag skulle bli väldigt förvånad om han inte är det. När shoegaze-fantasten Dulny medverkade i ett annat Radio Svegot-program så spelade han upp låten Golden Hair för lyssnarna.

Igår satt Dulny på Twitter och var besatt av bandet Ceremony. Riktigt bra!

https://www.youtube.com/watch?v=XLFk88bltYM

När får vi se en musikpodcast med Dulny som programledare?

Daniel Friberg är absolut inte ful. Däremot har han en sådan tuff stil och attityd att jag typ blir livrädd för honom. Han har förresten också bra musiksmak. I ett gammalt Right On Radio-avsnitt kallade han La Nuit Revient med Dernière Volonté för sin favoritlåt.
Det tror jag säkert, och jag såg också det där om Ceremony, som jag gillade. Han länkade också den här låten från sin twittersida, som jag inte kände till sedan tidigare: https://www.youtube.com/embed/QFKrcWHRWhI

Om man missat den senaste veckans Dulny-poddar, vilken bör man spendera en fredagskväll till att lyssna på? Han har hunnit ge ut två lögnarnas tempel och två vita pillret sedan jag lyssnade senast...
Kanske man hellre skulle lyssna på Derniere Volonte...

edit: ser förresten till min besvikelse men inte till min förvåning att Skogsbanditmunken blivit avstängd ytterligare en gång från twitter
Senast redigerad av Smerch 2021-06-04 kl. 19:42.
Citera
2021-06-04, 19:56
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Daniel Friberg är absolut inte ful. Däremot har han en sådan tuff stil och attityd att jag typ blir livrädd för honom.
Du gillar inte dåliga pojkar, cred till dig

I dagens avsnitt bjuder man äntligen på flera nya gäster, b.l.a Calle af Reymyre
Citera
2021-06-04, 20:41
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Det tror jag säkert, och jag såg också det där om Ceremony, som jag gillade. Han länkade också den här låten från sin twittersida, som jag inte kände till sedan tidigare: https://www.youtube.com/embed/QFKrcWHRWhI

Om man missat den senaste veckans Dulny-poddar, vilken bör man spendera en fredagskväll till att lyssna på? Han har hunnit ge ut två lögnarnas tempel och två vita pillret sedan jag lyssnade senast...
Kanske man hellre skulle lyssna på Derniere Volonte...

edit: ser förresten till min besvikelse men inte till min förvåning att Skogsbanditmunken blivit avstängd ytterligare en gång från twitter
Jag har inte heller lyssnat på någon av den senaste veckans Dulny-poddar. I det senaste Vita Pillret är gänget från Passningen gäster för att diskutera "sportboll". Det programmet kanske du skulle kunna tycka är intressant.

Trist att Skogsbanditen har blivit avstängd från Twitter, men som sagt var inte ett dugg oväntat.
Citera
2021-06-04, 20:45
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Jag har inte heller lyssnat på någon av den senaste veckans Dulny-poddar. I det senaste Vita Pillret är gänget från Passningen gäster för att diskutera "sportboll". Det programmet kanske du skulle kunna tycka är intressant.

Trist att Skogsbanditen har blivit avstängd från Twitter, men som sagt var inte ett dugg oväntat.
Tyckte att det var lite väl grundläggande prat när jag lyssnade på några av de första avsnitten av den podden när det begav sig, men det kan ju ha ändrat sig och jag ska ge dem en ny chans i Dulnys podd.

Jag tillägnade dig förresten några finska låtar i en annan tråd, hoppas du inte tog illa upp!
Citera
2021-06-05, 01:04
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Jag tillägnade dig förresten några finska låtar i en annan tråd, hoppas du inte tog illa upp!
Jag vill byta ämne & diskutera musik istället.
Det gick inte alls att hitta veckans pausmusik "ethnos hem & härd" på youtube, jag måste ha stavat fel, hittar du den nånstans?

Herr D har blivit bättre då han har visat sig ha radikalast människosyn & fokus, medans Christoffer går åt motsatt håll tycker jag & blir mer & mer konformistiskt PK-inkluderande mot fienden i förhållande till sitt yngre jag
Senast redigerad av Crapmagic 2021-06-05 kl. 01:27.
Citera
2021-06-05, 16:26
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Herr D har blivit bättre då han har visat sig ha radikalast människosyn & fokus, medans Christoffer går åt motsatt håll tycker jag & blir mer & mer konformistiskt PK-inkluderande mot fienden i förhållande till sitt yngre jag
Kan du exemplifiera när du anser att Herr D uppvisade rätta virket i senaste avsnittet?

Javisst det kan jag, det var när dom prata om den feminina inkluderings-sporten som Herr D
svarade "jag skiter i hur du definierar dig" (dvs det är vi andra som ska definiera dig i ett samhällsbygge)
kontra den där fjanten från Passningen som istället lade fel fokus på att det är (tekniskt) omöjligt
(som om man man ens vill försöka möta trans) att tillmötesgå byggandet av 14 olika runkbås i varje kranskommun

Dulny sa fint vid ett tillfälle, att genom sina krav försöka göra livet så surt som möjligt för alla andra, jag skratta lite igenkännande

Här Offervilja har du Friberg från sin sämsta sida! ser ut som Farmen-Qristina
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/919bdcc6-0c54-4d81-8265-afdae3c19cec?fit=crop&h=597&q=50&w=1049&2f12e956
Senast redigerad av Crapmagic 2021-06-05 kl. 16:55.
Citera
2021-06-05, 16:31
Medlem
baggebo1s avatar
Det är alltid intressant, tycker jag, att människohatande freaks, psykfall och misantroper så ofta hittar något att gilla hos nationalister. Varför gör de det? Jag tror det är en viktigare fråga än vad många förstår. För det är ju den typen av människor som vi på alla sätt måste hålla borta. En nationalist bör varje dag ställa sig frågan: "Vad är det i mig som fortfarande får de här dårarna att gilla mig", och sen försöka arbeta bort det.
Citera
2021-06-05, 17:00
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är alltid intressant, tycker jag, att människohatande freaks, psykfall och misantroper så ofta hittar något att gilla hos nationalister. Varför gör de det? Jag tror det är en viktigare fråga än vad många förstår. För det är ju den typen av människor som vi på alla sätt måste hålla borta. En nationalist bör varje dag ställa sig frågan: "Vad är det i mig som fortfarande får de här dårarna att gilla mig", och sen försöka arbeta bort det.
Vill du ha den gordiska knuten avhuggen?, nationalism i sig förutsätter inslag av människohat, freakism, psykfallism och misantropi sedan innehåller den motpolen också i positiva symtom, hugg av stammen & behåll grenarna & se dom växa

Om du jobbar för hårt med att kapa 'gren-värken' så kommer du eventuellt att 2021 finna dig som
i trans lägga ner din röstsedel i SD-öppningen
Senast redigerad av Crapmagic 2021-06-05 kl. 17:08.
Citera
2021-06-05, 17:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Vill du ha den gordiska knuten avhuggen?, nationalism i sig förutsätter inslag av människohat, freakism, psykfallism och misantropi sedan kan du vara hur städat du vill utåt & slåss för dess raka motpol, dvs positiva symtom
Nej, nationalism förutsätter avsaknaden av allt det där. Du kan inte bry dig om svenskar om du hatar människor, t.ex. Och du kan inte vilja något vackert om du är ett bittert psykfall. Men genom hela den moderna nationalistiska rörelsens historia har det varit ett sorts antistatement, vilket lett till att den typen av människor dragits åt det hållet. Uppenbarligen finns det fortfarande något "där" för dem. Jag tror att det där sista "däret" måste raderas, dras upp med rötterna. De misantropa psykfallen har en rörelse som till 100% arbetar för deras intressen, den kallas liberalismen. Nationalister bör se till att de håller sig där de hör hemma.

För att bara ta ett exempel, helt taget ur luften: Om vi låtsas att en psykiskt sjuk judinna, med bajsrelaterat användarnamn (så klart!), sitter och spammar positiva inlägg om en nationalistisk förgrundsfigur, så finns det förmodligen något i denna förgrundsfigur, som lockar den psyksjuka judinnan. Min mening är att detta "något" bör identifieras och slipas bort.
Senast redigerad av baggebo1 2021-06-05 kl. 17:12.
Citera
2021-06-05, 17:13
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, nationalism förutsätter avsaknaden av allt det där. Du kan inte bry dig om svenskar om du hatar människor, t.ex. Och du kan inte vilja något vackert om du är ett bittert psykfall. Men genom hela den moderna nationalistiska rörelsens historia har det varit ett sorts antistatement, vilket lett till att den typen av människor dragits åt det hållet. Uppenbarligen finns det fortfarande något "där" för dem. Jag tror att det där sista "däret" måste raderas, dras upp med rötterna. De misantropa psykfallen har en rörelse som till 100% arbetar för deras intressen, den kallas liberalismen. Nationalister bör se till att de håller sig där de hör hemma.
Om du har rätt i din beskrivning så måste jag härmed sluta definiera mig som ett psykfall och kalla mä
borderline-nationalist, man kan säkert hata alla människor i grunden medans svenskheten är skalet som du älskar med...
mår år less

Fast det är 2 olika typer av psykfallism...liberala vs nationella, säger jag tvärsäkert på ren instinkt!, förövrigt citerade du mig för tidigt då jag inte hade trummat klart på tangenten
Senast redigerad av Crapmagic 2021-06-05 kl. 17:18.
Citera
2021-06-05, 17:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Man är inte bög om man suger av en polare, man är bög om man lyssnar på Morrisey.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in