2021-06-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Si det til, Moen, Liland og en rekke andre.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Moen-saken
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Lilandsaken

Tror ikke det nytter å si noe her...
Citera
2021-06-04, 22:23
Medlem
Citat:
Hvem alle RU var i kontakt med foruten hovedinvestor TH, er av avgjørende betydning for en korrekt forståelse av saken. Kan ikke forstå hvorfor ikke politiet forlenget har en oversikt her?

Hvem sier at politiet ikke har det? De har garantert jobbet med det gjennom hele saken, og det arbeidet pågår helt sikkert fremdeles.

Nøkkelen kan ligge der. Hvis ikke RU er involvert direkte, så har han snakket med noen om hvem hvalen han har på kroken er. Den personen kan ha fått en idé.

Den listen med folk kan jo umulig være veldig lang, men vi vet jo ikke om RU har lagt alle kort på bordet for politiet eller om han av en eller annen ukjent grunn skjuler esset.

Verden er ikke så tilfeldig at det skjer en kryptokidnapping tett opptil en rekke møter om krypto uten en viss sammenheng, direkte eller indirekte.
Citera
2021-06-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
finner ikke noen link om avføring, biologisk materiale kan være; Biologiske spor er blod, sæd, celler eller annet biologisk materiale som er sikret på et åsted eller fra gjenstander som er relevante for åstedsgranskning.

Det ble funnet svært lite blod på stedet. Det biologiske materialet som er funnet er fra AE, så da kan man utelukke sæd, eller? Sporene ble satt i sammenheng med at man antar hun har blitt drept, og ved kvelning for eks er det ofte slik at kroppen tømmer seg. Spor på cellenivå er vel neppe noe man ser med det blotte øye, og TH sa selv at han hadde sett disse sporene. Så da er det ikke veldig mange muligheter igjen. Oppkast, urin eller avføring, alle disse ville kunne få påvist forgiftning eller medikamenter ved testing.
Citera
2021-06-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Tror ikke det nytter å si noe her...

Merkelig at du tror at politiet jobber på samme måte som for 30-40 år siden, i dag så er det både bilde og lyd av avhør.
Citera
2021-06-04, 22:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Svensken, dansken og nordmannen var et tur i skogen, da de plutselig så et spor. Nordmannen sa det var et hare spor, dansken da det var et bjørne spor, svensken fikk ikke sagt noe, før han ble kjørt ned av toget.

Ha ha ha. Har bestämt för mig jag har hört den historien i en annan ordning... Dessutom: Jej har funne feilet ! är ju en klassiker i sammanhanget...
Citera
2021-06-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Merkelig at du tror at politiet jobber på samme måte som for 30-40 år siden, i dag så er det både bilde og lyd av avhør.

Men likevel så sitter vi altså med en Baneheia-sak som kan ende med frifinnelse for den ene domfelte. Det er ikke så lenge siden.

Det er naivt å tro at justismord ikke vil skje igjen, men det jeg finner kritikkverdig er at media ikke dekker saker godt nok. Man må gjerne skrive saker som taler for at TH er skyldig, men finnes det indisier som taler for det motsatte så skal det også frem. Kan vi si at det har vært tilfelle her?
Citera
2021-06-04, 22:36
Medlem
Citat:
Har du enda ikke skjønt, hvorfor jeg er i tråden ?
jo. Det er for å villede og få fokuset bort fra th og mase om at politiet må få til en avtale med siktede ru som kan opplyse saken.
Citera
2021-06-04, 22:37
Medlem
Citat:
Men likevel så sitter vi altså med en Baneheia-sak som kan ende med frifinnelse for den ene domfelte. Det er ikke så lenge siden.

Det er naivt å tro at justismord ikke vil skje igjen, men det jeg finner kritikkverdig er at media ikke dekker saker godt nok. Man må gjerne skrive saker som taler for at TH er skyldig, men finnes det indisier som taler for det motsatte så skal det også frem. Kan vi si at det har vært tilfelle her?

Hva har Baneheia med saken å gjøre? Absolutt ingenting.
Hvis du mener at alle som er dømt, er feilaktig dømt så er du lost.
Citera
2021-06-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Ang spekulasjoner om at AE kan ha blitt forgiftet eller dopa i forkant: Slepesporene skal bestå av biologisk materiale, mest sannsynlig urin og avføring. Ville ikke eventuelle medikamenter eller forgiftning vises ved testing av disse? Bruk av narkotika dukker i allefall visstnok ganske fort opp i urinprøver.
var det nok urin til å få testet dette. Et godt spm. Noen biologer her.
Citera
2021-06-04, 22:40
Medlem
Citat:
Hva har Baneheia med saken å gjøre? Absolutt ingenting.
Hvis du mener at alle som er dømt, er feilaktig dømt så er du lost.

Har jeg sagt det? Alldeles ikke.

I Baneheia-saken ble Viggo fremstilt som et monster fra en annen verden, og journalistene har selv gått ut og sagt at det ble absolutt begått karakterdrap (noe de vedkjenner var feil) og forhåndsdømming den gangen. Andersen ble til sammenligning skjermet og nå er man altså i en situasjon som kan bety at Viggo Kristiansen frikjennes - en mann "alle" var skråsikre på at var skyldig. Han var jo ekkel, dårlig likt og gjorde ting annerledes enn alle andre.

Så hva er likt? Ganske mye vil jeg si. TH er ikke en vanlig mann, ei heller en populær mann som det virker å være lett å dømme.
Senast redigerad av Floriss 2021-06-04 kl. 22:43.
Citera
2021-06-04, 22:42
Medlem
Citat:
Har jeg sagt det? Alldeles ikke.

I Baneheia-saken ble Viggo fremstilt som et monster fra en annen verden, og journalistene har selv gått ut og sagt at det ble absolutt gjort karakterdrap og forhåndsdømming den gangen. Andersen ble til sammenligning skjermet og nå er man altså i en situasjon som kan bety at Viggo Kristiansen frikjennes - en mann "alle" var skråsikre på at var skyldig. Han var jo ekkel, dårlig likt og gjorde ting annerledes enn alle andre.

Så hva er likt? Ganske mye vil jeg si. TH er ikke en vanlig mann, ei heller en populær mann som det virker å være lett å dømme.

Det er ingen likhetstrekk, Hagen-saken er så spektakulær at den er omtalt i media verden over.
Citera
2021-06-04, 22:44
Medlem
Citat:
Det er ingen likhetstrekk, Hagen-saken er så spektakulær at den er omtalt i media verden over.

Sakene i seg selv er lite sammenlignbare, men jeg peker først og fremst på korsfestelsen i media før en eventuell rettssak. Og som jeg har sagt mange ganger: jeg er ikke skråsikker på at TH er uskyldig, skulle han stå bak så er jeg den første til å innrømme at jeg tok feil. Men jeg synes det er en uting å fremstille virkeligheten annerledes enn hva den kanskje er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in