Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-06-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ägaren till Art Atrium, JP, är högst sannolikt fångad på både film och foto under natten och dagen efter mordet. Trodde först att det var GF.

Vad fick dig att tro att det var GF?
Citera
2021-06-05, 16:08
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Stort tack! Det kan gå fort nu. Återkommer.

När jag såg en bild med JP och den Sydafrikanska ambassadören kände jag att det brände till lite. Du får gärna gräva fram ytterligare bilder på honom från mordnatten och däromkring.
Citera
2021-06-05, 22:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kall-Kyl
Vad fick dig att tro att det var GF?
Initialt när jag letade info om GF misstog jag mig för att det var galleriägaren. Jag hade fel.
Citera
2021-06-06, 09:55
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Min slutsats är att man ljög i förhören och därför saknar alibi efter 21. Ove P:s berättelse om bilresan från klockan 23 behöver alltså inte vara sann. Och då infinner sig frågan var man ljög? Av det skälet vill jag veta om vi har signalement/bild på Robert Andersson. Ove P har vi redan tack vare 14thint.

Kan det här vara Robert Andersson? Sex år gammal bild.

https://m.facebook.com/profile.php?id=1237249435

Skulle vilja veta mer om denna person.
Citera
2021-06-06, 10:52
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Kan det här vara Robert Andersson? Sex år gammal bild.

https://m.facebook.com/profile.php?id=1237249435

Skulle vilja veta mer om denna person.

Vet ej. Den ende av knarkspanarna jag sett bild på är Föllinge. Om jag nu inte minns fel i hastigheten.
Citera
2021-06-06, 16:48
Medlem
GW pratade om cold case på Nyhetsmorgon idag, och menade att den han tror är gm har släktingar som lever, om de skulle topsas och matchas mot DNA man har från mordet skulle det ge träff, är det CA han syftar till?
Citera
2021-06-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongfingradeLudde
GW pratade om cold case på Nyhetsmorgon idag, och menade att den han tror är gm har släktingar som lever, om de skulle topsas och matchas mot DNA man har från mordet skulle det ge träff, är det CA han syftar till?

Programledaren sa "förutom Palmemordet är det något annat mord...". Sen säger LGWP delen med DNA och anhöriga, det handlade alltså inte om Palme.

Men LGWP har ändå aldrig trott på CA som GM. Hans kandidat är någon från Polis, militär eller säkerhetstjänsten.
Citera
2021-06-06, 21:37
Medlem
Ja så var det, men det kändes kryptiskt då han inte ville säga vilket fall det gällde, och att den han trodde var gm tog livet av sig, så kopplade jag det till CA, har inte koll på vad GW sagt ang MOP, men då vet jag att han är inne på polis/Säpo/militär-spår.

En fråga till er som är inbitna, vilka två frågor hade ni ställt till KP, givet att ni fick ett ärligt svar från honom?
Citera
2021-06-06, 22:03
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja så var det, men det kändes kryptiskt då han inte ville säga vilket fall det gällde, och att den han trodde var gm tog livet av sig, så kopplade jag det till CA, har inte koll på vad GW sagt ang MOP, men då vet jag att han är inne på polis/Säpo/militär-spår.

En fråga till er som är inbitna, vilka två frågor hade ni ställt till KP, givet att ni fick ett ärligt svar från honom?

Vem mördade Palme?

Varför avslutade du i så fall utredningen?
Citera
2021-06-07, 17:57
Medlem
Citat:

Nja tog livet av sig. Alkoholförgiftning var väl den officiella förklaringen.
Citera
2021-06-07, 19:52
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatredremains
Nja tog livet av sig. Alkoholförgiftning var väl den officiella förklaringen.

Ja, om du menar att han drack till sig "modet" att skjuta sig så har du en poäng.
Citera
2021-06-07, 22:34
Medlem
p.norths avatar
S. E drack middag och herr Palme åt 480gram chocklad. Hur lyckades man få Olof till dekorima? Hade varit intressant o vara en fluga då Aspling eller Toresson ringde under kvällen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in