2021-06-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, så var det.
Det är inte vilken väninna som helst, hon är med överallt. Möjligen mer efter att HD dumpade sillen.
Jag tyckte HD var manisk innan med sitt frenetiska loggande som helgen innan mordet men här ligger hon i lä.

K har varit med flertal ggr ihop m SD och HD på resor.
.. Och loggen rullar på med överdos av glada gubbar och hjärtan som om inget speciellt hänt och hon var FTF på 8 av SOAS nya serie.
Sörja SD behöver hon inte, men Geocaching ter sig inte alltid sunt. Gå in i burkdimma borde få en icd-kod.

Hen kanske är HDs utvalda och personliga säkerhetsvakt?
Citera
2021-06-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ja, så var det.
Det är inte vilken väninna som helst, hon är med överallt. Möjligen mer efter att HD dumpade sillen.
Jag tyckte HD var manisk innan med sitt frenetiska loggande som helgen innan mordet men här ligger hon i lä.

.. Och loggen rullar på med överdos av glada gubbar och hjärtan som om inget speciellt hänt och hon var FTF på 8 av SOAS nya serie.
Sörja SD behöver hon inte, men Geocaching ter sig inte alltid sunt. Gå in i burkdimma borde få en icd-kod.

Väninnor brukar vara med lite överallt. Ligger i sakens natur. Och umgänget minskar kanske när någon träffar ny kille. Inte unikt för HD och hennes polare.

Sen så kan man ju sätta loggandet i perspektivet skriva på Flashback om du fattar hur jag menar. Och om man rannsakar sig själv vad som är sundast. Vara ute i naturen och logga eller hänga på tangenterna och ”logga inlägg” om andra människors privatliv på lite lösa boliner.

Enligt dig är HD manisk. Och hon ligger i lä jmfr med GC-mänskan K. Alltså är GC-mänskan K psykiskt sjuk enligt din retorik och logik?

Och då har hon varit aktiv sedan 2009 i detta maniska tillstånd. Mer manisk än HD som ligger i lä då enligt dig. För med ”manisk” förstår jag att du kopplar det till HD:s sjukdom i vanlig ordning.

Så jag tror inte man kan dra så många ”maniska” växlar i dess rent medicinska bemärkelse. Då får du ju dra JS över den kammen som ju faktiskt loggade ihop med HD den där helgen.
Eller varför inte en stor del av GC-Sverige när du ändå är i farten?

Ja hon verkar vara en väldigt positiv och aktiv person den här geocacharen K. Att hon loggat FTF i skogen vid Folketorp några veckor innan självmordet ska du nog inte dra några stora växlar på.

Cacherna publicerades 1/5 för övrigt om jag minns rätt utan att dubbelkolla.
Och varför skulle hon sörja SD i geologgar?

Att nedvärdera alla i HD:s närhet känns mer som smutskastning än koll på läget. Hon geocacharen K kanske gråtit massor över SD men har väl rätten att själv avgöra om det ska råda nån sorts sorgeflor och annat i loggarna för att det ska passa din linje här.

Vad man än tycker om HD så är det väl bra att hon har några kompisar kvar som kan stötta henne för allt är nog inte superenkelt nu efter SD:s härjande.
Senast redigerad av Avel 2021-06-04 kl. 15:19.
Citera
2021-06-04, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
På vilket sätt visar det att det var SD som var GM?

Lägger till det som HR i domen s. 19 konstaterar efter detta stycke:

"Vad som är utrett kring gärningen utesluter således att Lena Wesström föll offer för en
okänd gärningsman som befann sig bakom bullerplanket.
"
Citera
2021-06-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ja, så var det.

Är det inte lite väl känslokallt? Det är läskigt, hon har ju varit med Stefan och HD, mycket nära tillochmed.
Jag har tänkt på Stefans bild med minttu och förlust i korspelslogg, kan det vara inifrån husbilen?
Citera
2021-06-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Väninnor brukar vara med lite överallt. Ligger i sakens natur. Och umgänget minskar kanske när någon träffar ny kille. Inte unikt för HD och hennes polare.

Sen så kan man ju sätta loggandet i perspektivet skriva på Flashback om du fattar hur jag menar. Och om man rannsakar sig själv vad som är sundast. Vara ute i naturen och logga eller hänga på tangenterna och ”logga inlägg” om andra människors privatliv på lite lösa boliner.

Enligt dig är HD manisk. Och hon ligger i lä jmfr med GC-mänskan K. Alltså är GC-mänskan K psykiskt sjuk enligt din retorik och logik?

Och då har hon varit aktiv sedan 2009 i detta maniska tillstånd. Mer manisk än HD som ligger i lä då enligt dig. För med ”manisk” förstår jag att du kopplar det till HD:s sjukdom i vanlig ordning.

Så jag tror inte man kan dra så många ”maniska” växlar i dess rent medicinska bemärkelse. Då får du ju dra JS över den kammen som ju faktiskt loggade ihop med HD den där helgen.
Eller varför inte en stor del av GC-Sverige när du ändå är i farten?

Ja hon verkar vara en väldigt positiv och aktiv person den här geocacharen K. Att hon loggat FTF i skogen vid Folketorp några veckor innan självmordet ska du nog inte dra några stora växlar på.

Cacherna publicerades 1/5 för övrigt om jag minns rätt utan att dubbelkolla.
Och varför skulle hon sörja SD i geologgar?

Att nedvärdera alla i HD:s närhet känns mer som smutskastning än koll på läget. Hon geocacharen K kanske gråtit massor över SD men har väl rätten att själv avgöra om det ska råda nån sorts sorgeflor och annat i loggarna för att det ska passa din linje här.

Vad man än tycker om HD så är det väl bra att hon har några kompisar kvar som kan stötta henne för allt är nog inte superenkelt nu efter SD:s härjande.

Jag tycker man skall akta sig för att kränka HD hur underligt helheten än verkar men hon är friad från misstanke om brott. Ställ istället kränkningarna till dom i domstolarna som gjort det möjligt att avskriva HD, jäv mm.

JA, det är massor av underligheter runt exfrun men det verkligt underliga är hur TR Örebro värderat HDs eventuella inblandning. Slå på dom juridiskt ansvariga och deras oförmåga att se helheten i det hela. O&O
Citera
2021-06-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ja, så var det.

Kanske kan det sorteras in bland manier ;-)?
Citera
2021-06-04, 15:51
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ett mord och ett självmord för en mamma som ville få sig och sina döttrar mördade en gång i tiden. En mamma som varken orkade med att vara mamma eller fru. En mamma som inte hade tillit till sin otrogna karl, men som själv var otrogen i smyg. Var är hon nu?
Hon får säkert gömma sig hos bästa vänninnan K*rin H som i rätten skyddar både HD och SD, och som kramar och kramar SD när han kommer ut efter inlåsning. Och fortsätter att stötta trots allt som framkommit. Ofattbart enligt mig...
Citera
2021-06-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
På vilket sätt visar det att det var SD som var GM?
Just för att han glömde sätta på korken på det röda och han har Ashma, vilket inte är att skämta om på något vis.

OnTopic gällande klocktider på datorn - endast de som kan sådant förstår:
(Det går att testa på en annan dator också). Mordutredningen är nerlagd vilket är fullt förståeligt.
push ebp
mov ebp, esp

rdtsc
xchg ecx, eax
rdtsc
sub eax, ecx
cmp eax, 369h
jnae @Avel
int 3
ret

@Avel:
pop ebp
push esp
Citera
2021-06-04, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man bergiper inte riktigt vare sig varför eller hur han tänkte.

Nu har jag bara ytlig kunskap i det fallet. Men om han ansågs "frisk" i lagens mening, då uppvisar även han avvikande tankesätt.

Jag kan inte för mitt liv förstå hur SD tänker. Det blir så annorlunda att det blir helt oförutsägbart.

T ex vem skulle kunna "gissa" sig att han går hem och gör en film om domkraftsskaftet? Dessutom en film som inte bevisar någonting alls. Varken att han inte har köpt ett nytt eller något annat.

Inte heller kan man gissa att SD skulle låta sin "Jag hatat Åsa lapp" på det inlämnade paketet.

Eller vad sägs om att visa upp skafte vid HR- förhandlingarna?

Allt man kan lista ut är väl kan bli kränkt, eller fruktansvärt arg, faktiskt hatiskt när något går emot honom, att det drar ut länge med ilskan och i de situationerna är han oförutsägbar, otäckt hatisk och det kan blixtra till. det ligger också i luften att eftersom han blir okontrollerbar i sitt agerande, som är avvikande, kan det bli farligt.

jag tror att det var det som Lena kände instinktivt i bilen. Hon kände det, men greppade inte riktigt vad som hände. Även om hon själv pressade honom genom att envist fortsätta sitta kvar i bilen, hade hon inte väntat detta plötsliga utfall.

Farlig blev han när han blev stressad och pressad, helt klart. När han tappade kontrollen. Så som som det blev de sista månaderna innan han mördade Lena. Han hade förlorat både henne och HD och stod plötsligt kvar ensam. Han ansåg att allt var Lenas fel.

Man kan fråga sig varför han inte gjorde slut på riktigt med Lena. Eller anmälde henne för trakasserier... Men han var 1000 ggr värre själv. Han villle inte tappa ansiktet som en bluff. En fuskare som ljög och manipulerade både sin omgivning och sin familj.
Citera
2021-06-04, 16:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Enligt JS och TB mår hon förhållandevis bra, i vart fall, från och med vårvintern -18 och framåt och är aktiv i kärleksrelation, på jobbet, med utlandsresor och inte minst med fritidsintresset.

Är det någon som har mamman B.A:s och systern P:s vittnesmål klart för sig när det gäller aktiviteter och mående för HD tiden före och efter mordet?
Har inte möjlighet att kolla dessa nu.
Hon verkar väl välmående förutom dippen då hon får dra till akutpsyk och höja dosen av antipsykotika. En söndag enligt HD.
Sen initierade hon storstädning 25 maj.

Beskrivs av BA:
HD pratar om nån issue med sin mor som orsak till hennes depression.
LW beskrev hur HD fick nåt psykbryt i London när de var iväg (HD, BA och systern) och fick baxas hem. Oklart när.
Systern är tightare med mamman och HD med sin far.
Det HD tycker, tycker systern lika enligt förhör.

Om mående efter mordet visar väl bilder.
HD är överallt med SD men har inte ett foto på honom, dock ses att det är samma loggar.
I SDs galleri ser hon ut som en sol, viljet väl återger en bild likaväl.

Se spoiler:
Citera
2021-06-04, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Just för att han glömde sätta på korken på det röda och han har Ashma, vilket inte är att skämta om på något vis.

OnTopic gällande klocktider på datorn - endast de som kan sådant förstår:
(Det går att testa på en annan dator också). Mordutredningen är nerlagd vilket är fullt förståeligt.
push ebp
mov ebp, esp

rdtsc
xchg ecx, eax
rdtsc
sub eax, ecx
cmp eax, 369h
jnae @Avel
int 3
ret

@Avel:
pop ebp
push esp

IT-avdelningen i Örebro verkar inte direkt se ”stacken” som sitt andra hem s a s.
Citera
2021-06-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
IT-avdelningen i Örebro verkar inte direkt se ”stacken” som sitt andra hem s a s.
Jodå det finns jätteduktiga specialare
Stefan hade väl någon vän som berättade om filsystems-strukturen och att man bör ta massor av bilder för att inte kunna få fram gamla bilder.
Skönt med personer som jobbar på det viset. t.om hjälper att städa huset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in