2021-06-04, 13:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du anser att benämningen "orcher" är ett lämpligt ordval?

För personer som beter sig som sådant ja. Jag kallar dem orcher oavsett hudfärg om det är det du syftar på. Om du inte läst Tolkien så kan jag förklara att orcher för Tolkien inte var svarta afrikaner utan viljelösa minions som arbetade för industrialism. Mår du bättre om jag kallar dem något annat? Zombies? Aliens?
Citera
2021-06-04, 14:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Gaza är ett av världens tätaste områden, med 5000 personer/km. Remsan är väl 20 x 20 km och hyser 2 miljoner människor. Helt overkliga siffror.
I praktiken är remsan betydligt mindre än så eftersom Israel har en "buffertzon" där de skjuter på folk som närmar sig gränsen.
Citera
2021-06-04, 14:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För personer som beter sig som sådant ja. Jag kallar dem orcher oavsett hudfärg om det är det du syftar på. Om du inte läst Tolkien så kan jag förklara att orcher för Tolkien inte var svarta afrikaner utan viljelösa minions som arbetade för industrialism. Mår du bättre om jag kallar dem något annat? Zombies? Aliens?
Jag rekommenderar att du läser "The Last Ringbearer" som skildrar konflikterna från orchernas perspektiv, där de var helt vanliga människor, och omtolkar hela LOTR som krigspropaganda från den vinnande sidan. Hur man genom att dehumanisera motståndaren kan legitimera folkmord.

Vad sägs om att du kallar palestinierna för människor?
Citera
2021-06-04, 14:22
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Så i en politisk diskussion är kroknäsor, kikes, shylocks passande det finns ju fler för judar.
Citera
2021-06-04, 14:23
Avstängd
Citat:
Så du insinuerar återigen att 5000 raketer som straff för att 70 familjer blir vräkta är proportionellt?
Åter försöker du förtränga vad konflikten egentligen handlar om och reducerar den till 70 familjer.
Citera
2021-06-04, 14:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så i en politisk diskussion är kroknäsor, kikes, shylocks passande det finns ju fler för judar.

Jag kallar som sagt inte personer nedsättande p.g.a deras etniticet utan deras beteende. Jag har inga problem med araber som assimileras till en fungerande kultur. Jag har inga problem med arabers genetiska arv, jag har problem med vissa element av arabisk kultur. Det är det som skiljer dig och mig. Du är rasist eftersom du anser att judar som grupp är mindre värd att leva än ickejudar.
Citera
2021-06-04, 14:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Åter försöker du förtränga vad konflikten egentligen handlar om och reducerar den till 70 familjer.

Inte mindre än att du förringar vad palestinierna gör och vad deras uttalade mål är. När de säger "från Jordan till havet" betyder det att de menar att utplåna Israel.
Citera
2021-06-04, 14:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vad sägs om att du kallar palestinierna för människor?

Du ger dig in i diskussionen utan att läsa vad den handlar om. Jag kallade inte palestinierna för orcher, jag kallade personer som beter sig som orcher för orcher. Det spelar ingen roll vilken etnicitet de har. AFA beter sig som orcher och förtjänas att behandlas som orcher.
Citera
2021-06-04, 14:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag kallar som sagt inte personer nedsättande p.g.a deras etniticet utan deras beteende. Jag har inga problem med araber som assimileras till en fungerande kultur. Jag har inga problem med arabers genetiska arv, jag har problem med vissa element av arabisk kultur. Det är det som skiljer dig och mig. Du är rasist eftersom du anser att judar som grupp är mindre värd att leva än ickejudar.
Är det så svårt att kalla saker för vad det är?
Orcher är ett klassiskt använt uttal utav rasister i europa ang, muslimer.
Det kan du inte varit ovetande om.
Citera
2021-06-04, 14:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Inte mindre än att du förringar vad palestinierna gör och vad deras uttalade mål är. När de säger "från Jordan till havet" betyder det att de menar att utplåna Israel.
Innebär inte planerna med The Greater Israel att utplåna Palestina?
Citera
2021-06-04, 14:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Är det så svårt att kalla saker för vad det är?
Orcher är ett klassiskt använt uttal utav rasister i europa ang, muslimer.
Det kan du inte varit ovetande om.

Varför får inte jag kalla personer som beter sig som orcher för orcher? De här är orcher, hudfärg är irrelevant: https://www.youtube.com/watch?v=jytIS6BHFwQ

Om vi ska märka ord är sionist ett ord som används av rasister som du säkert inte är ovetande om.
Citera
2021-06-04, 14:36
Avstängd
Citat:
Vad menar då Yamina när de säger:
Citat:
We will act for the full and equitable application of national sovereignty and the rule of law to all citizens and residents of Israel, including the end of the military administration of Judea and Samaria and the application of Israeli sovereignty to the territories of Judea, Samaria, and the Jordan Valley.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in