2021-06-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Förhör med Gustafsson, Rebecka Linnea:

B: Nej. Sökningar var det ju. Här har vi då den 7/1 ja, då har man sökt från din telefon på
tvångströja barn.
M: Ja det kan vara för maskerad då, Leo och Luna gick ju ofta på maskerad.
B: Okej, kommer du ihåg då, det är ju kanske inte det vanligaste man klär ut sig till.
M: Ja det kan ha varit halloween, alltså att man ska vara en sån här galen mentalpatient
eller någonting.

Alltså tvångströja maskerad? Att ens vilja få för sig om att vilja klä ut sin 3 åring i en tvångströja? Och hon sökte på det den 7/1, och halloween är ju i oktober. Helt jävla sinnessjukt så det vrider sig i hela magen, bara där har hon ju slingrat in sig i sin lögn.
Citera
2021-06-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Kramplösande? För vem? Är det inte en LÄKARE som vanligtvis förskriver läkemedel? Nej, i barnamörderskans värld storhandlas det på FLUGSVAMP! Lite till mig, lite till dig å lite till lille vick i vire, frukost, lunch å middag..jajamän..!

Denna skogstokiga hynda borde stenas till döds. Fy fan va vidrig hon är! Måtte inga fler barn korsa hennes vägar.

Kramplösande för Esmeralda efter olyckan såklart. Enligt biopäronen då, om jag minns rätt. Har i vart fall diskuterats i tråden och Oehme tog även upp detta i tingsrätten: https://www.flashback.org/sok/?so=weight&query=krampl%C3%B6sande&t=3115704&sp=1

Citat:
Ursprungligen postat av PippiAvdesyvhav
Förhör med Gustafsson, Rebecka Linnea:

B: Nej. Sökningar var det ju. Här har vi då den 7/1 ja, då har man sökt från din telefon på
tvångströja barn.
M: Ja det kan vara för maskerad då, Leo och Luna gick ju ofta på maskerad.
B: Okej, kommer du ihåg då, det är ju kanske inte det vanligaste man klär ut sig till.
M: Ja det kan ha varit halloween, alltså att man ska vara en sån här galen mentalpatient
eller någonting.

Vad vill du säga med detta, eller snarare, varför citerade du mitt inlägg om kramplösande med det här svaret?
Citera
2021-06-03, 17:35
Medlem
Icarealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Kära vänner, när faller domen? Jag ber till rättvisans moder att lilla Esmeralda får någon form av upprättelse.

Dom kommer meddelas i målet den 21 juni klockan 14.
Citera
2021-06-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finasko
Alltså tvångströja maskerad? Att ens vilja få för sig om att vilja klä ut sin 3 åring i en tvångströja? Och hon sökte på det den 7/1, och halloween är ju i oktober. Helt jävla sinnessjukt så det vrider sig i hela magen, bara där har hon ju slingrat in sig i sin lögn.

Ja, där faller ju halloween-kostym-lögnen direkt. Och det var ju knappast E eller lillebror som skulle på maskerad så då måste det ju i så fall gällt någon av P:s andra barn. Det borde ju i så fall RS veta om någon av hennes barn behövde kostym till en maskerad i början på 2020. Har inte sett att polisen ens frågat henne om det..
Senast redigerad av Korneliaa 2021-06-03 kl. 18:33.
Citera
2021-06-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Ja, där faller ju halloween-kostym-lögnen direkt. Och det var ju knappast E eller lillebror som skulle på maskerad så då måste det ju i så fall gällt någon av P:s andra barn. Det borde ju i så fall RS veta om någon av hennes barn behövde kostym till en maskerad i början på 2020. Har inte sett att polisen ens frågat henne om det..

Smart!
Men RS skulle väl säga att det kanske de har då hon skyddar R.

Jag har väldigt svårt att ens förstå hur man kommer på tanken att köpa tvångströja till ett barn. (Tvångströja är ett klädesplagg tillverkat i starkt material, som förr i tiden användes för att oskadliggöra våldsamma, sinnessjuka patienter. ). Var E våldsam/aggressiv mot R? Rörde hon på sig för mycket? Kanske hade hon börjat göra motstånd när hon skulle ner till källaren så med tvångströja blev det enklare att få ner henne. Det räckte nämligen inte att droga ner henne. Eller rörde hon sig för mycket och ville att hon skulle ligga still? Tänker att det inte kan ha varit för att skydda E, det är ju högre risk att slå sig om man inte har armarna att skydda sig med.
Citera
2021-06-03, 20:14
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa

Jag är 99,9% säker på att de frågat henne om det i förhör. Orkar dock inte scrolla nu, men jag är nästintill säker på att frågan ställdes och RS svarar att någon maskerad inte varit aktuell, så att det inte är till RSs barn RG avsett köpa tvångströja.
Citera
2021-06-03, 20:18
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Hon hade kommit lindrigare undan (både rättsligt och bland folkets dom) om hon hade varit ärlig om vad som hade hänt istället för att skylla ifrån sig allt som hon gör nu.

Där tror jag att du har fel angående den rättsliga delen.
Om Rebecka svarade ärligt på vad som hände så hade hon dömts till hårdare straff än 18 månader för vållande (var det väl?).
Citera
2021-06-03, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Med 2 barn menar jag de som var krävande. A skötte med största sannolikhet sig själv :-)
Ja, fast han var nyss hemkommen från något boende, med massor av trauman med sig. Han var livrädd för Ps bestraffningar. Förstå hur lädkigt det måste vara att leva med narkomaner, din egen mamma som ljuger och ber soc ta dig för att du petar dig i arslet och kletar bajs och massa lögner. Nej, fy fan och R har tydligen umgänge med honom. Tycker så synd om honom, framtiden lär bli tuff
Citera
2021-06-03, 20:46
Avslutad
Hur kan RS se sig själv i spegeln? fattar inte det
Citera
2021-06-03, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMum
Jag är 99,9% säker på att de frågat henne om det i förhör. Orkar dock inte scrolla nu, men jag är nästintill säker på att frågan ställdes och RS svarar att någon maskerad inte varit aktuell, så att det inte är till RSs barn RG avsett köpa tvångströja.

Jag har också läst det! Antingen i fupen eller i liverapporteringen.
Citera
2021-06-03, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMum

Japp rs är frågad om r skulle skaffa maskeradkläder och hon har svarat nej på det. Hon sa att a och ett av hennes barn varit på någon för längesedan, men det var ingen halloween grej ...
Citera
2021-06-03, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, fast han var nyss hemkommen från något boende, med massor av trauman med sig. Han var livrädd för Ps bestraffningar. Förstå hur lädkigt det måste vara att leva med narkomaner, din egen mamma som ljuger och ber soc ta dig för att du petar dig i arslet och kletar bajs och massa lögner. Nej, fy fan och R har tydligen umgänge med honom. Tycker så synd om honom, framtiden lär bli tuff

Hans trauman är ju pga r för hon valde att vara kvar med en man som hennes son var otrygg med. Bara att änns föräldrar säger att man gör saker som han troligen inte gjort är väll ett trauma . Minns han också sa att r var tvungen att sitta o vakta a i sovrummet och dricka Redbull... j fy fan den pojken har nog väldigt mkt trauman och skev bild på vad en familj är ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in