Citat:
Ursprungligen postat av
Korneliaa
Ja, stackars barn. Tror jag läste att han hade fått byta fosterhem en del då de han hamnat i hade haft svårt att hantera honom. Han måste känt sig så övergiven och oönskad vart han än hamnade. Så fick han äntligen komma hem (för det var nog trots allt äntligen i hans ögon), så höll det i ett år, så lyckades hans mamma fucka upp hans liv - igen. Någon som vet om han bor på institution eller i fosterhem idag? Helt otroligt att han vill träffa R, men mamma är ju trots allt mamma. Och han har nog inte haft mycket annan trygghet i livet. Man får bara hoppas att han trots allt klarar sig bra, och får ett bra liv.
Men vad var det där med att R vaktade A? När var det?
Jag tror att det krävs många års terapi för att den grabben ska ha en chans.
Mycket kärlek, tålamod och grundläggande empati/rättspatos/förståelse för vad som är rätt o fel.
För att ge honom bästa möjliga förutsättningar så bör R hålla sig borta från honom, men trots allt hon redan har ställt till med så fattar hon inte ens det, för hon är så jävla egoistisk.
Angående det med att R fick vakta honom så
tror jag att även detta var något hon sade efter Patriks död. Medan han levde var han så kärleksfull, men efter hans död är plötsligt allt hans fel.
Men som jag minns det var det inget A sade, utan R.
Edit: och detta var då innan A blev SOLad/LVUad första gången.