2021-06-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMum
Jag är 99,9% säker på att de frågat henne om det i förhör. Orkar dock inte scrolla nu, men jag är nästintill säker på att frågan ställdes och RS svarar att någon maskerad inte varit aktuell, så att det inte är till RSs barn RG avsett köpa tvångströja.

Aha ok. Ja men dåså, då är det ju fastställt att det var lögn då.
Citera
2021-06-03, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okobja
Hans trauman är ju pga r för hon valde att vara kvar med en man som hennes son var otrygg med. Bara att änns föräldrar säger att man gör saker som han troligen inte gjort är väll ett trauma . Minns han också sa att r var tvungen att sitta o vakta a i sovrummet och dricka Redbull... j fy fan den pojken har nog väldigt mkt trauman och skev bild på vad en familj är ...

Ja, stackars barn. Tror jag läste att han hade fått byta fosterhem en del då de han hamnat i hade haft svårt att hantera honom. Han måste känt sig så övergiven och oönskad vart han än hamnade. Så fick han äntligen komma hem (för det var nog trots allt äntligen i hans ögon), så höll det i ett år, så lyckades hans mamma fucka upp hans liv - igen. Någon som vet om han bor på institution eller i fosterhem idag? Helt otroligt att han vill träffa R, men mamma är ju trots allt mamma. Och han har nog inte haft mycket annan trygghet i livet. Man får bara hoppas att han trots allt klarar sig bra, och får ett bra liv.

Men vad var det där med att R vaktade A? När var det?
Senast redigerad av Korneliaa 2021-06-03 kl. 21:37.
Citera
2021-06-03, 21:46
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa
Ja, stackars barn. Tror jag läste att han hade fått byta fosterhem en del då de han hamnat i hade haft svårt att hantera honom. Han måste känt sig så övergiven och oönskad vart han än hamnade. Så fick han äntligen komma hem (för det var nog trots allt äntligen i hans ögon), så höll det i ett år, så lyckades hans mamma fucka upp hans liv - igen. Någon som vet om han bor på institution eller i fosterhem idag? Helt otroligt att han vill träffa R, men mamma är ju trots allt mamma. Och han har nog inte haft mycket annan trygghet i livet. Man får bara hoppas att han trots allt klarar sig bra, och får ett bra liv.

Jag tror att det krävs många års terapi för att den grabben ska ha en chans.
Mycket kärlek, tålamod och grundläggande empati/rättspatos/förståelse för vad som är rätt o fel.

För att ge honom bästa möjliga förutsättningar så bör R hålla sig borta från honom, men trots allt hon redan har ställt till med så fattar hon inte ens det, för hon är så jävla egoistisk.

Angående det med att R fick vakta honom så tror jag att även detta var något hon sade efter Patriks död. Medan han levde var han så kärleksfull, men efter hans död är plötsligt allt hans fel.
Men som jag minns det var det inget A sade, utan R.

Edit: och detta var då innan A blev SOLad/LVUad första gången.
Citera
2021-06-03, 22:06
Medlem
MisterMums avatar
När Rebecka blev fråntagen sin dotter redan på BB, så kan man ju tro att hon ville bli en bättre människa, en bättre mor. Men det ville hon egentligen inte, utan det hon ville var att vinna och få rätt.

Hon blev inte drogfri, hon lämnade inte sin våldsamme man som försköt hennes förstfödde från hemmet pga att pojken störde när Patrik ville ha sex med Rebecka.

Det Rebecka gjorde var att studera, plugga. Lära sig kryphål, träna på vad man ska säga och när.
Lärde sig om paragrafer, och sina rättigheter samt socialtjänsten och samhällets skyldigheter och svagheter.
Patrik skrev sig på annan adress, båda skaffade jobb precis så länge som det krävdes, ja de vidtog många åtgärder.
Men de gjorde inte några faktiska förändringar, utan enbart ”rätt på pappret”.

För Patrik och Rebecka ansåg inte att de behövde förändra sig - de var perfekta precis som de var. Det var bara det hemska samhället som helt oprovocerat hade stulit deras barn bara för att vara elaka mot paret.

Lillebror S föddes i början av januari 2019. På väg hem från BB skriver Rebecka runt o jagar droger. Och då var ju detta ändå ett barn (det enda?) som de tyckte om!!
Citera
2021-06-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korneliaa

Vad jag förstått fick han åka tillbaka till hvb hemmet han var på tidigare . Ja han har fart runt i sitt liv, bara det är traumatiserande. Har för mig han bodde hos sin mormor ett tag med. Jo jag vill minnas att i soc samtal /utredningen som varit tidigare att han berättade vissa saker för handläggare på soc. Eftersom detta var långt innan esme blev mördad. Men att mamma fick sitta o hans rum. Att han fick sova med plastpåse istället för pyjamas/underkläder, massa sjukt ... minns även att de var med anteckningar som att paret vill lämna ifrån sig sonen frivilligt för han smetar bajs och har sexuella avvikande beteenden, skulle ha gjort något sexuellt på någon i skolan enlig föräldrarna ... ett barn som föräldrarna verkligen kränkt , och säkerligen har pojken trott han är så värdelös som han fått inpräntat av de som ska älska honom mest. Sedan känslan att bli bortvald .... jag vet inte om jag hoppas han läser utredningen från soc när han blir 18 kan han begära ut allt själv . För barn är lojala älskar sina föräldrar oavsett hur vanvårdade och misshandlade de blir, men en dag kommer verkligheten ikapp, vilket det säkert kommer komma en dag för a*os med! Älskade älskade pojk vad jag hoppas han får hjälp
Citera
2021-06-03, 22:09
Medlem
Citat:
Jag tror att det krävs många års terapi för att den grabben ska ha en chans.
Mycket kärlek, tålamod och grundläggande empati/rättspatos/förståelse för vad som är rätt o fel.

För att ge honom bästa möjliga förutsättningar så bör R hålla sig borta från honom, men trots allt hon redan har ställt till med så fattar hon inte ens det, för hon är så jävla egoistisk.

Angående det med att R fick vakta honom så tror jag att även detta var något hon sade efter Patriks död. Medan han levde var han så kärleksfull, men efter hans död är plötsligt allt hans fel.
Men som jag minns det var det inget A sade, utan R.

Edit: och detta var då innan A blev SOLad/LVUad första gången.

Ok jag minns det som
Att det var soc utredningen .... men är absolut inte säker . Jag tycker inte att mamman i förhör behövt säga särskilt mkt kring a*os, men jag kan ha fel
Citera
2021-06-03, 22:11
Medlem
Citat:
När Rebecka blev fråntagen sin dotter redan på BB, så kan man ju tro att hon ville bli en bättre människa, en bättre mor. Men det ville hon egentligen inte, utan det hon ville var att vinna och få rätt.

Hon blev inte drogfri, hon lämnade inte sin våldsamme man som försköt hennes förstfödde från hemmet pga att pojken störde när Patrik ville ha sex med Rebecka.

Det Rebecka gjorde var att studera, plugga. Lära sig kryphål, träna på vad man ska säga och när.
Lärde sig om paragrafer, och sina rättigheter samt socialtjänsten och samhällets skyldigheter och svagheter.
Patrik skrev sig på annan adress, båda skaffade jobb precis så länge som det krävdes, ja de vidtog många åtgärder.
Men de gjorde inte några faktiska förändringar, utan enbart ”rätt på pappret”.

För Patrik och Rebecka ansåg inte att de behövde förändra sig - de var perfekta precis som de var. Det var bara det hemska samhället som helt oprovocerat hade stulit deras barn bara för att vara elaka mot paret.

Lillebror S föddes i början av januari 2019. På väg hem från BB skriver Rebecka runt o jagar droger. Och då var ju detta ändå ett barn (det enda?) som de tyckte om!!

Ja och ändå förnekar hon sitt missbruk
Citera
2021-06-03, 22:16
Medlem
MisterMums avatar
Esmeralda hade ingen egentlig chans att duga för Rebecka och Patrik.

I februari 2019 skriver Rebecka ”Vi kämpar vidare, på lördag ska Esme premiärsova här. Det går bra med henne, synd bara att en psykotisk häxa haft henne i två år”

Och den tredje april 2019 (två dagar efter ”hem”flytt)
”Esme håller på att flytta hem o det är så skevt med en dotter som tror att en psykotisk häxa är hennes mamma”

Fy fan. Stackars, stackars liten. Så övergiven hon måste ha känt sig.

Ordvalet ’psykotisk häxa’ är kanske att projicera..?
Citera
2021-06-03, 22:17
Medlem
Från ljudupptagningen av Patrick i polisbilen strax efter gripandet:
Rebecka har inte rört henne efter hon avled, det är bara jag som har gjort det, hon klarade inte av att se det, hon trodde inte på mej, hon trodde jag skojade…och…så det, alltså den som har virat in henne i lakanet och det.. det är jag, ensam….. jag visste verkligen inte vad jag skulle göra, jag fick sådan superpanik och jag tänker… när jag har pratat med mina bröder i dag så tänker jag ju naturligtvis skulle jag ju ha ringt direkt även att det hade gått åt helvete….jag hoppades på att hon hade hamnat i någon chock eller nånting och att hon skulle repa sig men istället typ… sjätte eller sjunde gången som jag går in till henne är hon avliden. Då har hon slutat andas och det ser jag ju att läpparna är blåa och det var bara några minuter mellan att jag var inne tills det här skedde.

Detta tror jag är det ärligaste som sagts om E:s död, med undantag för att han säger att det är en olycka. Kan säkert stämma att Rebecka inte har sett henne sedan hon dog, och att det var Patrick som ensam hanterade kroppen. Men att hon var hundra procent medveten om vad som hände, det tror jag. Tycker det han säger att Rebecka trodde att han skojade när han berättade att E var död går helt i linje med jargongen de hade runt E. Är det något man skulle skoja om i denna situationen liksom? Att hon trodde det säger ju något om hur de såg på henne.

Tror också att det kan stämma att det kanske de sista timmarna endast är Patrick som har gått in till E, men jag tror stenhårt på att det är R som sagt tvärt nej till att ringa efter hjälp.
Citera
2021-06-03, 22:20
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ok jag minns det som
Att det var soc utredningen .... men är absolut inte säker . Jag tycker inte att mamman i förhör behövt säga särskilt mkt kring a*os, men jag kan ha fel

Ja, jag tar inte gift på det iom att det är ett år sedan jag läste FUP, så det är möjligt att jag minns helt åt skogen.
Citera
2021-06-03, 22:29
Medlem
MisterMums avatar
Citat:
Ja och ändå förnekar hon sitt missbruk

Ja, hon har ju bara tagit det läkaren har ordinerat.
Och om hon skulle ha köpt det någon annanstans än på apoteket så är det ju doktorn som har räknat fel.
Och om hon skulle råkat få i sig något som hon inte har på recept så är det ju Patrik som har gett henne det.

Och hon hade inte behövt ta några droger öht om inte MJ hade stulit hennes barn.

O om hon hade fått behålla sitt barn så hade hon behövt ta droger för att hon var så rädd att inte få behålla sitt barn.

Du hör ju hur synd det är om Rebecka.
Citera
2021-06-03, 22:42
Medlem
Citat:
Esmeralda hade ingen egentlig chans att duga för Rebecka och Patrik.

I februari 2019 skriver Rebecka ”Vi kämpar vidare, på lördag ska Esme premiärsova här. Det går bra med henne, synd bara att en psykotisk häxa haft henne i två år”

Och den tredje april 2019 (två dagar efter ”hem”flytt)
”Esme håller på att flytta hem o det är så skevt med en dotter som tror att en psykotisk häxa är hennes mamma

Fy fan. Stackars, stackars liten. Så övergiven hon måste ha känt sig.

Ordvalet ’psykotisk häxa’ är kanske att projicera..?

Men herre gud vad ska hon annars tro? Hon har ju vuxit upp med henne sedan hon var några veckor gammal! Hon knöt ju an till den trygga vuxna som tog hand om henne. Vad förväntade sig R egentligen - att E skulle kasta sig runt hennes hals och gråta av lycka att äntligen fått flytta hem till sin biologiska mamma? 2-3 dagar efter hemflytt är det ju självklart att hon fortfarande är ledsen och saknar den enda mamman hon visste om.

Den här typen av hemflyttar måste ju följas upp. Och föräldrarna måste ju informeras om hur detta troligtvis påverkar barnet, och tänkbara reaktioner hos barnet. Och hur de som föräldrar ska hantera dessa känslor hos barnet. Men detta hade säkert R och P inte velat höra på i alla fall för de vet ju bäst själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in