2021-06-03, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Om du misstänker sådant ska du rapportera inlägg för 1.07 (gärna skriva en motivering i RP:n), inte kommentera med inlägg.
Då riskerar du 1.06, inte så svårt väl?
Varför ska man göra det?
Detta är ett systemfel som administrationen ska rätta till och det ska inte göras genom åtgärder från enskilda användare. Vi är här för att diskutera inte ägna tiden åt att rapportera andra skribenter. FB förskjuter helt enkelt problemet på användare medan ledning sitter där och skrattar åt hur patetiskt allt ser ut. Vad fan är det här för jävla Argusögon projekt ledningen startat?
Citera
2021-06-03, 20:11
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag har förstått det.

Det verkar inte så med tanke på:
Citat:
Konstaterar att uppfattningen att någon kan ha multipla konton och dessa försvarar varandra i diskussioner skapar en godtycklig moderering.

Du har alltså inte förstått. Det är givetvis inte tillåtet att försvara sig själv med multipla konton. har du ens läst regeln? Och hur skulle det "skapa godtycklig moderering". Vet du vad godtycklig betyder? Förstår du vad orsakssamband innebär?

Citat:
Detta kan användas för att avskräcka användare från att delta i samma diskussioner.

Vilket är ett av skälen till att det inte är tillåtet.

Citat:
Att användare tar över ett forum..ja
Alla delar har sina ruttna ringrävar. Skriv något nytt så dyker dessa fram för att diktera sina versioner av verkligheten.

Användare som sysslar med att "styra informationen i en viss riktning" kväver yttrandefriheten systematiskt.
Jag ser dock ett mönster i det här och tror inte att slumpen avgör sånt. Observera skillnaden mellan att uttrycka sina åsikter, komma med tankeställare etc och stoppa andra från att uttrycka sig.

Ja, och du verkar ju helt inne på att folk som inte tycker som du ska stoppas från att yttra sig. Om många inte tycker som du är det konspirationer, multipla konton, medvetna strategier osv. Lustigt det där.

Citat:
Varför ska man göra det?
Detta är ett systemfel som administrationen ska rätta till och det ska inte göras genom åtgärder från enskilda användare. Vi är här för att diskutera inte ägna tiden åt att rapportera andra skribenter. FB förskjuter helt enkelt problemet på användare medan ledning sitter där och skrattar åt hur patetiskt allt ser ut. Vad fan är det här för jävla Argusögon projekt ledningen startat?

Startat? Det har varit så i över 15 år.

Är man överhuvudtaget intresserad av att diskussioner ska fungera så smidigt och enkelt som möjligt så bör man hjälpa till att rapportera regelbrott man stöter på. Det bör inses lätt.
Citera
2021-06-04, 01:59
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Du har alltså inte förstått. Det är givetvis inte tillåtet att försvara sig själv med multipla konton. har du ens läst regeln? Och hur skulle det "skapa godtycklig moderering". Vet du vad godtycklig betyder? Förstår du vad orsakssamband innebär?

Ja, och du verkar ju helt inne på att folk som inte tycker som du ska stoppas från att yttra sig. Om många inte tycker som du är det konspirationer, multipla konton, medvetna strategier osv. Lustigt det där.

Är man överhuvudtaget intresserad av att diskussioner ska fungera så smidigt och enkelt som möjligt så bör man hjälpa till att rapportera regelbrott man stöter på. Det bör inses lätt.
Hans poäng är nog den att ni moderatorer aldrig kan veta om det verkligen är samma person med flera konton.

En fråga av ren nyfikenhet. Jag har arbetat inom psyk i många år och har en stark känsla av att många av er moderatorer som kommenterar här förtär alkohol innan. Kan jag vara på rätt spår?
Det är främst läsförmågan jag vill syfta till.
Citera
2021-06-04, 11:56
Medlem
Citat:

Det är inte jag som anmäler människors inlägg hit och dit. Hur många har jag rapporterat under alla dessa år?
Jag är alltså inte den typen som du försker få mig att framstå i diskussionen (den som vill få tyst på folk).
Tvärtom, ju mer kontrasten mellan ringrävarna som ni gissningsvis med flit matar med heliga uppdrag och vanliga användare synliggörs, desto mer sänker ni värdet på forumet.

Det folk klagar över här är någons dumhet som utnyttjas av någon annan. Där man tillåter clowner med 0 analytisk förmåga härja i olika forum för att skapa buffert som hinder för djupare diskussioner. Sedan tar negeravatarerna bort clownerna på den delen av forumet man tjänar bäst på. Det är ingen konspiration utan ett mönster av beteende som går att analysera.
Ett kriminellt beteende.
Citera
2021-06-04, 12:08
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Hans poäng är nog den att ni moderatorer aldrig kan veta om det verkligen är samma person med flera konton.

En fråga av ren nyfikenhet. Jag har arbetat inom psyk i många år och har en stark känsla av att många av er moderatorer som kommenterar här förtär alkohol innan. Kan jag vara på rätt spår?

Vad gäller alkoholintag är det mer sannolikt du som lider av det eftersom du uppenbarligen uttalar dig om saker du inte har den blekaste aning om, som till exempel hur missbruk av alternativa konton beivras.

Citat:
Det är inte jag som anmäler människors inlägg hit och dit. Hur många har jag rapporterat under alla dessa år?
Jag är alltså inte den typen som du försker få mig att framstå i diskussionen (den som vill få tyst på folk).
Tvärtom, ju mer kontrasten mellan ringrävarna som ni gissningsvis med flit matar med heliga uppdrag och vanliga användare synliggörs, desto mer sänker ni värdet på forumet.

Det folk klagar över här är någons dumhet som utnyttjas av någon annan. Där man tillåter clowner med 0 analytisk förmåga härja i olika forum för att skapa buffert som hinder för djupare diskussioner. Sedan tar negeravatarerna bort clownerna på den delen av forumet man tjänar bäst på. Det är ingen konspiration utan ett mönster av beteende som går att analysera.
Ett kriminellt beteende.

De få inlägg du anmält är till över 50 % sådana som svarat dig, men inte håller med dig, alltså argumenterat mot dig.

Det du skriver genomsyras konstant av hur du vill tysta delar av folk på FB. De du anser vara "clowner med 0 analytisk förmåga" (inte så lite ironiskt för övrigt). Alla inlägg från dig här i meta handlar i princip om att du vill tysta någon falang som du anser motarbetar dig.
Citera
2021-06-05, 18:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, det finns många trådar om PU:USA. Enda slutsatsen som går att dra är att admin vill ha massa fejkade konton som härjar runt och saboterar. De är ca fyra stycken som koordinerar sina attacker alla dagar i veckan utom lördag. Multipla konton är legio.

Är av samma åsikt. Garanterat så att ett stort antal moderatorer är med på tåget också.

Citat:
Det du skriver genomsyras konstant av hur du vill tysta delar av folk på FB. De du anser vara "clowner med 0 analytisk förmåga" (inte så lite ironiskt för övrigt). Alla inlägg från dig här i meta handlar i princip om att du vill tysta någon falang som du anser motarbetar dig.

Du låter kritisk mot detta förfarande men likväl så är det precis vad du gör själv(?). Sopa rent framför egen dörr.

Citat:
Vad gäller alkoholintag är det mer sannolikt du som lider av det eftersom du uppenbarligen uttalar dig om saker du inte har den blekaste aning om, som till exempel hur missbruk av alternativa konton beivras.

Du vet inte vad han vet.
Senast redigerad av gropos 2021-06-05 kl. 18:03.
Citera
2021-06-05, 19:19
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gropos
Är av samma åsikt. Garanterat så att ett stort antal moderatorer är med på tåget också.

Citat:
Du låter kritisk mot detta förfarande men likväl så är det precis vad du gör själv(?). Sopa rent framför egen dörr.

Nix tvärtom. Hela detta delforum med några tusentals trådar är till just för att kritik mot forumet ska kunna få ventileras. Det är helt ok att folk inte håller med.

Citat:
Du vet inte vad han vet.

Men jag vet vad han inte vet.
Citera
2021-06-06, 23:25
Bannlyst
Citat:
Nix tvärtom. Hela detta delforum med några tusentals trådar är till just för att kritik mot forumet ska kunna få ventileras. Det är helt ok att folk inte håller med.

Därför mitt senaste inlägg/svar till dig plötsligt också försvann spårlöst eller hur (jag har redan svarat på det här. Deja vu)? Antar att det INTE är OK att kritisera dig mao. Eller är det någon annan som håller dig om ryggen för att du inte ska bli ledsen i ögat?

Tänker du komma med en förklaring nu eller varna mig/försöka tysta mig? Jag vet ju, trots dina invändningar, att du snackar skit.

Citat:
Ursprungligen postat av Saab88

Kan i princip garantera att najas inte håller på så här enbart när han är full för OM han bara betedde sig dumt när han var dragen hade levern gett upp för länge sedan. Han ÄR såhär dum i NYKTERT TILLSTÅND(!).

Han vill såklart inte erkänna att jag har rätt. "Du vet inte vad jag vet om att du inte vet vad jag vet vettu"

Citat:
Det är helt ok att folk inte håller med.

Det till och med uppmuntras för då blir forumsdissidenter lättare för dig att identifiera och sopa bort.
Senast redigerad av gropos 2021-06-06 kl. 23:38.
Citera
2021-06-07, 20:55
Medlem
najass avatar
Citat:
Därför mitt senaste inlägg/svar till dig plötsligt också försvann spårlöst eller hur (jag har redan svarat på det här. Deja vu)? Antar att det INTE är OK att kritisera dig mao. Eller är det någon annan som håller dig om ryggen för att du inte ska bli ledsen i ögat?

Tänker du komma med en förklaring nu eller varna mig/försöka tysta mig? Jag vet ju, trots dina invändningar, att du snackar skit.

Kan i princip garantera att najas inte håller på så här enbart när han är full för OM han bara betedde sig dumt när han var dragen hade levern gett upp för länge sedan. Han ÄR såhär dum i NYKTERT TILLSTÅND(!).

Han vill såklart inte erkänna att jag har rätt. "Du vet inte vad jag vet om att du inte vet vad jag vet vettu"

Det till och med uppmuntras för då blir forumsdissidenter lättare för dig att identifiera och sopa bort.

Dina inlägg raderas eftersom du inte förmår hålla dig till reglerna. Det är inte svårare än så. Vissa har förmåga att ta till sig skriven text, andra har det inte. Plattnackarna som inte klarar det ylar sedan om censur när deras inlägg raderas. Ditt inlägg jag citerar nu till exempel är ett typexempel på 0.06. Du ska INTE kommenterar modereringsåtgärder direkt i trådarna, utan följa rutinerna precis som andra. Nu släpper jag igenom det (denna gång) i ett försök att få dig att begripa en sista gång.

Notera:

- Du ska INTE kommentera moderatorsåtgärder direkt i trådarna

- Du SKA hålla dig till ämnet för tråden

Låt se om polletten trillar ner

/mod
Citera
2021-06-09, 15:31
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Steg 1. Ta bort inlägg utan att ha uppenbart stöd för det i reglerna/ange anledning eller hitta på anledning
Steg 2. Vänta på att användare ska märka det och bli irriterad/posta igen
Steg 3. Varna/stäng av

Fyller det här underforumet någon som helst funktion annat än att få reda på vem som är missnöjd så han/hon kan osynliggöras? För det verkar inte så.

"Du behöver inte hålla med så länge du inte håller med på ett för mig acceptabelt vis". Sovjet som sagt.

Har du läst igenom reglerna och FAQ för forunet ordentligt?

När du kommer till punkt nummer 2 så har du skyldighet att följa den här regeln:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Då kommer du att både få förklaring på varför ditt inlägg togs bort och dessutom kan du argumentera för varför du tycker att det passar in i sammanhanget.

Det du vill diskutera kanske inte passar just i den tråden men passa på att fråga var du kan diskutera just det så kommer du få hjälp.
Citera
2021-06-26, 19:24
Medlem
Mad monks avatar
Håller de sig till reglerna har de tyvärr rätt att göra så dock borde mods kolla om det handlar om sk. sock puppets.
Citera
2021-06-29, 07:36
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barbafar
Vad är sock puppets?
Från Wikipedia:

Citat:
Sockpuppet
duplicerad eller annars falsk användarprofil använd på internetsajt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sockpuppet_(internet)

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Håller de sig till reglerna har de tyvärr rätt att göra så dock borde mods kolla om det handlar om sk. sock puppets.

Brott mot 1.07 beivras så klart om det upptäcks. Som med alla regelbrott behövs användarnas hjälp att rapportera inlägg.

Men vad gäller inlägg som i sig bryter mot reglerna är det förstås i första hand inlägget som är problemet, inte om det är brott mot 1.07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in