2021-06-04, 01:26
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Med insyn i detta kan jag säga att normalt sett är barn som gått i Waldorfskola mycket väl förberedda för både gymnasium och universitet. Jag räknar då inte in Solvikskolans barn men...för ett antal år sedan träffade jag en ungdom som mobbats sönder i vanliga skolan och fick börja på Solvik. Efter det gick hon utan problem ett gymnasium i kommunen. Idag är hon barnläkare.
Det förringar dock inte det vansinne som pågått på skolan och att vissa barn gått ur skolan med usla basala kunskaper.

Det gläder mig att höra att vansinnet verkar vara eller varit mer eller mindre centrerat till Solviksskolan, även om jag nog aldrig kommer sluta vara ytterst skeptisk till friskolor överhuvudtaget.

Solviksskolan verkar haft en syn på utbildning likt ett gäng Dramatentjackpundare och en människosyn á la Tredje Riket. Det bäddar för katastrof.
Citera
2021-06-04, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Lite trist bara sen när man kommer ut i verkligheten och vill plugga vidare när man märker att på gymnasiet krävs det att man ska kunna såna saker som att läsa, skriva och räkna. Då är man duktigt rökt!

Pär liknade mest en karikatyr gjord av Robert Gustafsson.

Jag tänkte samma sak, Innan Pär kom in in dokumentären hörde man honom omtalas som ett klarsynt geni med otrolig karisma som alla såg upp till. Då förväntade man sig ju något alldeles i hästväg vad gäller människa. Men så, in på scenen kom då alltså en Robert Gustafsson-karaktär. Fick mig att tänka på tjuren Ferdinand när han ska in på arenan.
Citera
2021-06-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Med insyn i detta kan jag säga att normalt sett är barn som gått i Waldorfskola mycket väl förberedda för både gymnasium och universitet. Jag räknar då inte in Solvikskolans barn men...för ett antal år sedan träffade jag en ungdom som mobbats sönder i vanliga skolan och fick börja på Solvik. Efter det gick hon utan problem ett gymnasium i kommunen. Idag är hon barnläkare.
Det förringar dock inte det vansinne som pågått på skolan och att vissa barn gått ur skolan med usla basala kunskaper.
Blev hon antroposofläkare eller vanlig läkare?
Citera
2021-06-04, 11:34
Medlem
”Jasper Lakes okända film” - Premiumartikel i Expressen nu, någon som läst artikeln? Om anhörigrelation Lake haft till lärare.
Citera
2021-06-04, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
”Jasper Lakes okända film” - Premiumartikel i Expressen nu, någon som läst artikeln? Om anhörigrelation Lake haft till lärare.

Se tråd: (FB) Alexander Kieding SD driver rasistisk blogg (Har nu avgått)
Citera
2021-06-04, 11:42
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Var det därför han blev bra behandlad?

Om läraren hade status, trots sin aggressivitet, så fick nog Lake naturligt nog status då han var nära anhörig?
Citera
2021-06-04, 11:49
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordFocker112

Vad menar du? Är artikeln citerad där?
Citera
2021-06-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad menar du? Är artikeln citerad där?

Jasper Lakes föredetta styvfar som dokumentären i fråga handlar om är Alexander Kieding. Står mer om honom i den tråden.
Senast redigerad av GaylordFocker112 2021-06-04 kl. 12:21.
Citera
2021-06-04, 12:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jasper Lakes föredetta styvfar som dokumentären i fråga handlar om är Alexander Kieding. Står mer om honom i den tråden.

Det vet jag. Men i ditt förra inlägg så svarade du på molliesmilles kommentar. Hen frågade om någon hade läst artikeln i Expressen.
Du svarar då med en länk till tråden om Alexander Kieding.

Citat:

Citat:
Citera
2021-06-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Det vet jag. Men i ditt förra inlägg så svarade du på molliesmilles kommentar. Hen frågade om någon hade läst artikeln i Expressen.
Du svarar då med en länk till tråden om Alexander Kieding.

Ok ja det stämmer, men artikeln i expressen handlar ju om Jasper Lakes film OM Alexander Kieding, därför länkade jag till den tråden.
Citera
2021-06-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alice09
Jag tänkte samma sak, Innan Pär kom in in dokumentären hörde man honom omtalas som ett klarsynt geni med otrolig karisma som alla såg upp till. Då förväntade man sig ju något alldeles i hästväg vad gäller människa. Men så, in på scenen kom då alltså en Robert Gustafsson-karaktär. Fick mig att tänka på tjuren Ferdinand när han ska in på arenan.

Skulle säga att du får det svårt att hitta mer karismatiska 88-åringar ån så. Sedan följer inte människor intelligenta personer utan de som är roliga och som sprider energi. Han passar bra in på det.
Citera
2021-06-04, 21:38
Medlem
Är det bara jag som tycker att Pär Ahlbom är en kopia av Mr Burns i The Simpsons?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in