Citat:
Fria Tider, som är Sveriges överlägset mest lästa alternativmedia, hade ganska mycket och enbart positiv exponering av AfS innan valet. Det hjälpte inte och påverkade nästan ingenting. Nya Tider är överlag en mycket bra tidning men har en begränsad räckvidd och de flesta av läsarna röstar nog redan på AfS eller NMR.
AfS lyckades tyvärr inte särskilt bra i valet. NMR fick på sitt håll också ett väldigt klent resultat. Valet 2018 visade att hög aktivitet på nätet och exponering i alternativmedia, samt ganska omfattande (om än fientlig och negativ) exponering i gammelmedia när det gäller NMR, tyvärr inte verkar ha någon automatisk koppling till framgång i allmänna val.
Det är helt enkelt "tillbaka till ritbordet" som gäller för den bredare nationalistiska rörelsen utanför SD. De politiska framgångarna och det folkliga uppvaknandet lyser med sin frånvaro. Något annat måste prövas, eftersom de medtoder man hittills har använt har fungerat väldigt dåligt.
AfS lyckades tyvärr inte särskilt bra i valet. NMR fick på sitt håll också ett väldigt klent resultat. Valet 2018 visade att hög aktivitet på nätet och exponering i alternativmedia, samt ganska omfattande (om än fientlig och negativ) exponering i gammelmedia när det gäller NMR, tyvärr inte verkar ha någon automatisk koppling till framgång i allmänna val.
Det är helt enkelt "tillbaka till ritbordet" som gäller för den bredare nationalistiska rörelsen utanför SD. De politiska framgångarna och det folkliga uppvaknandet lyser med sin frånvaro. Något annat måste prövas, eftersom de medtoder man hittills har använt har fungerat väldigt dåligt.
Nej men många visste ändå inte varför de skulle rösta AFS. Med lite mer exponering kommer AFS öka.
Jag ska själv fortsätta rösta AFS för jag vill vidga åsiktskorridoren och då finns inget alternativ till AFS.
Men det är ju ett långsiktigt projekt. Hoppas AFS orkar.
Nya Tider är ingen nazisttidning. Jag vet inte vad NMRare skulle få ut av att läsa den. Jag har heller aldrig läst något nazistiskt i den. Knappt de ens nämnt judefrågan.
SD tar ju avstånd från Nya Tider också, så då återstår AFS.