Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fria Tider, som är Sveriges överlägset mest lästa alternativmedia, hade ganska mycket och enbart positiv exponering av AfS innan valet. Det hjälpte inte och påverkade nästan ingenting. Nya Tider är överlag en mycket bra tidning men har en begränsad räckvidd och de flesta av läsarna röstar nog redan på AfS eller NMR.

AfS lyckades tyvärr inte särskilt bra i valet. NMR fick på sitt håll också ett väldigt klent resultat. Valet 2018 visade att hög aktivitet på nätet och exponering i alternativmedia, samt ganska omfattande (om än fientlig och negativ) exponering i gammelmedia när det gäller NMR, tyvärr inte verkar ha någon automatisk koppling till framgång i allmänna val.

Det är helt enkelt "tillbaka till ritbordet" som gäller för den bredare nationalistiska rörelsen utanför SD. De politiska framgångarna och det folkliga uppvaknandet lyser med sin frånvaro. Något annat måste prövas, eftersom de medtoder man hittills har använt har fungerat väldigt dåligt.

Nej men många visste ändå inte varför de skulle rösta AFS. Med lite mer exponering kommer AFS öka.
Jag ska själv fortsätta rösta AFS för jag vill vidga åsiktskorridoren och då finns inget alternativ till AFS.
Men det är ju ett långsiktigt projekt. Hoppas AFS orkar.

Nya Tider är ingen nazisttidning. Jag vet inte vad NMRare skulle få ut av att läsa den. Jag har heller aldrig läst något nazistiskt i den. Knappt de ens nämnt judefrågan.

SD tar ju avstånd från Nya Tider också, så då återstår AFS.
Citera
2018-12-18, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Den stora hemvandringen som ett visionärt men byråkratiskt projekt.

En av svagheterna hos den nationella rörelsen är att projektet med den stora hemvandringen ses som en omöjlighet eller som en produkt av ett kommande Ragnarök. Men så kommer det inte att bli.

Den stora hemvandringen kommer att vara ett resultat av ett mångårigt men i grund och botten ganska tråkigt byråkratiskt arbete. Det kommer att handla mer om att nyttja de bestämmelser som finns i FNs Global Compact avtal om kretsloppsmigration och den befintliga apparat som Sverige omsorgsfullt byggt upp under många och långa år.

AfS bör studera den information som finns samlad på t.ex. omvärlden.se om det globalistiska projektets rötter i Sverige och fundera kring hur man på byråkratisk väg styr om de anständigas och godas olika organisationer för att istället främja ett säkert hemvändande för menaiterna.

Forum Syd är t.ex. en politiskt kontrollerad verksamhet som nyligen begåvats med en miljöpartistisk globalist som generaldirektör. Fundera kring hur en nyhetsartikel kan se ut där en svensk manlig byråkrat i karriären istället presenteras där han förklarar den revolutionerande nya inriktning som Forum Syd ska genomföra som handlar om det stora menaitiska hemvändandet.

Så här presenterar i dagsläget den nya kvinnliga Miljöpartistiska generaldirektören sin syn på sitt uppdrag. Lek alltså sedan med tanken om ett uppdrag med ett reverserat förlopp.

Anna Stenvinkel tar nämligen sitt jobb på allvar. Hennes organisation måste bara få nya direktiv.

https://www.omvarlden.se/Intervju/2018/anna-stenvinkel-ny-generalsekreterare-forum-syd/

Tänk när den nya GDn väl presenterar sitt uppdrag att ställa om hela Forum Syd för att främja den humanitära stormaktens grandiosa plan för den stora menaitiska hemvandringen.

Jag vill bara citera för att amplifiera.

Hur hjälper det AfS? Sannolikt inte alls, om man inte lyckas stjäla tillbaka frågan från SD och M inte hinner före med just näringslivsvinkeln att städsla Gordon Gekkos funktionella grírighet i nationens tjänst.

För det handlar mycket riktigt inte om annat än förskjutning av fokus för att invertera det pågående välfärdsindustriella samhällsprojektet. Det är inte förtjänsten, inte det luktrativa, opportuna som ska försvinna - inte de mänskliga drivkrafterna. Bara målet och utopin att tjäna pengar på att brinna för.
Citera
2018-12-18, 11:59
Medlem
Svensken har en skyldighet att hjälpa många afrikaner hem så att de kan undvika svåra hälsoproblem senare i livet och hos deras avkomma. I händelse av avspärrning är det tveksamt om svenskarna kan försörja befolkningen med D-vitamintillskott och heltäckande klädsel hos mödrar förvärrar sannolikt även problematiken.

Citat:
Orsakerna till schizofreni har länge varit ett mysterium, men nu har ny forskning avslöjat en spännande ledtråd. En dansk studie har bekräftat en länk mellan D-vitaminbrist vid födseln och utveckling av schizofreni senare i livet.

Även om de flesta patienter inte visar tecken på sjukdomen fram till 15 års ålder, har neurologer redan tidigare gjort antaganden att schizofreni kan börja redan i livmodern. Det finns en växande mängd bevis som stöder den tanken men man vet ännu inte exakt hur det går till.
Mycket talar för att det är genetiskt och det är också möjligt att flera faktorer spelar in, åtminstone i en del fall.

D-vitamin fyller många viktiga funktioner

Det är vedertaget att D-vitamin behövs för att ta upp kalcium i skelettet, och att en brist kan leda till störningar som osteoporos och rakitis, även kallat engelska sjukan, men man känner fortfarande till långt ifrån alla funktioner D-vitamin har i kroppen. Och baserat på nya data ser det ut att vitaminet kan spela en roll i utvecklingen av schizofreni.
Den nya studien visar att hela 44 procent av de barn som har D-vitaminbrist vid födseln löper en ökad risk för att utveckla schizofreni som vuxna.

https://www.msn.com/sv-se/halsa/medicin/d-vitaminbrist-under-graviditeten-kan-ligga-bakom-schizofreni/ar-BBR6Anx?ocid=spartanntp

Från samma källa.

Citat:
Koppling mellan autism och D-vitaminbrist

Tidigare studier har också visat att det finns en genetisk koppling mellan schizofreni och autism samt att det finns en koppling mellan autism och prenatal vitamin D-brist.
Detta nya resultatet ger troligen inte hela bilden då schizofreni även finns i regioner med relativt mycket solljus och även kan utvecklas hos personer med normala nivåer av D-vitamin vid födseln.

Senast redigerad av Ottokar 2018-12-18 kl. 12:02.
Citera
2018-12-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fria Tider, som är Sveriges överlägset mest lästa alternativmedia, hade ganska mycket och enbart positiv exponering av AfS innan valet. Det hjälpte inte och påverkade nästan ingenting. Nya Tider är överlag en mycket bra tidning men har en begränsad räckvidd och de flesta av läsarna röstar nog redan på AfS eller NMR.

AfS lyckades tyvärr inte särskilt bra i valet. NMR fick på sitt håll också ett väldigt klent resultat. Valet 2018 visade att hög aktivitet på nätet och exponering i alternativmedia, samt ganska omfattande (om än fientlig och negativ) exponering i gammelmedia när det gäller NMR, tyvärr inte verkar ha någon automatisk koppling till framgång i allmänna val.

Det är helt enkelt "tillbaka till ritbordet" som gäller för den bredare nationalistiska rörelsen utanför SD. De politiska framgångarna och det folkliga uppvaknandet lyser med sin frånvaro. Något annat måste prövas, eftersom de medtoder man hittills har använt har fungerat väldigt dåligt.

Hur många läser egentligen Fria Tider. Finns det objektiv statistik över hur många unika läsare som sajten drar varje månad?
Senast redigerad av Ottokar 2018-12-18 kl. 12:12.
Citera
2018-12-18, 12:46
Medlem
Jag söker bilden på rödingar som befunnits sig under AFS demonstrationer/tal nu under årets gång.
Hittade denna artikel från Kungsträdgården: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gPnwOJ/tre-gripna-i-samband-med-afs-demonstration
Citera
2018-12-18, 13:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Hur många läser egentligen Fria Tider. Finns det objektiv statistik över hur många unika läsare som sajten drar varje månad?

Vi måste akta oss för att dra likhetstecken mellan gillandet av AfS och dess politik, företrädare o.s.v. och väljarstödet. Vid en första anblick kan man tro att ingen läser Fria Tider och att ingen gillar AfS politik. Det ligger mycket djupare än så.

Många har minst lika radikala åsikter som AfS men röstade ändå SD eller på något annat parti. Det beror dels på att, de som kände till AfS, ändå inte vill "kasta bort" sin röst, dels på att AfS inte ännu etablerat sig under lika lång tid som SD. Man förstår kanske inte politiken (vad är Återvandringsverket?) eller har missförstått den (alla invandrare ska ut).

Vi visste redan innan att "en bortkastad röst" skulle bli det svåraste hindret. Det är en effektiv spärr att stänga ute nya partier, likväl som att få stödröster till de som håller på att åka ut. Enligt min egen analys är det främst unga som stött AfS i valet. Sannolikt är stödet ganska högt här men märks inte ännu i den stora massan av väljare. Gissningsvis är en typisk väljare mellan 18 och 35 och man. Man kan mycket väl ha fått 5 procent av alla svenska män i detta segment men det blir inte mer än 25 tusen väljare ändå.

Nöter man på kan man öka, dels i denna grupp, dels tillkommer fler till nästa val och genom att också fler tjejer representerar AfS kan man nå ut bättre också där. Dessa ambassadörer kan i sin tur arbeta för AfS i sin omgivning. Genom att nöta på, år efter år, får man sina egna lojala följare precis som alla andra partier. Till slut anser färre att rösten är "bortkastad" även inom andra väljargrupper.
Citera
2018-12-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Vi måste akta oss för att dra likhetstecken mellan gillandet av AfS och dess politik, företrädare o.s.v. och väljarstödet. Vid en första anblick kan man tro att ingen läser Fria Tider och att ingen gillar AfS politik. Det ligger mycket djupare än så.

Många har minst lika radikala åsikter som AfS men röstade ändå SD eller på något annat parti. Det beror dels på att, de som kände till AfS, ändå inte vill "kasta bort" sin röst, dels på att AfS inte ännu etablerat sig under lika lång tid som SD. Man förstår kanske inte politiken (vad är Återvandringsverket?) eller har missförstått den (alla invandrare ska ut).

Vi visste redan innan att "en bortkastad röst" skulle bli det svåraste hindret. Det är en effektiv spärr att stänga ute nya partier, likväl som att få stödröster till de som håller på att åka ut. Enligt min egen analys är det främst unga som stött AfS i valet. Sannolikt är stödet ganska högt här men märks inte ännu i den stora massan av väljare. Gissningsvis är en typisk väljare mellan 18 och 35 och man. Man kan mycket väl ha fått 5 procent av alla svenska män i detta segment men det blir inte mer än 25 tusen väljare ändå.

Nöter man på kan man öka, dels i denna grupp, dels tillkommer fler till nästa val och genom att också fler tjejer representerar AfS kan man nå ut bättre också där. Dessa ambassadörer kan i sin tur arbeta för AfS i sin omgivning. Genom att nöta på, år efter år, får man sina egna lojala följare precis som alla andra partier. Till slut anser färre att rösten är "bortkastad" även inom andra väljargrupper.

Tack för svaret och jag förstår tankegångarna. Men vad jag var nyfiken på var väl egentligen om det finns uppgifter om hur många svenskar som läser alternativmedia.

Som det påpekats i tråden så har ju SD bara lyckats fånga ca en tredjedel av de som vill minska migrationen till Sverige så visst finns det potential för AfS. För mig är frågan om de som nu är aktiva har det långsiktiga perspektiv som behövs. Det kommer ju inte att ske några större förändringar i det korta perspektivet om inte samhällsklimatet drastiskt förändras.
Citera
2018-12-18, 15:53
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Tack för svaret och jag förstår tankegångarna. Men vad jag var nyfiken på var väl egentligen om det finns uppgifter om hur många svenskar som läser alternativmedia.

Som det påpekats i tråden så har ju SD bara lyckats fånga ca en tredjedel av de som vill minska migrationen till Sverige så visst finns det potential för AfS. För mig är frågan om de som nu är aktiva har det långsiktiga perspektiv som behövs. Det kommer ju inte att ske några större förändringar i det korta perspektivet om inte samhällsklimatet drastiskt förändras.

Fria Tider gick ut med att de hade 770 tusen unika besökare i maj 2013. De når nog rätt så många men kan tänka mig att huvuddelen kollar på rubrikerna. Antalet plus-kunder är nog mer representativt för de som fattat. Mig veterligen finns ingen information om detta offentliggjord. Det kanske är lättare att räkna ut hur många plus-kunder FT har genom att se hur många som röstade på AfS, än tvärtom.

Håller med om att det är ett helt annat läge nu och det är nog ingen vild gissning att partiledningen ägnat en stor del av sin tid efter valet att fundera på framtiden. AfS har framtiden för sig och behövs men spärren på 4% är där av en anledning. Utan den hade både GK och Schyman suttit i riksdagen.

Det blir ett moment 22 där man inte röstar på AfS för att de inte kommer in och därför gör man inte det. AfS måste dock finnas på plats med en välsmord och inoljad maskin den dagen ett tillfälle ges. Jag är övertygad om att för AfS kan man nå flest nya väljare mellan valen, då de andra partierna helt ligger i dvala. Det finns 10 tillfällen som migrationspakten varje år då man kan driva kampanj. Tror man måste tänka tvärtom mot om man är i RD. Bl.a därför måste man driva valrörelse ständigt. För det krävs pengar.
Citera
2018-12-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Fria Tider gick ut med att de hade 770 tusen unika besökare i maj 2013. De når nog rätt så många men kan tänka mig att huvuddelen kollar på rubrikerna. Antalet plus-kunder är nog mer representativt för de som fattat. Mig veterligen finns ingen information om detta offentliggjord. Det kanske är lättare att räkna ut hur många plus-kunder FT har genom att se hur många som röstade på AfS, än tvärtom.

Håller med om att det är ett helt annat läge nu och det är nog ingen vild gissning att partiledningen ägnat en stor del av sin tid efter valet att fundera på framtiden. AfS har framtiden för sig och behövs men spärren på 4% är där av en anledning. Utan den hade både GK och Schyman suttit i riksdagen.

Det blir ett moment 22 där man inte röstar på AfS för att de inte kommer in och därför gör man inte det. AfS måste dock finnas på plats med en välsmord och inoljad maskin den dagen ett tillfälle ges. Jag är övertygad om att för AfS kan man nå flest nya väljare mellan valen, då de andra partierna helt ligger i dvala. Det finns 10 tillfällen som migrationspakten varje år då man kan driva kampanj. Tror man måste tänka tvärtom mot om man är i RD. Bl.a därför måste man driva valrörelse ständigt. För det krävs pengar.

Nja - Tror inte att du kan blanda samman partipolitisk åskådning med viljan att betala för information. I sådant fall skulle Liberalerna vara Sveriges största parti idag. Men jag kanske övertolkar dig. Såg att FT anställer säljare så det kanske ska expandera. Vad vet man.

Det finns ju helt klart någon typ av ordnad struktur som arbetar för att hindra och motarbeta kommersiell annonsering i alternativmedia.

Men AfS är ett politiskt start-up och nu krävs det tyvärr en massa arbete som inte kommer att vara avlönat innan man kan attrahera intressenter. Bland annat därför så bör inte AfS ha ett så radikalt program på många punkter. Det är därför som jag halvt på allvar halvt på lek föreslagit att de lika gärna kan ta Folkpartiets/moderaternas program från 1990-talet och skriva in hemvandring och några punkter till med följdändringar.

Har man inga pengar så får man följa Saul Alinskys råd och använda de resurser man har istället.
Senast redigerad av Ottokar 2018-12-18 kl. 16:25.
Citera
2018-12-18, 19:55
Medlem
JOBengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Håller med i stort. AfS plattskatt var inte genomtänkt. Det könns bestickande att man bara tittat på andra partier i europa och copy-paste. Hur förklarar man platt skatt för vanligt folk? Det vill säga vilka konsekvenser får detta för för alla olika grupper? Vem är vinnare eller förlorare. Viss skillnad om man är sjukskriven eller är högavlönad inom privata sektorn. Man anar att rika tjänar mest på det, och då ör det ett närmast globalistiskt skattesystem, och det var väl inte meningen? Att i sak inte vara bättre än Macron? AfS bör stryka plattskatt om de ska ha någon trovärdighet. Kan man inte förklara för folk vad man vill så ska det inte vara med. Sunt förnuft och spadar.
Genom den ekonomiska högersvängen skiljer sig AfS från de tidigare radikalnationalistiska partierna. Strävan att göra just detta är förstås i sig lovvärd från mitt perspektiv. Problemet med att göra det på just detta sätt är det du är inne på, att det kan medföra ett inkonsekvent närmande till de allra mest problematiska aspekterna av globalismen.

Skatter kan förvisso diskuteras, men den "nyliberala" kritik som var aktuell i flera avseenden på 70-talet, när Sovjetsystemet fanns kvar, när den socialdemokratiska maktapparaten och av den styrda välfärdsstaten blivit ett "betongvälde" o.s.v., går inte att upprätthålla utan modifikationer när sedan flera årtionden ett i mycket helt nytt, abstrakt, finanskapitalistiskt system vuxit fram i förening med det redan tidigare problematiska övernationella banksystemet. Denna nya form av kapitalism, där pengar i stor utsträckning tjänas endast på pengar och inte produktion, styr globaliseringen och har lett till en situation där, såvitt jag förstår, ett fåtal individer äger lika mycket som halva mänskligheten.

Många nationalister tycks mig på ensidigt sätt sitta fast i den på 70-talet initierade nyliberala propagandan, och inte ha fullt uppfattat alla de förändringar som ägt rum i världsekonomin sedan dess. Till detta kommer ett mer specifikt, populistiskt libertarianskt inflytande som är tydligt märkbart hos några AfS:are. Allt detta riskerar att dra AfS i riktning mot en banal och ytlig högerpopulism, som inte förstår och inte angriper de verkliga orsakerna till den massmigration man primärt vänder sig mot. Frånvaron av den avancerade, dynamiska socialkonservatismens kritiska analys av den nya globala ekonomiska ordningen riskerar i verkligheten att göra AfS tandlöst som "antietablissemangspartiet".

Differentieringen gentemot de gamla radikalnationalisterna, och för den delen även SD, måste i stället ske genom en ideologisk vidareutveckling från den gemensamma utgångspunkten i en "mittenposition" i en egen dimension som transcenderar den i hög grad i ekonomiska termer definierade höger-vänsterskalan. Endast inom dess ram kan övriga relevanta, nödvändiga och ännu icke utnyttjade ideologiska resurser i vid mening, av den typ jag försökt peka på, idag komma till sin rätt. Resurser som ofta är konservativa och delvis traditionalistiska, "djuphöger", men just därmed inte bundna till den vanliga ekonomiska högern, som givetvis bara representerar en modern liberalism.
Senast redigerad av JOBengtsson 2018-12-18 kl. 19:59.
Citera
2018-12-18, 20:29
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Fria Tider läses av ungefär en miljon unika läsare per vecka (enl. Reuters Institute) och 1,4 miljoner unika besökare per månad (enl. Expo).
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera
2018-12-18, 20:49
Medlem
Vad är det som gör att man tror att FTs läsare specifikt är AFS-vänliga?
Många av de är väl snarare SD anhängare, eller folk som är rakt motsatt och hatläser innehållet för att bekräfta sina egna föreställningar om "rasismen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in