Citat:
Ursprungligen postat av
Nakedcat
Äldre man? Han var väl 55 år vid rättegångarna. Det här var den viktigaste händelsen i hans liv. Han hade själv varit aktiv i att eftersöka utstämplingstiden. Naturligtvis vet han vad den riktiga tiden var.
En annan fråga jag inte sett någon förklaring till:
Skandiahuset är en kontorsbyggnad mitt i centrala Stockholm. Vad jag förstår var det fyra väktare som arbetade olika tider den här kvällen. Några gick på under kvällen och skulle väl arbeta under natten. SE var den ende på Skandia som jobbade övertid den här kvällen. Skandia hade av allt att döma ingen jourverksamhet under icke kontorstid.
Vad var det som var så viktigt att bevaka under kvällar och nätter. Om man larmar på byggnaden efter kontorstid och det går ett larm kan man väl ha en väktarbil där på 5-10 min.
"Naturligtvis vet han vad den riktiga tiden var". Varför skulle han inte kunna minnas fel efter 3-4 år? Varför skulle han ljuga mer och mer under en rättegång mot någon annan? Jag märker ju hela tiden hur folk blandar bort sig när de ska tänka på om klockor går före eller efter. Klockslaget var viktigt veckorna efter mordet, sen var det inte speciellt viktigt. Sen blir det ju själva historien som är viktig.
TT minns fel om en hel person, men SE får inte minnas fel minut på ett klockslag.
Och som sagt så tyder tiderna från PH på att den riktiga utstämplingstiden inte var 23:19. Kombinerar man RB, PH och SE står är det rimligt att den korrekta utstämplingstiden var 23:20.
Skandia skiter jag i, för jag är inte minsta intresserad av konspirationsteorier.