Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Jaha så han nämnde inte RO påstår du helt frankt utan omsvep och påstår jag byggt en halmgubbe. Det är du som söker halmstrån och du iom detta ditt påstående att Ebbas advokat aldrig nämnde RO så har du byggt en hel halmlada till dig. Lyssna här då:
https://www.expressen.se/dinapengar/just-nu-ebba-busch--har-forhorts-av-polisen/
Kapitaliserat genom att starta
en organisation - det måste väl ändå vara RO han åsyftar! Om inte vilken annan organisation kan det vara han tänker sig Johann Binninge startat och kunnat kapitalisera på tack vare sin dom?
Han säger vidare att brottsmisstanken är grovt förtal just för att det är publicerat på Facebook men även på Instagram - fast det nämnde inte Tomas Olsson...
Så publiceringen på Facebook var tillräckligt för att det är grovt förtal Ebba Busch blivit delgiven misstanke om av chefsåklagaren.
Ja se där, där nämns att han startat en organisation. Och artiklar bland annat ser jag. Även om citatet var korrekt och finns faktiskt i samma länk. Det var citatet jag baserade min kommentar på. Tack för den länken.
Då får jag väl ta bort halmgubben då.🙂
Om vi fortsätter så var min poäng att det verkade som att hela frågan gällde ifall han var/är aktiv i RO och om så inte var fallet så faller hela den frågan. Detta eftersom det varit så viktigt att RO inte är aktiv. Där stöder länken min poäng.
Har jag ifrågasatt att ärendet gäller grovt förtal? Inte vad jag vet. Däremot är jag tveksam till om hon kommer att fällas i allmänt åtal. Detta då baserat på att bedömningen att det var befogat får ge utslag. I så fall faller per automatik även grovt förtal. Det finns en del även utanför fb som tycker så. Tex expressens (!) ledarsida mfl.
Det finns även en splittrad bild ifall det ska ses som förtal överhuvud taget när det är sant och kommer från offentliga domar. Den frågan har även kommit upp avs sexbrott mot kvinnor nyligen. Vi får se vad som händer där. Det kommer inte att påverka nåt här i allafall.