2021-06-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadence
Precis som du säger så snackar han om Robinson i många videos och varför skulle jag orka sitta och kolla igenom dem igen åt dig när du inte orkar det själv?
Ok, jag trodde du syftade på en specifik video. Men jag ger inte mycket för den informationen isf, har som sagt inte tid att kolla igenom en massa youtubevideor.
2021-06-02, 12:05
Medlem
Wrenkler intervjuar Alex: https://m.youtube.com/watch?v=-oApM7IrwdE
2021-06-02, 14:03
Medlem
Scalpings avatar
Men shit, jag hade missat att det var han TV-kocken som vann robinson förra året. Kände igen rösten så fort jag såg klippet. Årets kock och andra grejer är ju inte illa. Då borde de ju fått gott käk på ön iaf.
2021-06-02, 14:13
Medlem
LeBronThurmans avatar
dekadence svarar Peter Ziipen:
Citat:
Ursprungligen postat av dekadence
.....
Känns som att Alex ord väger tyngre än de andra två (med IQ fiskmås) tillsammans.
T-S har ju dessutom både diktat ihop historier och ändrat dem för var gång hanhon berättat dem, så att du ser henom som en källa är ju ganska skrattretande.
.....
Intressant att du raljerar om T-S kön.
Det blir extra humor om du har en issue om detta och kanske även är emot homosexuella.

Jag själv är hetero, till skillnad emot modellbyggaren Wrenkler ifrån Trångsund som är ihop med en kille.
Mig stör det inte ett dyft eftersom jag känner personer som är Gay utav båda könen.

Det är helt andra omständigheter som gör att idioten Wrenkler aldrig borde ha antagits till Robinson, vilket bevisades bl.a. utav att han inte "pallade trycket" som bör förväntas utav de som deltar i programmet.

Han är en manipulatör som måste ha lurat skjortan av de som hanterade castingen till programmet. Hans troliga "skådespelartalanger" vid castingen kan man både skratta åt och beundra lite så här i efterhand.

Mina slutord blir: Vad hade han där att göra (utan frågetecken).
2021-06-02, 14:14
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Men shit, jag hade missat att det var han TV-kocken som vann robinson förra året. Kände igen rösten så fort jag såg klippet. Årets kock och andra grejer är ju inte illa. Då borde de ju fått gott käk på ön iaf.

Jo Michael Björklund är en riktigt duktig kock - vilket han inte avslöjade i första taget i förra årets Robinson.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Michael_Bj%C3%B6rklund

Han har ett stort hjärta oxå. Han la en stor del av vinstpengarna på att starta en s.k. matkedja (fond) som hjälper mindre bemedlade att få mat när det kniper.
Senast redigerad av CS128 2021-06-02 kl. 14:17.
2021-06-02, 14:20
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo Michael Björklund är en riktigt duktig kock - vilket han inte avslöjade i första taget i förra årets Robinson.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Michael_Bj%C3%B6rklund

Han har ett stort hjärta oxå. Han la en stor del av vinstpengarna på att starta en s.k. matkedja (fond) som hjälper mindre bemedlade att få mat när det kniper.
Brukar se hans matlagningsvideor ibland på youtube och hade ingen aning om att han vunnit robinson...ha ha..och Clara henry som finalist?! what...är det därifrån hon blev känd eller?
2021-06-02, 14:25
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Brukar se hans matlagningsvideor ibland på youtube och hade ingen aning om att han vunnit robinson...ha ha..och Clara henry som finalist?! what...är det därifrån hon blev känd eller?

Förra årets Robinson var de ju Clara Henry och Prya och Micke som var i finaltävlingen och han vann. Ja Micke har varit ute i etern tidigare som bl a vunnit flera utmärkelser som duktig kock (du såg väl länken jag la in nyss?) och han driver även Smakbyn (restaurang) på Åland där han bor med sin familj.

Clara Henry är en person som jag inte har följt men hon är ngn slags influenser sedan flera år tillbaka på YT. Prya - totalt okänd i media innan Robinson gick och verkar arbeta inom barnomsorgen/förskola etc.
2021-06-02, 14:29
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Förra årets Robinson var de ju Clara Henry och Prya och Micke som var i finaltävlingen och han vann. Ja Micke har varit ute i etern tidigare som bl a vunnit flera utmärkelser som duktig kock (du såg väl länken jag la in nyss?) och han driver även Smakbyn (restaurang) på Åland där han bor med sin familj.

Clara Henry är en person som jag inte har följt men hon är ngn slags influenser sedan flera år tillbaka på YT. Prya - totalt okänd i media innan Robinson gick och verkar arbeta inom barnomsorgen/förskola etc.
bara sett henne i "bäst i test" tidigare.
2021-06-02, 14:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
bara sett henne i "bäst i test" tidigare.

Jag hade inte ens sett Clara Henry alls innan Robinson och inte efter heller. Inte min grejj att följa influenser på YT.
2021-06-02, 15:45
Medlem
Gv1875s avatar
Citat:
Så PK du är. I den här tråden diskuteras Robinson och ibland kommer man in på lite olika säsonger. Värre är väl om man börjar diskutera ANDRA såpor.
Det är lugnt för min del om vi håller oss till svenska Robinson. Samma tråd är det inte dock.
2021-06-02, 15:47
Medlem
Gv1875s avatar
Just det, Dennis jobbar ju som byggnadsledare, Klas som vann för 2 år sedan, är ju också lugn norrlänning som jobbar i byggbranschen.
2021-06-02, 16:31
Medlem
Buttson69s avatar
Jag kommer att posta ett brev till produktionen med förslag på förändringar som gör att det blir rättvisare förhållanden för framtida Robinsontävlingar.

*Kvinnliga deltagare skall ha 30% mindre mat än män.

*Utmanare som kommer in senare in i programmet (ex William i årets tävling) skall få äta mindre under den första veckan, ungefär hälften av vad kvinnorna får äta.

*Öråden så skall deltagarna rösta på den som de tycker skall få stå över utslagstävlingen, där den som kommer sist, åker ut. Inget djävla gränsland utan en enkel biljett till Sverige.

*Pristävlingar så skall den som vinner ta hela vinsten själv. Om en kvinna vinner så är det avdrag med 30% som gäller.

*Det här skall gälla både innan som efter sammanslagningen.Alltså kommer förlorande lag att få gå igenom ovanstående procedur och vid sammanslagningen så kommer alla att riskera att åka ut.

*Eldstål skall förbjudas.

De som är ute och ränner om nätterna, (vilket skall uppmuntras med en lagom mängd rusmedel) skall ha vid behov fri tillgång till preventivmedel. Tänk hemska tanke på om det skulle bli till en robinsonunge. Nu tänker jag mest på det stackars barnet. OBS inga samer skall dock ha tillgång till rusmedel. Avdelning samer och rusmedel är som eld och bensin.

*Tävlingsmoment i pristävlingar som skall införas är bastubad, den som sitter längst vinner. Åtminstone en gång.

*Sen när det återstår 4 tävlanden och en skall ut. Så skall de få en stabil middag (här så skall kvinnorna få samma mängd mat som männen)och en snaps ricinolja och den som bajsar först åker ut.

Jag håller på och ”filar” ihop fler förslag.

Har ni ytterligare förslag att komma med, så sjung ut.
Senast redigerad av Buttson69 2021-06-02 kl. 16:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in