Citat:
Ursprungligen postat av
utmarkslallaren
Jag uppskattar att du har hängivit dig till den Mörka Sidan, även om jag kommer tycka att du är rövhatt
Viktigt förtydligande, precis som att helvetet har olika grader, så har även den ädla konsten ”road rage” olika grader.
Jag ser inte mig själv som en uppviglare, jag startar aldrig en ”road rage” episod, däremot välkomnar jag den och omfamnar den när det sker.
Att veva ner rutan, räcka ut långfingret med några väl valda könsord åt en nervös medtrafikant som tränger sig, är oförstående kring vad höggerregeln eller ”blixtlåset” är för något, eller varför inte en psykosande kvinna bakom ratten med den blanka blicken i ögona som signalerar att hon kommer skita i allt och bara kör rakt ut i en trafikerad korsning på vinst och förlust, är som balsa för själen och balanserar din skalle för dagen som komma skall, lite utskriken frustration gör dig mer lugn och sansad efteråt, precis som ett gympass eller liknande.
Givetvis bör man iaktta vissa försiktighetsåtgärder, ”road rage” kan med fel mottagare innebära direkt livsfara, att börja brösta sig sig inom fel postnummerområde mot en kokssläde med 4 västbärande grabbar i kan innebära livsfara, så givetvis ska man aldrig agera helt spontant.
Ibland kan ett diskret, men tydligt, långfinger kliandes på ögonbrynet vid ett möte vara fantastiskt, extra givande är det när mottagaren ser fingret men inte hinner agera och kontra, du kan lugnt åka vidare men konstatera deras frustration i backspegeln, då mår man!