Citat:
Ursprungligen postat av
Ancistrus
Till stor del kan det naturligtvis förklaras med att L trots allt ligger klart sämre till än MP varför de fokuserar på det. Men en del av förklaringen är nog som du är inne på att många journalister gillar MP och därför hellre presenterar positiva nyheter om dem än negativa.
Jag kan också tänka mig en kompletterande förklaring. L har accepterat att stödja, kanske ingå i, en regering som måste ta stöd av SD. Det är ett slags förräderi, enligt svensk MSM-logik. Då förtjänar L att kölhalas. När det går dåligt blir temat ungefär "Jaså, det hjälpte inte att Ni sålde Er till

, vad skall Ni hitta på nästa gång?" Om det skulle ha gått bra i PSU:n "Jaså Ni har gått framåt för att Ni sålde Er till

kan Ni moraliskt försvara det?" L är i en svår sits och kan inte på kort sikt vinna detta masmedialt. Men, vi får väl se hur det går i framtida OU.
Citat:
Du minns säkert också det senaste EU-valet och den starka högervåg som svepte över nästintill varenda land i hela EU. Partier till vänster och mitten kom att förlora enorma mängder mandat i land efter land och högern ökade i samma grad.
Jag blev naturligtvis nyfiken på hur SVT skulle rapportera detta och slog på TV:n. Där såg jag journalister med leenden upp öronen beskriva valet som en grön våg(!) som svepte över Europa!
Det visade sig att de tagit fasta på Tyskland där sossarna rasade (precis som i de flesta andra länder). Några av dem hade bytt till t.ex. AFD, men många andra till De Gröna. Så att det svepte en grön våg över Europa blev således deras slutsats av valet, trots att det i stort sett endast var i Tyskland de ökade (som förvisso medges är ett mycket stort och viktigt land, men ändå...) Någon högervåg nämndes "naturligtvis" inte alls.
Ja, man arbetar verkligen så gott det går på miljökoftornas sida. Man kan gärna se MP:s dåliga siffror som en likaledes dålig förtroendesiffra för MSM.