2021-06-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Som Holden sier, det blir for tynt.
ja. La sh styre etterforskningen sammen med elden. Da blir alle frifunnet og alle saker henlagt.
Citera
2021-06-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Er det noen som har fått med seg om og når denne bilen kjørte vekk fra S4?
«Dette er observasjonene
Politiet har logget følgende observasjoner ved Hagens bolig:

Klokken 07:56:01 – 07:56:19. Rødt lys på gangveien som ikke beveger seg.
Klokken 07:56:30 – 07:56:23. Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemøteplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
Klokken 08:56:49 – 08:57:09. Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemøteplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
Rundt samme tidspunkt skal Tom Hagen ha dratt til Futurum næringspark, hvor han til daglig jobber.

Aftenposten fikk kunnskap om disse opptakene i mai i år.» https://www.aftenposten.no/norge/i/yR3PWE/her-er-politiets-video-av-det-de-mener-er-en-bil-som-rygget-inn-til-ha

Har grublet og fundert på denne saken siden den ble offentliggjort, og hver gang jeg tror jeg har skjønt hva som har skjedd, stopper det opp fordi det er så mange løse tråder. Regner med at politiet har svar på noen av disse detaljene jeg mangler for å klare å se et helt bilde av hva som kan ha skjedd.

Min teori er at disse bilene har noe med saken å gjøre, men jeg vet ikke hva. Kan det ses i sammenheng med at TEH hadde lånt den ene bilen (Ford Focusen)? Lånte han den kvelden før eller på morgenen, skulle den leveres tilbake? Eller har TH vært ute og kjørt på natta/morgenen? En annen medhjelper?

Noe som skurrer ifht badekarhistorien i sammenheng med at TEH hadde lånt bilen for meg. Hvorfor så travelt med å komme hjem at han ikke rakk å vaske ordentlig? AE og TH kom jo hjem i 23-tiden, TEH dro hjem en stund før. Også var TEH så trøtt på morgenen først da AE ringte, og så når han senere ringte og sendte SMS om at hun ikke trengte å ringe tilbake fordi han skulle sove?
Citera
2021-06-02, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Det er jo ikke mere informasjon enn det som står, og tidslinjen på lysene de antar er fra en bil stemmer nok ikke med den eventuelle bilens bevegelser, da kamera kun ble aktivisert når det skjedde noe på gårdsplassen hvor det var montert
Ok, men ett eller annet kamera burde vel ha fått med seg bilens videre ferd, tenkte jeg. Har heller ikke funnet noe mer. Hvis kameraene kun ble aktivert når det skjedde noe på den gårdsplassen, er det bare synd at ikke noen trippet rundt der mer.
Citera
2021-06-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RakelHole
Har grublet og fundert på denne saken siden den ble offentliggjort, og hver gang jeg tror jeg har skjønt hva som har skjedd, stopper det opp fordi det er så mange løse tråder. Regner med at politiet har svar på noen av disse detaljene jeg mangler for å klare å se et helt bilde av hva som kan ha skjedd.

Min teori er at disse bilene har noe med saken å gjøre, men jeg vet ikke hva. Kan det ses i sammenheng med at TEH hadde lånt den ene bilen (Ford Focusen)? Lånte han den kvelden før eller på morgenen, skulle den leveres tilbake? Eller har TH vært ute og kjørt på natta/morgenen? En annen medhjelper?

Noe som skurrer ifht badekarhistorien i sammenheng med at TEH hadde lånt bilen for meg. Hvorfor så travelt med å komme hjem at han ikke rakk å vaske ordentlig? AE og TH kom jo hjem i 23-tiden, TEH dro hjem en stund før. Også var TEH så trøtt på morgenen først da AE ringte, og så når han senere ringte og sendte SMS om at hun ikke trengte å ringe tilbake fordi han skulle sove?
Tror også det er sammenheng med de lysene. Bilen kan ha kjørt tilbake uten lys . Det undrer meg at den ikke er blitt fanget opp av kamera hvis den kjørte bort noen timer senere i dagslys.
Politiet har tidligere nevnt at hele tidslinjen for THs dag ikke er helt klarlagt.
Det er bare bilen til TH man ser dukke opp på kamera på Futurum.
Citera
2021-06-02, 23:38
Medlem
Det er mange beviser som knytter Tom Hagen til drapet på AE.

Blant annet THs DNA i knehasene på AEs bukser som ble funnet på gjestetoalettet. Jeg mener det tyder på at TH har løftet opp AE, i forsvarsløs tilstand eller død, og avsatt sitt DNA i knehasene. Eventuelt dratt henne langs gulvet etter knehasene.

Fordi drapet ble begått i deres felles hjem, kan spor etter TH forklares eller bortforklares, og mange spor vil da få sin beviskraft sterkt svekket. I tillegg kommer at TH var den siste som så AE i live, pluss at TH var først på åstedet etter at forbrytelsen mot AE var skjedd.

Men det betyr ikke at DNAet i knehasene på buksene er totalt verdiløst som bevis. Flere lignende bevis sammen vil til slutt kunne utgjøre en fellende indisierekke. Det vil vi få se.
Citera
2021-06-02, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er mange beviser som knytter Tom Hagen til drapet på AE.

Blant annet THs DNA i knehasene på AEs bukser som ble funnet på gjestetoalettet. Jeg mener det tyder på at TH har løftet opp AE, i forsvarsløs tilstand eller død, og avsatt sitt DNA i knehasene. Eventuelt dratt henne langs gulvet etter knehasene.

Fordi drapet ble begått i deres felles hjem, kan spor etter TH forklares eller bortforklares, og mange spor vil da få sin beviskraft sterkt svekket. I tillegg kommer at TH var den siste som så AE i live, pluss at TH var først på åstedet etter at forbrytelsen mot AE var skjedd.

Men det betyr ikke at DNAet i knehasene på buksene er totalt verdiløst som bevis. Flere lignende bevis sammen vil til slutt kunne utgjøre en fellende indisierekke. Det vil vi få se.
Ok, når skal han ha gjort det ? Når han kom hjem fra jobben, før han ringte politiet ? Og hvor ble hun av etter det ? Var hun i bagasjerommet på bilen, da han møtte politiet ?
Citera
2021-06-02, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
At han tilsynelatende har alibi for det tidsrommet ugjerningen skal ha blitt begått, og
at politiet så langt ikke, etter det vi vet, har sterke nok beviser til å tiltale ham.
Hvis hun er dopet ned eller forgiftet og senere drept, er det straks en annen sak. Revebjelle er veldig giftig.
« Revebjelle kan være dødelig, selv i små doser. Tidlige symptomer på forgiftning etter inntak er kvalme, brekninger, diaré, magesmerter og nedsatt appetitt. Hodepine, svimmelhet, forvirring og synsforstyrrelser forekommer. Mest alvorlig er forstyrrelser i hjerterytmen. Disse oppstår gjerne innen 6 timer, men det kan gå inntil 12 timer før alvorlige symptomer opptrer.»
Med stor nok dose tar det nok ikke 12 timer. Som nevnt før var politiet opptatt av hvem som lavet kaffen. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Revebjelle
Citera
2021-06-03, 00:03
Medlem
Citat:
Tror også det er sammenheng med de lysene. Bilen kan ha kjørt tilbake uten lys . Det undrer meg at den ikke er blitt fanget opp av kamera hvis den kjørte bort noen timer senere i dagslys.
Politiet har tidligere nevnt at hele tidslinjen for THs dag ikke er helt klarlagt.
Det er bare bilen til TH man ser dukke opp på kamera på Futurum.

Bilen kan ha kjørt en annen vei tilbake, eller den kan ha kjørt på gangveien igjen uten at kameraet fanget den opp, da det bare ble utløst av bevegelse rett ved kameraet. Sånn sett «flaks» at lysene ble fanget opp. Noen kan vel også ha kjørt ut på natta og komme tilbake S4 på det tidspunktet. Det kan godt hende politiet sitter med foto av bilen på andre kameraer rundt i området, men de har ingenting å sammenligne med da de bare ser lys. Skulle gjerne hatt tilgang til all info politiet sitter med for å se en sammenheng.
Citera
2021-06-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ok, når skal han ha gjort det ? Når han kom hjem fra jobben, før han ringte politiet ? Og hvor ble hun av etter det ? Var hun i bagasjerommet på bilen, da han møtte politiet ?

Mange muligheter, da hele tidslinjen for arbeidsdagen til TH er veldig uklar. Men jeg tror selve drapet kan ha skjedd på natta hvis det er TH, evnt på morgenen. Riggingen må også ha tatt litt tid. Skulle gjerne hatt hele bevegelsesloggen fra mobilen til AE både for 30.10 og 31.10.
Citera
2021-06-03, 00:36
Medlem
Citat:
Hvis hun er dopet ned eller forgiftet og senere drept, er det straks en annen sak. Revebjelle er veldig giftig.
« Revebjelle kan være dødelig, selv i små doser. Tidlige symptomer på forgiftning etter inntak er kvalme, brekninger, diaré, magesmerter og nedsatt appetitt. Hodepine, svimmelhet, forvirring og synsforstyrrelser forekommer. Mest alvorlig er forstyrrelser i hjerterytmen. Disse oppstår gjerne innen 6 timer, men det kan gå inntil 12 timer før alvorlige symptomer opptrer.»
Med stor nok dose tar det nok ikke 12 timer. Som nevnt før var politiet opptatt av hvem som lavet kaffen. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Revebjelle
Han kan jo også ha smurt noe på brødskiva eller spent et fiskesnøre over trappen. Men hva er hensikten med denne uendelige diktingen ?
Citera
2021-06-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RakelHole
Mange muligheter, da hele tidslinjen for arbeidsdagen til TH er veldig uklar. Men jeg tror selve drapet kan ha skjedd på natta hvis det er TH, evnt på morgenen. Riggingen må også ha tatt litt tid. Skulle gjerne hatt hele bevegelsesloggen fra mobilen til AE både for 30.10 og 31.10.
Du mener han har vært innom hjemme fra jobben uten at noen har merket at han har gått og kommet, her og der ? På natta ? Hvem var det da som ringte og sendte SMS på morgenen og etter at TH dro på jobb ?
Citera
2021-06-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ja. La sh styre etterforskningen sammen med elden. Da blir alle frifunnet og alle saker henlagt.
Styre ? Han sier bare det politiet kommer med er tynt. Det største problemet med Holden, er at han kan gamet ut og inn. Å faktisk nyter en vis respekt i rettsvesenet etter at han var aktor i Breivik saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in