Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
At han tilsynelatende har alibi for det tidsrommet ugjerningen skal ha blitt begått, og
at politiet så langt ikke, etter det vi vet, har sterke nok beviser til å tiltale ham.
Dette tror jeg ikke nødvendigvis er så enkelt. Bildet utad viser en tilsynelatende samlet
(stor)familie som står last og brast med TH. Jeg kan likevel tenke meg at denne støtten
kanskje ikke er like unison blant samtlige av dem, men at det skal en hel del til for at
enkeltindivider står frem med sin tvil eller sin uenighet.
Truslene fra en slektning mot et sentralt vitne i saken er spesielt verd å merke seg.
Det kan tyde på at noen vet "mer enn de har godt av", og at noen derfor frykter at
dette skal komme ut.
Jeg regner ikke deg blant de skråsikre, bare så det er klart. Vi er nok uenige om en del ting, men jeg oppfatter deg som redelig. Når det gjelder familiens støtte til TH, ser den pr dags dato ut til å være unison, men dette kan selvsagt endre seg.
Anmeldelsen mot denne slektningen ble henlagt, jeg har ikke fått med meg begrunnelsen for dette. Jeg kan ikke dokumentere følgende, men anmelderen skal visstnok være identisk med han som anmeldte TH for trusler på 90-tallet, altså "eks-svogeren". Disse anmeldelsene ble også henlagte, og vi vet vel heller ikke begrunnelsen for disse henleggelsene.