2021-06-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
De hadde allerede vært i mange avhør, før dialogen ble brutt. Politiet burde vært mer opptatt av å holde et godt samarbeidsklima. Det er politiet som er den profesjonelle parten.

Du tar jo alt som kommer fra The Hagens som sannhet og fakta, da blir det umulig å diskutere med deg for du har allerede bestemt deg for at sånn er det.
Citera
2021-06-02, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
At han tilsynelatende har alibi for det tidsrommet ugjerningen skal ha blitt begått, og
at politiet så langt ikke, etter det vi vet, har sterke nok beviser til å tiltale ham.

Dette tror jeg ikke nødvendigvis er så enkelt. Bildet utad viser en tilsynelatende samlet
(stor)familie som står last og brast med TH. Jeg kan likevel tenke meg at denne støtten
kanskje ikke er like unison blant samtlige av dem, men at det skal en hel del til for at
enkeltindivider står frem med sin tvil eller sin uenighet.

Truslene fra en slektning mot et sentralt vitne i saken er spesielt verd å merke seg.

Det kan tyde på at noen vet "mer enn de har godt av", og at noen derfor frykter at
dette skal komme ut.

Jeg regner ikke deg blant de skråsikre, bare så det er klart. Vi er nok uenige om en del ting, men jeg oppfatter deg som redelig. Når det gjelder familiens støtte til TH, ser den pr dags dato ut til å være unison, men dette kan selvsagt endre seg.
Anmeldelsen mot denne slektningen ble henlagt, jeg har ikke fått med meg begrunnelsen for dette. Jeg kan ikke dokumentere følgende, men anmelderen skal visstnok være identisk med han som anmeldte TH for trusler på 90-tallet, altså "eks-svogeren". Disse anmeldelsene ble også henlagte, og vi vet vel heller ikke begrunnelsen for disse henleggelsene.
Citera
2021-06-02, 19:36
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du tar jo alt som kommer fra The Hagens som sannhet og fakta, da blir det umulig å diskutere med deg for du har allerede bestemt deg for at sånn er det.

blir slitsomt når man skal ta alt fakta fra TH og familien som sannhet og samtidig alt fra politet er bare svada..

Men det er vi som sitter med tinnfoliehatten??
Citera
2021-06-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
blir slitsomt når man skal ta alt fakta fra TH og familien som sannhet og samtidig alt fra politet er bare svada..

Men det er vi som sitter med tinnfoliehatten??

Havhest lider av tunnelsyn og det er ikke stort å få gjort med det, argumenter hjelper heller ikke.
Citera
2021-06-02, 20:51
Medlem
Er det noen som har fått med seg om og når denne bilen kjørte vekk fra S4?
«Dette er observasjonene
Politiet har logget følgende observasjoner ved Hagens bolig:

Klokken 07:56:01 – 07:56:19. Rødt lys på gangveien som ikke beveger seg.
Klokken 07:56:30 – 07:56:23. Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemøteplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
Klokken 08:56:49 – 08:57:09. Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemøteplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
Rundt samme tidspunkt skal Tom Hagen ha dratt til Futurum næringspark, hvor han til daglig jobber.

Aftenposten fikk kunnskap om disse opptakene i mai i år.» https://www.aftenposten.no/norge/i/yR3PWE/her-er-politiets-video-av-det-de-mener-er-en-bil-som-rygget-inn-til-ha
Citera
2021-06-02, 21:00
Medlem
För fan, varför är det endast skrive tpå norska här? Nog för att jag förstår det mesta men ändå
Citera
2021-06-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etan1112
För fan, varför är det endast skrive tpå norska här? Nog för att jag förstår det mesta men ändå
Gissa!
Citera
2021-06-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har ikke fremkommet at barna ikke svarte på spørsmål om foreldrenes seksualliv. Derimot har den ene datteren gitt uttrykk for at hun syntes at slike spørsmål var merkelig å stille til barna. Det er jo ikke alle som vet så mye om foreldrenes seksualliv, selv om de fleste etterhvert skjønner at foreldrene har hatt et sådan.
Det er heller ikke der fokuset ligger når man tror at mamma er kidnappet, så jeg forstår godt frustrasjonen.
Hvis politiet møter en slik frustrasjon med arroganse og selvopptatthet, så fortjener de å få passet sitt påskrevet.
hvordan vet du og barna at det ikke er relevant.Dere har jo mistenkt denne drapstruede svogeren som angivelig var i et utroforhold med aeh for omtrent 100 år siden. Th kan også ha en tilbøyelighet vi ikke vet mye om. Hva med hevn mot th fra en elsker av aeh som kidnappet henne. Th mente aeh ble kidnappet som hevn selv om jeg ikke tror noe på dette. Ble aeh skutt og ikke kvalt siden th er så fiksert på skytevåpen.
Citera
2021-06-02, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Er det noen som har fått med seg om og når denne bilen kjørte vekk fra S4?
«Dette er observasjonene
Politiet har logget følgende observasjoner ved Hagens bolig:

Klokken 07:56:01 – 07:56:19. Rødt lys på gangveien som ikke beveger seg.
Klokken 07:56:30 – 07:56:23. Hvitt/lyst lys som beveger seg minimalt mot andemøteplassen. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
Klokken 08:56:49 – 08:57:09. Lyst/hvitt lys beveger seg fra området andemøteplassen mot Sloraveien 4. Politiet antar at dette er et kjøretøy.
Rundt samme tidspunkt skal Tom Hagen ha dratt til Futurum næringspark, hvor han til daglig jobber.

Aftenposten fikk kunnskap om disse opptakene i mai i år.» https://www.aftenposten.no/norge/i/yR3PWE/her-er-politiets-video-av-det-de-mener-er-en-bil-som-rygget-inn-til-ha
Det er jo ikke mere informasjon enn det som står, og tidslinjen på lysene de antar er fra en bil stemmer nok ikke med den eventuelle bilens bevegelser, da kamera kun ble aktivisert når det skjedde noe på gårdsplassen hvor det var montert
Citera
2021-06-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Politiet skal selvsagt ikke utelukke at TH er involvert i saken. Han skal, har, og kommer til å bli gransket nøye.

Nå har det gått 2,5 år uten at man klarer å knytte ham til planlegging, eller gjennomføring av drap eller bortføring av AE. Det er ganske utrolig i seg selv, når man har så mange spor å jobbe med. TH har så vidt vi vet alibi for drapstidspunkt. Han ble hemmelig overvåket da politiet endret hovedhypotesen til drap, uten at man har avslørt kommunikasjon med medhjelpere. Vi kan nok også regne med at alle i kretsen rundt TH, har blitt grundig sjekket i saken.

Om TH har glemt at han tok av seg skoene, før han gikk inn S4, betyr ikke at han er skyldig. Det er en opplysning det blir meningsløst å lyve om. Kanskje han som regel gikk inn med sko, men siden skoene var våte, så tok han de av seg denne dagen uten å gruble så mye over det.

Badekarhistorien sier så vidt vi vet heller ingenting om THs skyld.

Pistolhistorien var svært merkelig. Men hva formålet med historien skulle være, hvis TH er skyldig, blir ikke lett å bli klok på. For meg høres det ut som han har grublet på saken døgnet rundt, sovet lite, og begynner å blande drømmer med virkelighet. I en slik tilstand vil det være utrolig at han ikke har forsnakket seg.

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor så mange virker så skråsikre på at TH er skyldig.
Ikke alle her er like skråsikre. Prosentvis av hvem kvinner blir drept av i Norge heller mot han, men ellers ser jeg ingen tydelige spor på at TH står bak.
Citera
2021-06-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Ikke alle her er like skråsikre. Prosentvis av hvem kvinner blir drept av i Norge heller mot han, men ellers ser jeg ingen tydelige spor på at TH står bak.
men lyge og nekte signatur av avhør er helt normalt for en uskyldig ektemann som tilfeldigvis har mistet sin utflyttingsklare kone.
Citera
2021-06-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
men lyge og nekte signatur av avhør er helt normalt for en uskyldig ektemann som tilfeldigvis har mistet sin utflyttingsklare kone.
Som Holden sier, det blir for tynt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in