Citat:
Ursprungligen postat av
FlashBaronen
Kom igjen, forklar meg gjerne hvorfor politiet burde utelukke at TH er involvert i saken.
Tror man at kona fremdeles er i live på ukjent sted?
Historien om sønnen som oversvømmer badekar, fekter med mopp, knuser taklampe og får glasskår i ryggen med påfølgende blødende sår, men drar hjem før han er ferdig med å svabre opp sølet. Både TH og sønnen nekter å utdype denne fortellingen for politiet.
TH som kom hjem i vått vær, løp huset rundt med uteskoene på uten å avsette avtrykk. Dette nekter TH å forklare seg mer om.
Pistoleventyret ved Langvannet. Også her nekter TH å utdype omstendighetene i avhør.
På bakgrunn av blant annet dette skal man utelukke TH som skyldig i å ha sørget for at kona forsvant?
Politiet skal selvsagt ikke utelukke at TH er involvert i saken. Han skal, har, og kommer til å bli gransket nøye.
Nå har det gått 2,5 år uten at man klarer å knytte ham til planlegging, eller gjennomføring av drap eller bortføring av AE. Det er ganske utrolig i seg selv, når man har så mange spor å jobbe med. TH har så vidt vi vet alibi for drapstidspunkt. Han ble hemmelig overvåket da politiet endret hovedhypotesen til drap, uten at man har avslørt kommunikasjon med medhjelpere. Vi kan nok også regne med at alle i kretsen rundt TH, har blitt grundig sjekket i saken.
Om TH har glemt at han tok av seg skoene, før han gikk inn S4, betyr ikke at han er skyldig. Det er en opplysning det blir meningsløst å lyve om. Kanskje han som regel gikk inn med sko, men siden skoene var våte, så tok han de av seg denne dagen uten å gruble så mye over det.
Badekarhistorien sier så vidt vi vet heller ingenting om THs skyld.
Pistolhistorien var svært merkelig. Men hva formålet med historien skulle være, hvis TH er skyldig, blir ikke lett å bli klok på. For meg høres det ut som han har grublet på saken døgnet rundt, sovet lite, og begynner å blande drømmer med virkelighet. I en slik tilstand vil det være utrolig at han ikke har forsnakket seg.
Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor så mange virker så skråsikre på at TH er skyldig.