2021-06-02, 18:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
LWs äldste sons ig-inlägg:

Underbart att han (och hans syskon) äntligen fått upprättelse och nu kan påbörja sin resa mot läkning.❤️
Citera
2021-06-02, 18:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Tvärtom, SJÄLVKLART skär man av repet för att iallafall ha en liten chans att rädda livet på den hängda personen.

Lika självklart som att du lägger ett tokskadat trafikoffer i sidoläge.

I båda fallen lär döden vara 100% säker om du skiter i att göra något! Men gör du något finns iallafall en chans att rädda liv!
Vad fan är det frågan om i den här tråden egentligen? Masspsykos??

Flugsvamp.

En hängd person lär inte överleva, precis som att fria luftvägar är A och O (sidoläge).
Eller iaf rent basic ABC (A=air, andning)
Senast redigerad av develi 2021-06-02 kl. 18:39.
Citera
2021-06-02, 18:36
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är en hatfilm riktad mot åklagaren Åsa Hiding.

Finns filmen någonstans? Jag har bara läst om innehållet i den.
Citera
2021-06-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är en hatfilm riktad mot åklagaren Åsa Hiding.

Tusen tack för svar! Vilken fasansfull film, ryser av att se honom gå med mordvapnet i handen hu!
Citera
2021-06-02, 18:38
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du ens läst domen från hovrätten? Allt framgår där

Ber om ursäkt isåfall. Trodde jag hade läst HR-domen fram och tillbaka flera gånger för att se om det togs upp i domskälen. Måste kolla igen. Tack!
Citera
2021-06-02, 18:40
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Flugsvamp.

En hängd person lär inte överleva, precis som att fria luftvägar är A och O (sidoläge).
Eller iaf rent basic A, B, C (A=air, andning)

Hahaha!🤣

Inte så konstigt om vi alla blir lite snurriga mellan varven i denna tråd iom allt vi tagit del av. Kanske rent av ett sundhetstecken att "tappa det"?🤔😅
Citera
2021-06-02, 18:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahaha!🤣

Inte så konstigt om vi alla blir lite snurriga mellan varven i denna tråd iom allt vi tagit del av. Kanske rent av ett sundhetstecken att "tappa det"?🤔😅
Ja, den här tråden, det här åtalet inkl nya ärendet, tar nog toppnotering i konstigheter i långtradarformat.
Som en enda serie av myst(ik).
Citera
2021-06-02, 18:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu är det så att en död person är jävligt svår att lyfta för en person och samtidigt skära av ett rep.
Du kan ju prova att lyfta en död gris så förstår du vad jag menar.

Man kan ju också försöka att skära av ett tjockt rep med en kniv. Inte alls så lätt som man tror.
Nu tycker jag att det känns konstigt om det var hängning och personen som var med SD blev misstänkt för mord, men OM det var det, då är det nog det första man försöker att göra,; lyfta upp personen för att försöka få av snaran.

Om det är högt upp är det ingen lätt utmaning.

Sedan tänker jag på vad du tog upp tidigare; att polisen förstås måste säkra sig själva, och ha koll på situationen. Det skulle ju i princip vara ett bakhåll. Om det har hörts skott eller man upptäcker att geväret saknas...

SD kanske inte ville låta sig gripas utan vidare.
Citera
2021-06-02, 18:55
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man kan ju också försöka att skära av ett tjockt rep med en kniv. Inte alls så lätt som man tror.
Nu tycker jag att det känns konstigt om det var hängning och personen som var med SD blev misstänkt för mord, men OM det var det, då är det nog det första man försöker att göra,; lyfta upp personen för att försöka få av snaran.

Om det är högt upp är det ingen lätt utmaning.

Sedan tänker jag på vad du tog upp tidigare; att polisen förstås måste säkra sig själva, och ha koll på situationen. Det skulle ju i princip vara ett bakhåll. Om det har hörts skott eller man upptäcker att geväret saknas...

SD kanske inte ville låta sig gripas utan vidare.

Jag tror personligen att han hängde sig på låg höjd, typ "halvsittande". I de få fall jag tagit del av har det varit så (snara i tak och undansparkad stol har jag faktiskt bara sett på film).
Då går det inte utesluta mord lika lätt heller, någon kan ju ha strypt honom bakifrån och arrangerat det som en hängning exempelvis.
Citera
2021-06-02, 18:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja det finns ingen normal människa med en IQ över fiskmås som skulle komma på tanken att skära ner en hängande människa från höjd utomhus, Slår han skallen så är det game over eller bryter nacken. En livlös människa är som en degklump, finns ingenting som mildrar fallet som det blir med någon som är vid medvetande. Möjligtvis om du kommer från bergen i Texas och älskar att spela banjo.

Du tror inte att det är game over om han får hänga kvar?
Citera
2021-06-02, 19:04
Medlem
Citat:
Jag tror personligen att han hängde sig på låg höjd, typ "halvsittande". I de få fall jag tagit del av har det varit så (snara i tak och undansparkad stol har jag faktiskt bara sett på film).
Då går det inte utesluta mord lika lätt heller, någon kan ju ha strypt honom bakifrån och arrangerat det som en hängning exempelvis.

Det senaste fallet med hängning var i Bjärred-morden, där pappan hängt sig mellan våningarna. Som jag följde.
Citera
2021-06-02, 19:06
Medlem
Vem var polisen som tog emot samtalet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här