Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Jag misstänker att det rör sig om hängning. Ett scenario kan ha varit att den andre mannen som anträffades på platsen redan hade tagit ner/lossat SD från snaran innan polisen anlände, i hopp om att hinna rädda honom. Därför kunde eventuella skador på SDs hals (samt möjligtvis andra skador som uppstått vid nedtagningstillfället) inte uteslutas vara våldsskador och att man därför inledningsvis grep den andre mannen.
(Jag har dessutom fått uppfattningen att SOA inte är jägare - förutom geocachejägare - och därför inte torde ha något vapen i fastigheten. Däremot var SD genom geocachingen väldigt kunnig på rep, knutar och eventuella karbiner/säkringar/repklämmor som han högst troligt har haft i sin ägo. Dessutom hade SD kvällen innan varit på geocaching i Norrköpingstrakten, och de CO's burkar som han antingen hunnit/inte hunnit logga än delvis kunde bestå av svårighetsgrad där rep/klättring kan bli aktuell, så han hade möjligtvis fortfarande utrustningen med sig i bilen till F*lket*rp. Min gissning).
Eller både och. Han kanske sköt sig först där han hängde sig.
Riggat i förväg snara, klättrat upp med ett vapen och pang....