2021-06-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag misstänker att det rör sig om hängning. Ett scenario kan ha varit att den andre mannen som anträffades på platsen redan hade tagit ner/lossat SD från snaran innan polisen anlände, i hopp om att hinna rädda honom. Därför kunde eventuella skador på SDs hals (samt möjligtvis andra skador som uppstått vid nedtagningstillfället) inte uteslutas vara våldsskador och att man därför inledningsvis grep den andre mannen.

(Jag har dessutom fått uppfattningen att SOA inte är jägare - förutom geocachejägare - och därför inte torde ha något vapen i fastigheten. Däremot var SD genom geocachingen väldigt kunnig på rep, knutar och eventuella karbiner/säkringar/repklämmor som han högst troligt har haft i sin ägo. Dessutom hade SD kvällen innan varit på geocaching i Norrköpingstrakten, och de CO's burkar som han antingen hunnit/inte hunnit logga än delvis kunde bestå av svårighetsgrad där rep/klättring kan bli aktuell, så han hade möjligtvis fortfarande utrustningen med sig i bilen till F*lket*rp. Min gissning).
Du pratar om Stefan, alltid redo att ta en FTF, med utrustningen på plats i bilen eller cykelkärran..
2021-06-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Och det scenariot har du då såklart ”säkra källor” som berättat för dig förmodar jag???
(Man hänger sig nämligen inte så himla lätt på den radie av tid vi talar om här).
Det går snabbt om man tar höjd för det, så att nacken knäcks men det som dödar är alltid kvävningen
2021-06-02, 14:33
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Försvagats, men kraftigt försvagats har du lagt till själv. Personen finns fortfarande kvar i utredningen av Stefans död, trots att han är släppt är han inte helt avförd.

Fast från början var han ju anhållen misstänkt för mord på Stefan och nu är han släppt men inte avskriven då kan man väl säga att misstankarna kraftigt försvagats eller är det fel? Från att vara frihetsberövad till släppt....
2021-06-02, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag misstänker att det rör sig om hängning. Ett scenario kan ha varit att den andre mannen som anträffades på platsen redan hade tagit ner/lossat SD från snaran innan polisen anlände, i hopp om att hinna rädda honom. Därför kunde eventuella skador på SDs hals (samt möjligtvis andra skador som uppstått vid nedtagningstillfället) inte uteslutas vara våldsskador och att man därför inledningsvis grep den andre mannen.

(Jag har dessutom fått uppfattningen att SOA inte är jägare - förutom geocachejägare - och därför inte torde ha något vapen i fastigheten. Däremot var SD genom geocachingen väldigt kunnig på rep, knutar och eventuella karbiner/säkringar/repklämmor som han högst troligt har haft i sin ägo. Dessutom hade SD kvällen innan varit på geocaching i Norrköpingstrakten, och de CO's burkar som han antingen hunnit/inte hunnit logga än delvis kunde bestå av svårighetsgrad där rep/klättring kan bli aktuell, så han hade möjligtvis fortfarande utrustningen med sig i bilen till F*lket*rp. Min gissning).

Eller både och. Han kanske sköt sig först där han hängde sig.
Riggat i förväg snara, klättrat upp med ett vapen och pang....
2021-06-02, 17:23
Medlem
Saxat:

Den: 28/5

12.22: De första uppgifterna kommer att Stefan Davidsson är död.

12.32: Det kommer en begäran om att få ambulans på plats.

12.34: Poliser påbörjar hjärt- och lungräddning. De håller på i åtta minuter innan de avbryter.

12.40: En person på platsen grips.

https://www.na.se/artikel/na-kartlagger-polisens-insats-minut-for-minut-efter-domen-i-hjarstamordet-nagon-ringde-och-berattade -att-han-var-dod?referrer=app
2021-06-02, 17:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Och sedan kom polisen och gjorde HRL.
2021-06-02, 21:20
Medlem
Zoneinopiums avatar
Fy fan vilken mardröm att ha barn med en sådan sociopat! Må gud stärka dessa barnen.
Senast redigerad av Zoneinopium 2021-06-02 kl. 21:23.
2021-06-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Polisen bedömde att det var meningsfullt att försöka rädda honom. HLR i 8 minuter.
2021-06-02, 21:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisen bedömde att det var meningsfullt att försöka rädda honom. HLR i 8 minuter.

Kan du försöka läsa vad jag svarar på?
2021-06-02, 21:34
Medlem
Citat:
Kan du försöka läsa vad jag svarar på?

Misslyckade självmordsförsök är ingen bristvara.
2021-06-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Förklara då varför han hade skador som gjorde att polisen misstänker att det kan vara annan person som ligger bakom hans död?
Hittar polisen en hängd person så är sannolikheten 0,0000000000001 att någon tvingat Stefan in i snaran och sedan sparkat undan stolen. Jag har hört att han sköt sig och då förstår jag polisens agerande
Om alla på flashback tycker att han begick självmord då måste det vara så.
Faktum är att det som flocken fått får sig är alltid felaktigt.
2021-06-02, 23:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det går snabbt om man tar höjd för det, så att nacken knäcks men det som dödar är alltid kvävningen
Ja sant, så ka det vara?
Klättrade upp i ett träd och hängde sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in