2021-06-01, 23:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Mördaren själv har tagit sig av daga. Inget annat.

Vad är sannolikheten för att han 20 minuter efter avkunnad dom skulle bli ihjälslagen? Han har ju varit på fri fot sedan han frikändes av tingsrätten!? Någon som vill honom illa skulle bara gapskratta av skadeglädje när domen kom. Inte åka dit och döda honom!

Advokaten har varit på plats när domen blev offentligt. Ringer till mördaren som ganska snabbt bestämmer sig för att han inte vill vara med längre. Han har säkerligen bestämt det för länge sedan.

Att ta bort sig är inget beslut man tar på en kvart.

Jo och naturlig död är väl också osannolikt. Att han fått en stroke. Förvisso kan ju domen blivit ett jävligt stressmoment för honom. Men där i så fall är det väl mer sannolikt att han själv tar sig av daga i någon tillfällig psykos. Mest sannolikt är det ju dock att det här var planerat att om det blir fällande skulle han göra det här.
2021-06-01, 23:26
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Ja, han hängde sig.

Och det scenariot har du då såklart ”säkra källor” som berättat för dig förmodar jag???
(Man hänger sig nämligen inte så himla lätt på den radie av tid vi talar om här).
2021-06-02, 05:41
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Ja, han hängde sig.
Förklara då varför han hade skador som gjorde att polisen misstänker att det kan vara annan person som ligger bakom hans död?
Hittar polisen en hängd person så är sannolikheten 0,0000000000001 att någon tvingat Stefan in i snaran och sedan sparkat undan stolen. Jag har hört att han sköt sig och då förstår jag polisens agerande
2021-06-02, 06:37
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorprinsen
Jag kanske har drömt men var inte SD kaxig på diverse sociala medier?

Någon som vet vad han kallade sig?
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
yoda ?

Länk: https://www.dykarna.nu/guestbook/2351/
Vill minnas att användaren Avel länkat en lista på olika sidor där Stefan var reggad med olika emails, bl.a. massa olika porrsidor. Försökte söka upp det nu men Flashbacks sökfunktion är sämst sen ett tag eller så är jag det..

Testa PM till Avel!
Senast redigerad av grottmuttan 2021-06-02 kl. 06:45.
2021-06-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Förklara då varför han hade skador som gjorde att polisen misstänker att det kan vara annan person som ligger bakom hans död?
Hittar polisen en hängd person så är sannolikheten 0,0000000000001 att någon tvingat Stefan in i snaran och sedan sparkat undan stolen. Jag har hört att han sköt sig och då förstår jag polisens agerande

Om man påträffar person som har hängt sig så bör man snabbt försöka få ner vederbörande. Om man är ensam så kan det vara svårt och det kan innebära att den nertagne dråsar i backen med yttre skador som följd.
2021-06-02, 10:02
Medlem
Citat:

Det finns ett scenario som jag inte tror att någon annan tagit upp.

När SD och SOA (?) hör domen via media rusar SD, som planerat vad han ska göra efter en evt fällande dom, upp och ska ut ur stugan. SOA (?) försöker hindra honom, då han instinktivt - SD har inget sagt - förstår att SD tänker göra något drastiskt.
Det uppstår handgemäng för att stoppa SD och därför finns det skador på Stefan (och SOA?) som väcker misstankar om brott.
2021-06-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Och det scenariot har du då såklart ”säkra källor” som berättat för dig förmodar jag???
(Man hänger sig nämligen inte så himla lätt på den radie av tid vi talar om här).

Va? Det går att hänga sig på två minuter. Jag skulle kunna gå och hänga mig inom 1,5 minuter och vara död om 5, om jag nu ville det. Så jävla avancerat är inte.
2021-06-02, 10:44
Medlem
SOA vem är det? Skriv ut namnet så vi vet!
2021-06-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funmoto
SOA vem är det? Skriv ut namnet så vi vet!

Hannas far.
2021-06-02, 11:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Jag misstänker att det rör sig om hängning. Ett scenario kan ha varit att den andre mannen som anträffades på platsen redan hade tagit ner/lossat SD från snaran innan polisen anlände, i hopp om att hinna rädda honom. Därför kunde eventuella skador på SDs hals (samt möjligtvis andra skador som uppstått vid nedtagningstillfället) inte uteslutas vara våldsskador och att man därför inledningsvis grep den andre mannen.

(Jag har dessutom fått uppfattningen att SOA inte är jägare - förutom geocachejägare - och därför inte torde ha något vapen i fastigheten. Däremot var SD genom geocachingen väldigt kunnig på rep, knutar och eventuella karbiner/säkringar/repklämmor som han högst troligt har haft i sin ägo. Dessutom hade SD kvällen innan varit på geocaching i Norrköpingstrakten, och de CO's burkar som han antingen hunnit/inte hunnit logga än delvis kunde bestå av svårighetsgrad där rep/klättring kan bli aktuell, så han hade möjligtvis fortfarande utrustningen med sig i bilen till F*lket*rp. Min gissning).
Senast redigerad av GilGrissom82 2021-06-02 kl. 12:07.
2021-06-02, 12:42
Medlem
Bra att att han är död. Jävla avskräde. Synd bara att en oskyldig kvinna också fick dö.
2021-06-02, 12:49
Moderator
blomvattnares avatar
Observera regel 0.10.
Maska gärna namn.

Citat:
0.10. Personuppgifter
Var försiktig med personuppgifter. Gör en balanserad avvägning där den enskildes intresse av en fredad privat sfär vägs mot grundläggande rättigheter som informations- och yttrandefrihet.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in