Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Det skulle inte jag heller göra om jag hittade en anhörig som tagit sitt liv. För vissa kan det ta en stund innan hjärnan registrerar allt, vissa vänder om och springer från platsen innan dom sansar sej. Personen ifråga kanske inte hade med sej telefonen sin när han hittade SD, Och vem fan har med sej telefonen när man går ut på tomten, inte jag i alla fall.
Nej, vi vet verkligen inte vad som hände.
Det kan hända att för den här personen kändes det kanske uppenbart att det inte gick att göra något.
Eller inte hittade SD/kroppen.
SD kanske sa att han behövde en stund för sig själv, sedan kom han inte tillbaka och den som var med SD gick ut för att kolla, utan mobilen som du säger. Där håler jag med dig, att det är en stor risk att det är så man gör. Oavsett om man hör ett skott. Då rusar man ut... reflexmässigt.
Vi vet ju inte ens om han hittade kroppen vid samtalet.
Om han hittade kroppen är det ju värsta skräcken för vem som helst.
Jag kan också tänka mig att om han hittade kroppen på ett sätt som för d e flesta ser ut som att det inte finns något att göra, då kan man tänka att det är meningslöst att ringa 112. Då pratar jag om att någon skjutit sig i huvudet eller liknande.
Någon som trodde att SD fällts oskyldigt, kan också vara otroligt förbnnad på rättssystemet. Typ "titta vad ni har gjort".
Finns många variabler här.
Att någon inte reagerar rationellt i den här situationen det kan man nog räkna med att det kan hända. Vissa personenr gör exakt det de ska, medan andra kan irra omkring.
Tänk värsta scenariot att du inte hittar mobilen... och inte nära till grannarna...