Citat:
Ursprungligen postat av
Richmoney
Igår var det Memorial Day i USA. Pro israeliska republikaner åkte till Israel.
Lindsey Graham kräver mer pengar, 1 miljard dollar till israel.
Här står han posterad med en skylt där det står "mer till Israel". Inte mer till USA.
När ska amerikanska folket vakna? Dessa politiker jobbar för Israel inte USA!
https://mediarightnews.com/newsmax-host-steve-cortes-says-that-while-hes-pro-israel-lindsey-graham-more-for-israel-photo-op-is- embarrassing/
Israel-Palestina-konflikten är väl en av USA:s klassiska surdegar. Varken politiker eller folk vill vakna. Man följer en tradition mer än man omprövar och reflekterar. Det är som det svenska skatteträsket. Det överlever vilken regering som helst.
Varje president ärver enorma problemsegment, konflikter, orättvisor och cementerade policybeslut.
Att smörja Israel ingår sas i jobbet, liksom hanteringen av Irak och Kuba, "kommunistbekämpning" i Sydamerika och war on drugs/terrorism etc .. Presidenter ärver varandras skit. Bara att tugga i sig.
Jag blev tvungen att räkna. 14 presidenter har hanterat Israel och vidhängande krig. Och det är väl inga våldsamma olikheter mellan presidenterna. En radikal kursändring innebär väl politiskt självmord.
Spelar ingen roll om presidenten är vit, svart, röd, gul, man eller kvinna. Israel får alltid stöd.
Jag tror inte på snacket om "judelobbyn". USA ser helt enkelt till att underhålla sina spelpjäser i en strategiskt viktig zon. Det är USA som drar i trådarna och det handlar säkerligen inte om idealism.
Att värna etniska och religiösa grupper i decennier och satsa triljarder dollar på dom är knappast populärt i Vita huset, förutom i detta fall. Självklart har USA bara krassa intressen i Israel. Vore man styrd av ren idealism skulle man ju kompensera USA:s urinvånare

Men de har ingen ekonomisk och militär betydelse, så de kan dra åt h-e.. Det är en politisk ickefråga.
Senaste utvecklingen i konflikten var intressant. Jag tror att Nethanyahu ville bomba mkt mer, men han blev väl tagen i örat.. Det är dubbelt alltihop.. Visst har amerikanerna j-igt smutsiga händer men utan USA skulle nog Israel gå totalt bananas, med någon annans hjälp.
Vad tror du?