2021-06-02, 12:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De har nektet å forklare seg om familieforhold og vil ikke kommentere påstander
om konflikter i ekteskapet mellom AEH og TH, som etter politiets syn kan være
med å belyse saken.

Man kan jo ha en viss forståelse for at de opplever dette som belastende.
Det kan også tyde på at foreldrene har lagt lokk på konfliktene, noe som
er ganske normalt.
Både TH og barna har allerede vært i mange avhør. De har forklart seg om familieforhold og konflikter. Barna har til og med fått spørsmål om foreldrenes seksualliv.
Situasjonen er vel heller slik at TH har vært, etter politiets mening, litt for ivrig med å fortelle hva han tenker om saken.
Resultatet av dette har gjort at SH og barnas bistandsadvokat har rådet dem til å nekte flere avhør.
AEHs bistandsadvokat er heller ikke fornøyd med hvordan saken har lekket ut i media. Han mener at hans klient/AEH neppe ville satt pris på, at slike private opplysninger har blitt offentliggjort.
Mye av det som kommer frem er ikke bekreftet, og må derfor bare vurderes som rykter, og det gagner heller ikke etterforskningen. Tvert imot stempler det både offer, pårørende og politiet på en uverdig måte.
Politiet har ikke sterke bevis mot noen som helst i denne saken, og der ligger grunnlaget for hvorfor det er så viktig med en advokat som ivaretar rettsikkerheten vår.
Citera
2021-06-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Både TH og barna har allerede vært i mange avhør. De har forklart seg om familieforhold og konflikter. Barna har til og med fått spørsmål om foreldrenes seksualliv.
Situasjonen er vel heller slik at TH har vært, etter politiets mening, litt for ivrig med å fortelle hva han tenker om saken.
Resultatet av dette har gjort at SH og barnas bistandsadvokat har rådet dem til å nekte flere avhør.
AEHs bistandsadvokat er heller ikke fornøyd med hvordan saken har lekket ut i media. Han mener at hans klient/AEH neppe ville satt pris på, at slike private opplysninger har blitt offentliggjort.
Mye av det som kommer frem er ikke bekreftet, og må derfor bare vurderes som rykter, og det gagner heller ikke etterforskningen. Tvert imot stempler det både offer, pårørende og politiet på en uverdig måte.
Politiet har ikke sterke bevis mot noen som helst i denne saken, og der ligger grunnlaget for hvorfor det er så viktig med en advokat som ivaretar rettsikkerheten vår.
Hadde egentlig vært interresant å høre hva AEH syns om behandlingen av hennes mann, hennes barn og barnebarn i denne saken.
Citera
2021-06-02, 13:17
Medlem
Citat:
Det er godt redegjort for hvorfor han ikke signerer eller stiller i nye avhør.
Helt tydelig at politiet har mistenkt han fra start, men taktikken de har brukt med å svine til TH i avhørsteksten skjønner jeg ikke, det avslører for TH at de mistenker han og de mister han og familien som vitner.
At de insiterer på at TH skal ha brukt en rasistisk beskrivelse av taxisjåføren skjønner ikke jeg hva har i en avhørstekst og gjøre.
Han har snakket masse of topic for å gi politiet alt de måtte trenge for å finne kona si og så møter han dette, selvfølgelig avsluttes samarbeidet, SH også anbefaler det.
Politiet er den profesjonelle parten her og det er de som bør ha det kritiske søkelyset.

Citat:
I en 53 sider lang rapport kan man lese hvordan Hagen blant annet reagerer på:

At politiet ikke vil fjerne eller endre tekst fra det opprinnelige avhøret, der han mener politiet stiller ham i et dårlig lys – blant annet ved å stille «giftige spørsmål».
At politiet er opptatt av sensasjoner og detaljer han selv mener er i overkant private, og at avhøret kan komme til å havne hos journalister.
At hele gjennomgangen må tas opp på lyd.

Citat:
En del av avhøret handler om Hagens bruk av medisiner, noe han selv anser som fullstendig irrelevant i jakten på hans forsvunne kone.

Milliardæren mener tematikken fremstilles feilaktig, blant annet på grunn av politiets «giftige spørsmål».

«Han vil ikke ha det hengende over seg at hvis det skulle komme til en sak, man vet jo aldri noen ting her i livet, så skal i alle fall ikke sånne ting, det må jo være riktig gjengitt», står det i politirapporten fra gjennomlesingen.

Det er Hagens «innstendige bønn» å få fjernet disse detaljene. Politiet sier likevel nei.

Citat:
På et tidspunkt i avhøret fra februar ser Hagen seg nødt til å forsvare seg for anklager om mannssjåvinisme. Årsaken er at han har hørt fra et vitne i saken at vedkommende fikk spørsmål om hvorvidt Hagen kunne oppfattes som mannssjåvinist.

I gjennomlesingen reagerer Hagen kraftig på at dette i det hele tatt er skrevet ned som en del av hans eget avhør.

Han ber flere ganger om at hele tematikken fjernes fra avhørene av ham, men det går ikke avhøreren med på. Hagen tilføyer derfor at det ikke er grunnlag for å kalle ham mannssjåvinist.

Citat:
Videre mener Hagen at måten avhøret er skrevet på, enkelte steder kan gi inntrykk av at han er «helt i tåkeheimen». Han åpner også for at det kan være noe feil med lydopptakeren.

Når politiet ikke vil endre det som står skrevet, presiserer Hagen at «måten dette er skrevet på, ikke representerer slik han snakker».

Citat:
Hagen reagerer også sterkt på en del av avhøret som gjelder taxisjåføren som hentet ham og kona hjemme 30. oktober, da de skulle på teater. Fra avhøret er det notert at Hagen ler mens han forklarer at sjåføren ikke var hvit, «for det er det ingen av dem som er».

Hagen sier først at den som har skrevet avhøret, har «en rasistisk tendens til å skrive», men heller ikke dette ønsker politiet å fjerne. Dermed kommer Hagen med følgende presisjon:

«Fornærmede mener at vedkomne som har skrevet avhøret har hatt en rasistisk vinkling, men dette har ikke vært fornærmedes intensjon».
https://www.tv2.no/a/11535478/
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2021-06-02 kl. 13:29.
Citera
2021-06-02, 13:17
Medlem
Dobbeltmoral er gjennomgående for TT, i tillegg til fornektelse av det som kommer frem.
Citera
2021-06-02, 13:19
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

Å nei fikk dem spørmål om sexlivet til moren å faren sin?

Da hadde jeg aldri stilt til avhør igjen, værtfall hvis morsan hadde vært "kidnappet" da hadde min flauhet vært mye viktigere enn hjelpe politiet med å forklare seg og gi politet info som kan være relevant til saken..

La meg presisere, familien, TH , eller barna bestemmer ikke hva som er relevant, det gjør faktisk politiet.. Pliz slutt å spam denne tråden ned med 100+ innlegg om dagen din gjøk

Edit, den siste der var ment til stoltenberg kisen
Senast redigerad av GG99Slayer 2021-06-02 kl. 13:25.
Citera
2021-06-02, 13:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet er den profesjonelle parten her og det er de som bør ha det kritiske søkelyset.

Nemlig. Det er politiet, ikke siktede, som avgjør hva som er relevant for etterforskningen eller ikke.

Det gjennomgående mønsteret er at TH prøver å oppholde og forsinke politiets arbeid.
Citera
2021-06-02, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Ok så dette er spøyt, men når du uten snev av beviser kaller ett drapsoffer for dement, det er ikke svada?

Skal vedde på at du er en av de boomer damene som blir forelska i seriemordere ect..

Sender dem masse frierbrev til fengsel der dem gifter seg med hverandre osv..
Beunder folk som lommemannen og breivik..

Skaff deg proff hjelp plizz
Jeg har aldri påstått at AEH var dement, men en ryktespreder i tråden har postet dette.
Det er stor forskjell på å skrive om muligheten for at det kunne vært tilfellet, kontra det å skrive at jeg vet det.
Hvis AEH var dement, så er hun i såfall ikke den første.

Ellers, når det gjelder hva du bruker pengene dine på, får være ditt problem. Jeg sitter med fasit på det som gjelder meg selv, og jeg vil på ingen måte gi deg råd ifm dine veddemål.
Citera
2021-06-02, 13:36
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Dette er jo bare sprøyt!
Du påstår ting som er direkte usant, og viser en barnslig og usaklig måte å diskutere på.

Oi!
Ikke greit å være deg sikkert. Jeg avstår fra å diagnostisere deg og dine tøvete innlegg, og andre innlegg på samme nivå. Det er tydelig du er personlig berørt når man ser måten du uttaler deg på, og TH blir ikke mer uskyldig av at du skriver ordet risiko 5000 ganger.
Jeg forholder meg heller til saken, og det som etterforskningen og øvrige opplysninger har avdekket til nå.
Citera
2021-06-02, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Å nei fikk dem spørmål om sexlivet til moren å faren sin?

Da hadde jeg aldri stilt til avhør igjen, værtfall hvis morsan hadde vært "kidnappet" da hadde min flauhet vært mye viktigere enn hjelpe politiet med å forklare seg og gi politet info som kan være relevant til saken..

Det har ikke fremkommet at barna ikke svarte på spørsmål om foreldrenes seksualliv. Derimot har den ene datteren gitt uttrykk for at hun syntes at slike spørsmål var merkelig å stille til barna. Det er jo ikke alle som vet så mye om foreldrenes seksualliv, selv om de fleste etterhvert skjønner at foreldrene har hatt et sådan.
Det er heller ikke der fokuset ligger når man tror at mamma er kidnappet, så jeg forstår godt frustrasjonen.
Hvis politiet møter en slik frustrasjon med arroganse og selvopptatthet, så fortjener de å få passet sitt påskrevet.
Citera
2021-06-02, 13:48
Medlem
AE fortjener at saken blir løst.
Da må man stille opp og bidra i avhør.
Citera
2021-06-02, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Kom igjen, forklar meg gjerne hvorfor politiet burde utelukke at TH er involvert i saken.

Tror man at kona fremdeles er i live på ukjent sted?

Historien om sønnen som oversvømmer badekar, fekter med mopp, knuser taklampe og får glasskår i ryggen med påfølgende blødende sår, men drar hjem før han er ferdig med å svabre opp sølet. Både TH og sønnen nekter å utdype denne fortellingen for politiet.

TH som kom hjem i vått vær, løp huset rundt med uteskoene på uten å avsette avtrykk. Dette nekter TH å forklare seg mer om.

Pistoleventyret ved Langvannet. Også her nekter TH å utdype omstendighetene i avhør.

På bakgrunn av blant annet dette skal man utelukke TH som skyldig i å ha sørget for at kona forsvant?

Hvor har du det fra at de dere kaller TT (meg selv inkludert) utelukker at TH er skyldig? Jeg har ikke lest noen innlegg fra disse brukerne som sier det, og utelukker det overhodet ikke selv.
Derimot spurte jeg TH=skyldig-gjengen om de kunne utelukke at han er uskyldig, og fikk bl.a til svar fra Kornblomst at hun er HUNDRE prosent sikker på at han er skyldig.
Dere burde alle sammen google "selvinnsikt".

OG: Han som kaller seg slayer-et-eller-annet-vissvass har ikke ETT eneste saklig innlegg i tråden, bare side opp og side ned med angrep på andre brukere, og han klager over spamming? Det er så fjernt at man nesten ikke kan tro det.
Citera
2021-06-02, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Oi!
Ikke greit å være deg sikkert. Jeg avstår fra å diagnostisere deg og dine tøvete innlegg, og andre innlegg på samme nivå. Det er tydelig du er personlig berørt når man ser måten du uttaler deg på, og TH blir ikke mer uskyldig av at du skriver ordet risiko 5000 ganger.
Jeg forholder meg heller til saken, og det som etterforskningen og øvrige opplysninger har avdekket til nå.
Da synes jeg at det er høytid for å gjøre nettopp det uthevede, for det du skriver her er også usaklig.
Du klarer ikke å komme med et eneste argument. Du tyr til personangrep, slik man gjør når man ikke klarer å gi seg på tap.
Du vet at det ikke finnes sterke bevis i saken, men påstår det motsatte. Når du avstår fra å lenke til disse påståtte mengder med bevis, så kan det bare bety at du vet at du har tapt diskusjonen.
Jeg bryr meg ikke om dine eller andres personangrep, for denne saken er ikke personlig for meg. Saken engasjerer, og det er et helt annet ståsted.
Senast redigerad av Havhest 2021-06-02 kl. 14:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in