Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Fullt så enkelt er det vel ikke.
TT er betegnelsen som dekker brukere som
1: Febrilsk fyller tråden med gamle spekulasjoner som forlengst er lagt vekk og sjekket ut. Gjerne 15-20 innlegg hver eneste dag.
2: Nekter å ta innover seg det faktum at TH er siktet på bakgrunn av en uhorvelig lang rekke beviser og indisier, hvor det meste er klausulert.
3: Angriper enhver form for uoffisielle opplysninger fra brukere som gang på gang har vist seg å være pålitlige.
Selvfølgelig kan TH være like uskyldig som OJ Simpson, men da handler det kun om at han kan slippe unna. Den muligheten er selvfølgelig tilstede.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashBaronen
Kom igjen, forklar meg gjerne hvorfor politiet burde utelukke at TH er involvert i saken.
Tror man at kona fremdeles er i live på ukjent sted?
Historien om sønnen som oversvømmer badekar, fekter med mopp, knuser taklampe og får glasskår i ryggen med påfølgende blødende sår, men drar hjem før han er ferdig med å svabre opp sølet. Både TH og sønnen nekter å utdype denne fortellingen for politiet.
TH som kom hjem i vått vær, løp huset rundt med uteskoene på uten å avsette avtrykk. Dette nekter TH å forklare seg mer om.
Pistoleventyret ved Langvannet. Også her nekter TH å utdype omstendighetene i avhør.
På bakgrunn av blant annet dette skal man utelukke TH som skyldig i å ha sørget for at kona forsvant?
Hadde det bare vært et poeng i å forklare akkurat dette FlashBaron så kunne man gjort det grundig. Men hvem orker det når de samme feil/løgnaktige påstandene dukker opp igjen i morgen?
Du starter med Kom igjen, forklar meg gjerne...
Jeg kan kun uttale meg om hva jeg selv har skrevet og hva jeg har lest. Uten å garantere noe så påstår jeg at du knapt finner en bruker som gjennomgående og kategorisk påstår at TH ikke kan være skyldig. Motbevis meg gjerne.
Vi VET overhodet ikke om noen i den familien nekter å forklare seg om noe som helst. Det er fakta i saken! Det vi vet er at det på et tidspunkt har oppstått en situasjon hvor Hagen selv, og helt sikkert også hans barn ikke lengre vil la seg avhøre. Av det vi/jeg kan tyde av oppslag i media og uttalelser fra politiet så er det fordi familien ikke lengre har tiltro til at politiet har andre teorier enn at Tom Hagen er skyldig. Da blir dette en form for selvbeskyttelse og jeg forstår dem godt.
Om politiet i dag, via Svein Holden f.eks kan spørre Tom Hagen om han kan bekrefte opplysninger som kan hjelpe politiet. Det vet vi ikke. Jeg tror personlug at det er en dialog. For Familien Hagen har aldri uttalt annet enn at de vil at saken løses.
Uriktig/unøyaktig bruk av opplysninger er skummelt. Som når Farkosten drar inn gamle spekulasjoner som for lengst er sjekket ut. Vel, bla.a den røde BMW'en i Ås. Den er ikke sjekket ut. Futurummennene er ikke sjekket ut. Ei heller er sjansen for at hun faktisk er/ble kidnappet ikke sjekket ut. Forbryterne har så langt lyktes veldig bra for de overnevnte saker er foreløpig lagt til side grunner null spor.
Tom Hagen er siktet og en god del detaljer i saken peker mot at han har en finger med i spillet. Men hva om mange av dem er set-ups fra de opprinnelige forbryterne som har gjort det slik nettopp for at far i huset skal bli mistenkeliggjort?
Eksperter har uttalt at man ikke nødvendigvis avsetter spor, selv om det har regnet/sluddet ute.
Eksperter har sagt at det kan finnes veske i et rom som tyder på død selv om ingen har dødd.
Og eksperter slo fast at den gamle Nokiaen selv sletter anrop.
Det er påståligheten fra Tom er skyldig-siden som forbauser meg mest. Kanskje han er skyldig? Hva vet jeg. Kanskje han ikke er det. Tenk dere hvordan luvet hans har vært de siste årene har vært da.