2021-06-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Er også Lagmannsretten og Norges høyeste rett en del av TT gjengen ?
Hva har Høyesterett med dette å gjøre. De har ikke vurdert hva lagmannsretten la til grunn da. Hvorfor anket ikke SH tingrettens vurdering etter lagmannsrettens kjennelse. Den er jo feil iflg th og da burde han anket. Grunnen er at om lagmannsretten da stadfestet tingrettens kjennelse ville th blitt fengslet på nytt. Kjennelse er ingen realitetsavgjørelse, men tt suger på karamellen som om th er frikjent. Det er han ikke. Verken tiltalt, dømt eller frikjent. Politiet ville fått fengsling i dag, men vil nå bygge sak og finne alle bakmennene.
Citera
2021-06-02, 11:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
https://www.tv2.no/a/11744569/

Her fremgår det at alle de tre barna nekter å forklare seg videre.

Det blir rätt sorgligt när alla runtomkring förstår ungefär vad som hänt och vem som är den skyldige. Även alla ”biståndsadvokater” och svågrar och grannar och bekantas bekanta. Den vuxne sonen involvering är man ju rätt nyfiken på efter att det var ganska tyst om honom först. Han är väl inte sjutton år längre, så polisen har inte behövt skydda honom tidigare av det skälet?

Cirkus är det men det är inte polisen som hjular omkring i manegen. För så vitt man kan bedöma.
Citera
2021-06-02, 11:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det blir rätt sorgligt när alla runtomkring förstår ungefär vad som hänt och vem som är den skyldige. Även alla ”biståndsadvokater” och svågrar och grannar och bekantas bekanta. Den vuxne sonen involvering är man ju rätt nyfiken på efter att det var ganska tyst om honom först. Han är väl inte sjutton år längre, så polisen har inte behövt skydda honom tidigare av det skälet?

Viktig å huske at sønnen ikke har vært spesifikt nevnt i media annet enn som
mottaker av 9:14-samtalen.

Det er i denne tråden primært det er blitt spekulert om han kan ha en rolle, mye
basert på facebookprofilen og rykter om rusmisbruk/ustabilitet.
Noe det forøvrig ikke foreligger noen konkrete indikasjoner på.

Men jo, familiens taushet og avstand til etterforskningen er påfallende.
Jeg er usikker på om de alle er like unisone som det fremstilles.
De står "fjellstøtt ved sin fars side", heter det. Mon tro hvor lenge?
Senast redigerad av Svartediket 2021-06-02 kl. 11:17.
Citera
2021-06-02, 11:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Alle som holder muligheten åpen for at TH kan være uskyldig. Det var vel også en som trodde at TH visste hva som hadde skjedd med AE, som havnet i TT.

Jeg kan ikke huske å ha sett noe lignende fenomen i andre kriminalsaker som har blitt diskutert. Det kunne være interessant å fått en psykolog til å se på dette fenomenet.
Ja, hahaha - hade jag forskat i psykologi skulle FB varit en guldgruva!!
Citera
2021-06-02, 11:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det er i denne tråden primært det er blitt spekulert om han kan ha en rolle, mye

Vad gäller sonen och hans facebook-sida så var det ett tag helt sanslösa diskussioner om dolda meddelanden och tecken på skuld. Tror det rör sig om en slags kulturkrock där folk som inte har intresse av eller insyn i en viss musikkultur förfasar sig över blodiga jultomtar etcetera. För oss andra är en blodig jultomte vardagsmat.

Däremot är ju telefonsamtalet mellan mor och son av högsta intresse. Samt saken som framkommit om trasiga lampor och översvämning på badet.
Senast redigerad av allegrageller 2021-06-02 kl. 11:26.
Citera
2021-06-02, 11:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Fjellstøtt? ;-) Nå. Det är inte orimligt att barnen får ta lite fler støtar medialt kan jag tycka. ”Støtar” får de ändå vare sig de förstår det eller inte. De värsta stötarna är kanske de ”tause”.
Citera
2021-06-02, 12:08
Medlem
Citat:
https://www.tv2.no/a/11744569/

Her fremgår det at alle de tre barna nekter å forklare seg videre.
Forklare seg om hva da ? De har jo sagt at de ikke vet hvem som tok deres mor.

Fra din egen link: De tre barna har ikke vært i avhør siden august i fjor, etter råd fra deres bistandsadvokat Kihle.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-02 kl. 12:14.
Citera
2021-06-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dette må du nok forklare nærmere. Hva er Team Tom?

Dette vil jeg gjerne også vite.
Citera
2021-06-02, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Fullt så enkelt er det vel ikke.
TT er betegnelsen som dekker brukere som
1: Febrilsk fyller tråden med gamle spekulasjoner som forlengst er lagt vekk og sjekket ut. Gjerne 15-20 innlegg hver eneste dag.
2: Nekter å ta innover seg det faktum at TH er siktet på bakgrunn av en uhorvelig lang rekke beviser og indisier, hvor det meste er klausulert.
3: Angriper enhver form for uoffisielle opplysninger fra brukere som gang på gang har vist seg å være pålitlige.

Selvfølgelig kan TH være like uskyldig som OJ Simpson, men da handler det kun om at han kan slippe unna. Den muligheten er selvfølgelig tilstede.

Citat:
Kom igjen, forklar meg gjerne hvorfor politiet burde utelukke at TH er involvert i saken.

Tror man at kona fremdeles er i live på ukjent sted?

Historien om sønnen som oversvømmer badekar, fekter med mopp, knuser taklampe og får glasskår i ryggen med påfølgende blødende sår, men drar hjem før han er ferdig med å svabre opp sølet. Både TH og sønnen nekter å utdype denne fortellingen for politiet.

TH som kom hjem i vått vær, løp huset rundt med uteskoene på uten å avsette avtrykk. Dette nekter TH å forklare seg mer om.

Pistoleventyret ved Langvannet. Også her nekter TH å utdype omstendighetene i avhør.

På bakgrunn av blant annet dette skal man utelukke TH som skyldig i å ha sørget for at kona forsvant?

Hadde det bare vært et poeng i å forklare akkurat dette FlashBaron så kunne man gjort det grundig. Men hvem orker det når de samme feil/løgnaktige påstandene dukker opp igjen i morgen?

Du starter med Kom igjen, forklar meg gjerne...

Jeg kan kun uttale meg om hva jeg selv har skrevet og hva jeg har lest. Uten å garantere noe så påstår jeg at du knapt finner en bruker som gjennomgående og kategorisk påstår at TH ikke kan være skyldig. Motbevis meg gjerne.

Vi VET overhodet ikke om noen i den familien nekter å forklare seg om noe som helst. Det er fakta i saken! Det vi vet er at det på et tidspunkt har oppstått en situasjon hvor Hagen selv, og helt sikkert også hans barn ikke lengre vil la seg avhøre. Av det vi/jeg kan tyde av oppslag i media og uttalelser fra politiet så er det fordi familien ikke lengre har tiltro til at politiet har andre teorier enn at Tom Hagen er skyldig. Da blir dette en form for selvbeskyttelse og jeg forstår dem godt.

Om politiet i dag, via Svein Holden f.eks kan spørre Tom Hagen om han kan bekrefte opplysninger som kan hjelpe politiet. Det vet vi ikke. Jeg tror personlug at det er en dialog. For Familien Hagen har aldri uttalt annet enn at de vil at saken løses.

Uriktig/unøyaktig bruk av opplysninger er skummelt. Som når Farkosten drar inn gamle spekulasjoner som for lengst er sjekket ut. Vel, bla.a den røde BMW'en i Ås. Den er ikke sjekket ut. Futurummennene er ikke sjekket ut. Ei heller er sjansen for at hun faktisk er/ble kidnappet ikke sjekket ut. Forbryterne har så langt lyktes veldig bra for de overnevnte saker er foreløpig lagt til side grunner null spor.

Tom Hagen er siktet og en god del detaljer i saken peker mot at han har en finger med i spillet. Men hva om mange av dem er set-ups fra de opprinnelige forbryterne som har gjort det slik nettopp for at far i huset skal bli mistenkeliggjort?

Eksperter har uttalt at man ikke nødvendigvis avsetter spor, selv om det har regnet/sluddet ute.
Eksperter har sagt at det kan finnes veske i et rom som tyder på død selv om ingen har dødd.
Og eksperter slo fast at den gamle Nokiaen selv sletter anrop.

Det er påståligheten fra Tom er skyldig-siden som forbauser meg mest. Kanskje han er skyldig? Hva vet jeg. Kanskje han ikke er det. Tenk dere hvordan luvet hans har vært de siste årene har vært da.
Citera
2021-06-02, 12:25
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Forklare seg om hva da ? De har jo sagt at de ikke vet hvem som tok deres mor.

De har nektet å forklare seg om familieforhold og vil ikke kommentere påstander
om konflikter i ekteskapet mellom AEH og TH, som etter politiets syn kan være
med å belyse saken.

Man kan jo ha en viss forståelse for at de opplever dette som belastende.
Det kan også tyde på at foreldrene har lagt lokk på konfliktene, noe som
er ganske normalt.
Citera
2021-06-02, 12:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Fullt så enkelt er det vel ikke.
TT er betegnelsen som dekker brukere som
1: Febrilsk fyller tråden med gamle spekulasjoner som forlengst er lagt vekk og sjekket ut. Gjerne 15-20 innlegg hver eneste dag.
2: Nekter å ta innover seg det faktum at TH er siktet på bakgrunn av en uhorvelig lang rekke beviser og indisier, hvor det meste er klausulert.
3: Angriper enhver form for uoffisielle opplysninger fra brukere som gang på gang har vist seg å være pålitlige.

Selvfølgelig kan TH være like uskyldig som OJ Simpson, men da handler det kun om at han kan slippe unna. Den muligheten er selvfølgelig tilstede.
Dette er jo bare sprøyt!
Du påstår ting som er direkte usant, og viser en barnslig og usaklig måte å diskutere på.
Citera
2021-06-02, 12:30
Medlem
I Norge har vi hatt et par saker hvor uskyldige har blitt dømt for drap og det ser ut til at enda en slik sak nå står for trappa (Baneheia drapene) Man skal derfor være veldig forsiktig, når politiet i Hagen saken sier drap. Det er ikke uten grunn advokatene råder barna og faren til ikke å la seg avhøre. De kan uskyldig bli dømt for drap. Norsk rettshistorie beviser at det er et faktum. Det ser ikke ut til at de tar fem øre for å gjenta historien. Filosofien er, bedre med ti uskyldige i fengsel enn hundre skyldige på frifot og litt svinn må påregnes.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-06-02 kl. 12:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in