2021-06-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så vad är omsättningen de senaste åren?
Jag kan inte hitta annat än noll, alltså ingen.
Enligt bolagsfakta så är det aktivt.
Citera
2021-06-02, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja och det i sig gör det ju än mer svårförståeligt eller förståeligt på så sätt att det inte var han som tillfogat henne brännmärket. Att ljuga kostar såklart på - kan tänka mig hur de dragit fram det hela ur den ja faktiskt stackars flickan. Jag har full förståelse för att hon inte trivdes med en styvfar som inte lät henne uppfostra sig själv som hon antagligen i stort fått göra med sin ensamstående mamma innan han kom in i bilden, men på det sätt hon blev av med honom på hade hon nog inte från början tänkt sig. Att det skulle bli så dramatiskt å få såna konsekvenser som det blev. Vad jag saknar domarna - var finns dom upplagda - länk någon?
Du verkar helt säker på att hon ljuger. Jag har inte den uppfattningen. Ser inget som talar för att hon ljuger heller. Ser inget som tyder på att rätten gjort fel bedömning heller.
Citera
2021-06-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Enligt bolagsfakta så är det aktivt.

Det är inte samma sak som att nån aktiv gör nåt, mitt konsultbolag var aktivt i ett antal år och jag skickade in bilagor till skatteverket varje år med nollor. Till slut fick jag brev om avskrivning om jag inte hade nåt att tillägga.
Citera
2021-06-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det är inte samma sak som att nån aktiv gör nåt, mitt konsultbolag var aktivt i ett antal år och jag skickade in bilagor till skatteverket varje år med nollor. Till slut fick jag brev om avskrivning om jag inte hade nåt att tillägga.
Legalt aktivt, om det är nån verksamhet vet inte. Om det är så att det inte ska finnas så får de avveckla det även legalt. Annars så är det per definition aktivt.
Citera
2021-06-02, 12:46
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Legalt aktivt, om det är nån verksamhet vet inte. Om det är så att det inte ska finnas så får de avveckla det även legalt. Annars så är det per definition aktivt.
fast nu är det dött på så sätt att det inte går å nå dem för det finns ingen där vid deras kontaktytor - finns alltså ingen verksamhet - jag vet för jag har försökt på alla sätt
Citera
2021-06-02, 12:52
Medlem
Citat:

Hårklyverier. Om det nu påstås av Ebbas ombud att han kapitaliserat på sin dom måste nog mer till att det på papperet är "aktivt"...
Citera
2021-06-02, 12:52
Medlem
Citat:
fast nu är det dött på så sätt att det inte går å nå dem för det finns ingen där vid deras kontaktytor - finns alltså ingen verksamhet - jag vet för jag har försökt på alla sätt
Du menar att du inte får svar. De kan finnas men välja att inte svara också.

De kanske gör bedömningen att det är medial motvind att agera just nu.

Eller bara lagt ner vilket verkar mindre sannolikt. Var det inte nåt om nåt som var bra för RO i Monika PL facebook i höstas i samband med Esbjörn? Vill minnas nåt om det.
Citera
2021-06-02, 12:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du verkar helt säker på att hon ljuger. Jag har inte den uppfattningen. Ser inget som talar för att hon ljuger heller. Ser inget som tyder på att rätten gjort fel bedömning heller.
Hur kan du vara så säker i din uppfattning? Har du tillgång till domarna.? Om så dela med dig då för då finns ju chansen att jag blir övertygad om att du har rätt - för du är ju 100 säker eller hur? Skumt värre att t.ex. han N.Armstark håller så hårt i dem om de nu är så starka. Borde ju bara vara å smälla upp dem som kraftfulla bevis. Precis som det en gång var innan t.ex. jag och någon annan med rätta började ifrågasätta dem.
Citera
2021-06-02, 12:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du menar att du inte får svar. De kan finnas men välja att inte svara också.

De kanske gör bedömningen att det är medial motvind att agera just nu.

Eller bara lagt ner vilket verkar mindre sannolikt. Var det inte nåt om nåt som var bra för RO i Monika PL facebook i höstas i samband med Esbjörn? Vill minnas nåt om det.
Pröva själv då här https://www.facebook.com/Rattssakerhet helt dött sen 2015! Jag har t.o.m. anmält till FB att kontaktuppgifterna där inte längre är aktuella
Citera
2021-06-02, 13:05
Medlem
Citat:
Hur kan du vara så säker i din uppfattning? Har du tillgång till domarna.? Om så dela med dig då för då finns ju chansen att jag blir övertygad om att du har rätt - för du är ju 100 säker eller hur? Skumt värre att t.ex. han N.Armstark håller så hårt i dem om de nu är så starka. Borde ju bara vara å smälla upp dem som kraftfulla bevis. Precis som det en gång var innan t.ex. jag och någon annan med rätta började ifrågasätta dem.
Jag har läst dem tidigare och det har skrivits nummer och ref till utgivande rätt. Har du så stort intresse av dem så är det väl bara att skicka ett Mail till resp rätt och begära en kopia av domen.

Att jag har min uppfattning är att jag såg inget som jag tyckte var konstigt i domarna. De resonerade och hade bedömningar som det brukar.

Även den JO bedömning som fanns nyligen i tråden har jag läst och den ger inte heller nån anledning för min egen bedömning att tro att det blivit fel beslut.

Ja jag köper att rätten gjort ett korrekt utslag i det här fallet efter omprövning i hovrätt.
Citera
2021-06-02, 13:16
Medlem
Citat:
Ja det är ju så det troligtvis är att flickan kvittade sig med styvpappan genom att falskeligen anmäla honom för försök till våldtäkt. Han försökte få henne att sluta skolka och göra läxor istället för att hänga vid skärmen hela dagarna i ända. Inte ens flickans mor trodde på hennes story. Om jag kommer ihåg rätt från de båda domarna jag för rätt länge sedan läste så var inte ens Binninge avklädd och gick därifrån när hon försökte snärja honom till sexuell handling. Måste ha varit och fortfarande vara Nordeuropas mest tafatta våldtäktsförsök någonsin.
Du fyller tråden med dina perverterade lögner och fantasier. Du påstår att både tingsrätten och hovrätten lät sig luras av en 15-årig tjej som försökte ”snärja” en vuxen man till en sexuell handling. Flickan var 14 år när Binninge började örfila henne när mamman var på sitt arbete. Det kulminerade i det som rätterna bedömde som våldtäktsförsök. Det var hennes blåmärken efter misshandeln som några rättshaverister i känd stil försöker bortförklara som orsakade av ett självskadebeteende.
Citera
2021-06-02, 13:19
Medlem
Citat:
allabolag.se bör nog uppdatera sig om RO

Här är RO:s Facebook https://www.facebook.com/Rattssakerhet - som du kan se inte en rörelse sen 2015 - telefonnumret = ingen abonnent hemsidehänvisningen visar detta https://www.rsorg.se/?fbclid=IwAR2GmJto6zK_WNFGX68-iA90zhLAe86l1ST8BXVbT_4c6Y6aN8PfBJTGM5E

Inget svar på kontaktmailen - nej RO visar ingen aktivitet - visa mig annat....eller sluta hävda att RO lever.
Såg du möjligen att allabolag.se hade uppdaterat informationen senast 2020-05-11 så nog ser Binninge till att hans skapelse finns med i rullorna. Rättssäkerhetsorganisationen är skriven på hans adress och registrerad i hans namn. Den lever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in