2021-06-02, 11:00
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Som jag kommer ihåg så hade flickan ett visst självskadebeteende och det här brännsåret hon skämdes så över att visa och gjorde allt för att dölja kan hon mycket väl själv ha tillfogat sig. Varför annars dölja det? Just att hon kom med två olika versioner om hur skadan uppkommit - en i tingsrätten och en helt annan i hovrätten - borde ju för tusan ha sänkt hennes trovärdighet åtminstone på den punkten till noll. Nej, istället hålls brännmärket fram som teknisk bevisning för att JB orsakat skadan genom att hetta upp en kniv och avsiktligt på ett tortyrartat sätt ha utfört handlingen
Och i så fall kan ju även anklagelsen om övergrepp/våldtäkt vara påhittad för att få uppmärksamhet. Hon kanske bara ville ha morsan för sig själv? Men det är bara en tanke. Men det är knappast första eller sista gången en tonåring med självskadebeteende kommer med falska anklagelser för att skapa lite drama.
De flesta dömda sexförbrytare gör allt för att tvätta bort smutsen när de kommer ut. Väldigt få börjar tjata om att de dömts felaktigt. Extremt få går med i en organisation för att aktivt kämpa för sin upprättelse. Billy Butt skapade organisationen. Han var visserligen felaktigt dömd på falska grunder. Men han var å andra sidan verkligen inte oskyldig. Han kunde helt enkelt inte hantera skammen att förlora allt. Binninges agenda vet jag inget om mer än att han också anser sig vara felaktigt dömd. Och det kan väl vara så? Han må vara en skit och möjligen otrevlig som person. Men han har ju bevisligen ett fungerande nätverk med vänner, kollegor och flickvän (om än möjligen importerad?). Men det gör honom inte till kriminell.

Den här domen hände för 20 år sedan. Den är överspelad och straffet avtjänat. Är det någon som vet hur flickan mår idag? Hon är alltså över 30 nu.
Citera
2021-06-02, 11:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Och i så fall kan ju även anklagelsen om övergrepp/våldtäkt vara påhittad för att få uppmärksamhet. Hon kanske bara ville ha morsan för sig själv? Men det är bara en tanke. Men det är knappast första eller sista gången en tonåring med självskadebeteende kommer med falska anklagelser för att skapa lite drama.
De flesta dömda sexförbrytare gör allt för att tvätta bort smutsen när de kommer ut. Väldigt få börjar tjata om att de dömts felaktigt. Extremt få går med i en organisation för att aktivt kämpa för sin upprättelse. Billy Butt skapade organisationen. Han var visserligen felaktigt dömd på falska grunder. Men han var å andra sidan verkligen inte oskyldig. Han kunde helt enkelt inte hantera skammen att förlora allt. Binninges agenda vet jag inget om mer än att han också anser sig vara felaktigt dömd. Och det kan väl vara så? Han må vara en skit och möjligen otrevlig som person. Men han har ju bevisligen ett fungerande nätverk med vänner, kollegor och flickvän (om än möjligen importerad?). Men det gör honom inte till kriminell.

Den här domen hände för 20 år sedan. Den är överspelad och straffet avtjänat. Är det någon som vet hur flickan mår idag? Hon är alltså över 30 nu.
Ja det är ju så det troligtvis är att flickan kvittade sig med styvpappan genom att falskeligen anmäla honom för försök till våldtäkt. Han försökte få henne att sluta skolka och göra läxor istället för att hänga vid skärmen hela dagarna i ända. Inte ens flickans mor trodde på hennes story. Om jag kommer ihåg rätt från de båda domarna jag för rätt länge sedan läste så var inte ens Binninge avklädd och gick därifrån när hon försökte snärja honom till sexuell handling. Måste ha varit och fortfarande vara Nordeuropas mest tafatta våldtäktsförsök någonsin.
Citera
2021-06-02, 11:19
Medlem
Citat:
Okey, ser att vi kommit on topic nu - så bra - så skall det ju vara. Nä det har inte slagit väl ut ännu. Har ju annat att göra än att gräva o leta som vissa tydligen har - (efter smuts att kasta)

Den här ideella organisationen RO som han var med och bildade verkar vara i graven för länge sedan. Jag har ringt och mailat men det är helt dött och hemsidan finns inte och Facebooken är stilla sen 2015.

Ser att du varit på mig i annat inlägg och raljerat över att jag inte har tillgång till de två domarna som du tydligen har eftersom du kan sitta o klippa o klistra likt en Marjasin i kvadrat. Det vore ju hyvens om du kunde ge mig tillgång till domarna så vi får en rättvis bild - för det vill du väl få fram?

Har du några tips om hur jag kan komma i kontakt med JB? Det borde du ju isf delge mig - PM:a är väl lämpligast - eftersom du nu visar med ditt inlägg att du som jag är mäkta intresserad över vad han har att säga i bland annat de artiklar han skrivit i ämnet där han anger sig vara oskyldigt dömd.

Även denna länk, som visar att organisationen ingalunda har gått i graven, är publicerad ett flertal gånger i denna tråd. Men att du ger anledning att göra det på nytt är bara bra.

https://www.allabolag.se/8024386107/rattssakerhetsorganisationen-ro
Citera
2021-06-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja och din poäng är vad?
Hon hade även berättat att hon varit våldtagen och rädd att bli med barn.

Sättet det utfördes på under rättegången minskade möjligheterna att höra henne.
Det borde du ju inse var ett problem.

Så - du menar att det är bara tjackhoror på Sergels torg som ljuger? Det vet du?
Att hon var rädd för att ha blivit med barn efter Binninges stötande på henne med sin penis visar hur oerfaren hon var. Att hon saknade begrepp om hur en våldtäkt genomförs påverkar knappast hennes trovärdighet på ett negativt sätt.

Det har varit en agenda för rättshaveristerna i Rättssäkerhetsorganisationen att angripa och försöka sänka våldtäktsoffrens trovärdighet. Du har uppenbarligen samma agenda.
Citera
2021-06-02, 11:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Även denna länk, som visar att organisationen ingalunda har gått i graven, är publicerad ett flertal gånger i denna tråd. Men att du ger anledning att göra det på nytt är bara bra.

allabolag.se bör nog uppdatera sig om RO

Här är RO:s Facebook https://www.facebook.com/Rattssakerhet - som du kan se inte en rörelse sen 2015 - telefonnumret = ingen abonnent hemsidehänvisningen visar detta https://www.rsorg.se/?fbclid=IwAR2GmJto6zK_WNFGX68-iA90zhLAe86l1ST8BXVbT_4c6Y6aN8PfBJTGM5E

Inget svar på kontaktmailen - nej RO visar ingen aktivitet - visa mig annat....eller sluta hävda att RO lever.
Citera
2021-06-02, 11:33
Medlem
Citat:
Som jag kommer ihåg så hade flickan ett visst självskadebeteende och det här brännsåret hon skämdes så över att visa och gjorde allt för att dölja kan hon mycket väl själv ha tillfogat sig. Varför annars dölja det? Just att hon kom med två olika versioner om hur skadan uppkommit - en i tingsrätten och en helt annan i hovrätten - borde ju för tusan ha sänkt hennes trovärdighet åtminstone på den punkten till noll. Nej, istället hålls brännmärket fram som teknisk bevisning för att JB orsakat skadan genom att hetta upp en kniv och avsiktligt på ett tortyrartat sätt ha utfört handlingen
Nu är jag inte med riktigt….

Det kan finnas många orsaker till att dölja en skada nån annan gjort. Hört talas om skador som en kvinna fått av en misshandlande man? Hon döljer de inte för att hon gjort de själv utan för att hon skäms för att hon blivit slagen trots att hon är oskyldig…

Enligt hovrätten så kommenterar de specifikt hennes vittnesmål och ev skillnader. Trots detta gör de efter resonemang slutsatsen som hamnar i beslutet. Deras bedömning skiljer sig från din.
Citera
2021-06-02, 11:37
Medlem
Citat:

Så vad är omsättningen de senaste åren?
Jag kan inte hitta annat än noll, alltså ingen.
Citera
2021-06-02, 11:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab

Det kan finnas många orsaker till att dölja en skada nån annan gjort. Hört talas om skador som en kvinna fått av en misshandlande man? Hon döljer de inte för att hon gjort de själv utan för att hon skäms för att hon blivit slagen trots att hon är oskyldig…

Enligt hovrätten så kommenterar de specifikt hennes vittnesmål och ev skillnader. Trots detta gör de efter resonemang slutsatsen som hamnar i beslutet. Deras bedömning skiljer sig från din.

Ja men där känner ju sig kvinnan skyldig och skäms över att hon kan älska en sån usel man och för att hon inte kvittat sig med honom.

Om någon hade brännmärkt dig med en het kniv skulle du då glömma bort var och hur det gått till från stund till annan? Tror inte det nej, jag är säker på att det inte låter sig göras. Jag skulle då inte det, men det anser Hovrätten vara troligt utan att ens ifrågasätta varför hon ändrat sig om tid o plats samt omständigheter. Antar att de inte lade märke till detta. Gjorde dom det ja då är det ju helt för jävligt om de underlät att gå in på det....å vad med Binninges försvarare...var han helt frånvarande
Citera
2021-06-02, 11:44
Medlem
Citat:
Att hon var rädd för att ha blivit med barn efter Binninges stötande på henne med sin penis visar hur oerfaren hon var. Att hon saknade begrepp om hur en våldtäkt genomförs påverkar knappast hennes trovärdighet på ett negativt sätt.

Det har varit en agenda för rättshaveristerna i Rättssäkerhetsorganisationen att angripa och försöka sänka våldtäktsoffrens trovärdighet. Du har uppenbarligen samma agenda.

haha, lägg ned - det var den sämsta ursäkten någonsin.

Jag har ingen agenda, det var högst troligen en lögn. Face it. Det skapar trovärdighetsproblem.
Även rätt resonerade om det. Men bortsåg ändå.

Men ska vi prata agenda så kan vi ta ovanstående, att skapa en sådan ursäkt det ÄR att ha en agenda.
Du tar det som sanning "saknade begrepp" - ingen överläggning om det kunde vara så eller inte.

Du har verkligen en agenda att bortförklara, dölja - som sagt du har inte en plats i ett rättssystem. Tydligare besked än att läsa ditt inlägg går det inte att få.
Citera
2021-06-02, 11:52
Medlem
Citat:

Ja rätten gör ett resonemang, tex de ökar på hennes trovärdighet för att hon inte tog upp fler tillfällen. De ökar på hennes trovärdighet för att hon inte vill polisanmäla.

Men samtidigt, om man vet att man ljuger vill man polisanmäla då?

Hennes mål var kanske bara att skapa "drama" för att mamman skulle lämna Binninge och vara hemma mer, och en polisanmälan kändes för mycket. Därav tvekan om just det.
Men till slut var hon kanske tvungen att löpa linan ut.

Jag vet faktiskt inte, men tycker faktiskt att rättens resonemang är väldigt ensidigt.
Det kan ju vara att Binninge var ett rövhål, värdelös styvpappa, våldsam och kontrollerande och hon drog till med sexövergrepp för få hjälp.

Allt måste inte vara svart eller vitt, att han är helt oskyldig, eller att hon ljuger från start till slut.
Senast redigerad av Garre74 2021-06-02 kl. 11:56.
Citera
2021-06-02, 11:57
Medlem
Citat:
Ja men där känner ju sig kvinnan skyldig och skäms över att hon kan älska en sån usel man och för att hon inte kvittat sig med honom.

Om någon hade brännmärkt dig med en het kniv skulle du då glömma bort var och hur det gått till från stund till annan? Tror inte det nej, jag är säker på att det inte låter sig göras. Jag skulle då inte det, men det anser Hovrätten vara troligt utan att ens ifrågasätta varför hon ändrat sig om tid o plats samt omständigheter. Antar att de inte lade märke till detta. Gjorde dom det ja då är det ju helt för jävligt om de underlät att gå in på det....å vad med Binninges försvarare...var han helt frånvarande
Fast nu har ju just hovrätten kommenterat en del detaljer angående brännmärket. De kommenterar även att flickan inte vill skylla på binninge i onödan.
Citera
2021-06-02, 12:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Fast nu har ju just hovrätten kommenterat en del detaljer angående brännmärket. De kommenterar även att flickan inte vill skylla på binninge i onödan.
Ja och det i sig gör det ju än mer svårförståeligt eller förståeligt på så sätt att det inte var han som tillfogat henne brännmärket. Att ljuga kostar såklart på - kan tänka mig hur de dragit fram det hela ur den ja faktiskt stackars flickan. Jag har full förståelse för att hon inte trivdes med en styvfar som inte lät henne uppfostra sig själv som hon antagligen i stort fått göra med sin ensamstående mamma innan han kom in i bilden, men på det sätt hon blev av med honom på hade hon nog inte från början tänkt sig. Att det skulle bli så dramatiskt å få såna konsekvenser som det blev. Vad jag saknar domarna - var finns dom upplagda - länk någon?
Senast redigerad av kubun 2021-06-02 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in