2021-06-01, 21:33
Medlem
0rganets avatar
Oj TEXAS är på gång nu oxå! Texas har ETT åtalsförväntande ärende angående röstfusk under 2020 valet (av 10 miljoner röster)!

Totalt har de 43 st när man räknar in tidigare val.

under år 2020 så ägnade Texas justitiedepartement 22,000 mantimmar för att utreda röstfusk, vilket gav 16st fall och alla rörde felaktigt registrerad bostadsadress OCH ingen gav fängelse.

Senast redigerad av 0rganet 2021-06-01 kl. 21:38.
2021-06-01, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Citerar endast Wendy Rogers som är senator i Arizona. Givet att hon vet mer om utgången än dig och mig tror jag att det kan stämma väl in med vad som faktiskt pågår. Du får inte glömma att många som varit inblandade i detta bara är simpla soldater, de har erhållit en bra timlön av Zuckerberg, men inte så mycket mer. Vi kommer se en kaskad av erkännanden mot förkortade eller hel straffbefrielse innan det rättsliga efterspelet startar.

...men så innehar jag ju inte din intellektuella förmåga att se allt som konspirationer.

Haha du sa precis samma sak i november, december, januari. Var det kaskader av erkännanden då också?
2021-06-01, 22:01
Medlem
Citat:
Citerar endast Wendy Rogers som är senator i Arizona. Givet att hon vet mer om utgången än dig och mig tror jag att det kan stämma väl in med vad som faktiskt pågår. Du får inte glömma att många som varit inblandade i detta bara är simpla soldater, de har erhållit en bra timlön av Zuckerberg, men inte så mycket mer. Vi kommer se en kaskad av erkännanden mot förkortade eller hel straffbefrielse innan det rättsliga efterspelet startar.

...men så innehar jag ju inte din intellektuella förmåga att se allt som konspirationer.
Nej din akilleshäl av inläggen att döma är nog att du inte kan se konspirationer och orimligheter i en text om den förstärker"vad var det jag sa tänket". Att t.ex ta dessa Trumputtalanden om valfusk för en sanning är mycket naivt. Men så fungerar ju politisk propaganda som riktas till och för tvivlarna då den är som farligast. Tänk på vad tokan Sidney Powells sa om dessa tokar som trodde på henne ständiga utfall om valfusk. "Trodde dom verkligen på det jag sa".
Det har dessutom varit lite för mycket Frankfurtserver, Venezuela, Kina och gud vet vad i valfuskdebatten för att ens kunna tas på minsta allvar.
2021-06-02, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Kräver du det av personen som påstod att 68% = 56%?

Good luck with that…
Haha man kan ju försöka iaf..

Citat:
Judicial Watch noterar att 353 counties i 29 stater har över 100% röstande jmf registrerade röstberättigade.
Nixter, återigen påstår du saker och när man ber dig backa upp så blir du bara tyst och byter fokus till någon ny teori du har fått - här påstår du att det är fler som röstat än som var registrerade röstberättigade i 353 counties, ge ett enda exempel på en county där detta har skett. Det borde inte vara så svårt?
2021-06-02, 07:24
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Den flyger inte. Om Biden slutligen fått mer än 65 miljoner röster lyfter jag på hatten
Det mest märkliga med valet är väl att Trump påstås fått 74 miljoner röster, fler än någon sittande president?

Hur fan skulle det gått till när hans approval rating var genomgående usel under fyra år?

Men det har ju bevisats en del fusk för Trump så gissningsvis finns det mer.
2021-06-02, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Det mest märkliga med valet är väl att Trump påstås fått 74 miljoner röster, fler än någon sittande president?

Hur fan skulle det gått till när hans approval rating var genomgående usel under fyra år?

Men det har ju bevisats en del fusk för Trump så

gissningsvis finns det mer.

155 miljoner röster. Vad brukar totalen vara? Det var mitt under en pandemi också.
2021-06-02, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha man kan ju försöka iaf..

Nixter, återigen påstår du saker och när man ber dig backa upp så blir du bara tyst och byter fokus till någon ny teori du har fått - här påstår du att det är fler som röstat än som var registrerade röstberättigade i 353 counties, ge ett enda exempel på en county där detta har skett. Det borde inte vara så svårt?

Och hur många domstolsstämningar finns där man klagar på att valet måste vara fel eftersom det är fler röstande än registrerade röstberättigade? Med så många counties måste ju den tanken ha slagit åtminstone en väljare nånstans att hans county är föremål för valfusk om det nu är både sant och fel att det är fler röstande än registrerade.
2021-06-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
155 miljoner röster. Vad brukar totalen vara? Det var mitt under en pandemi också.

Mycket lägre. Men antalet röstande i USA har i princip ökat val för val från sedan flera årtionden. Det finns ett antal dippar, men den ökande trenden i sig är tydlig. Men att antalet röstande förbubblats på 50 år beror naturligtvis i grunden på USA:s stora befolkningsökning. Populära presidenter som Reagan och Bush har ökat valdeltagandet särskilt mycket.
1968: 73 miljoner röster
1972: 78 miljoner
1976: 80 miljoner
1980: 80 miljoner (Reagan fick 489 elektorsröster)
1984: 92 miljoner (Reagan fick 525 elektorsröster, största segermarginalen de senaste 53 åren)
1988: 91 miljoner
1992: 84 miljoner
1996: 87 miljoner
2000: 101 miljoner (Bush fick 271 elektorsröster)
2004: 121 miljoner (Bush fick 286 elektorsröster)
2008: 129,5 miljoner
2012: 126,8 miljoner
2016: 128,8 miljoner
2020: 155,5 miljoner

Störst väljarstöd i % av antalet avgivna röster:
Richard Nixon 60,7% 1972
Ronald Reagan 58,8% 1984
George HW Bush 53,3% 1988
Barack Obama 52,9% 2008
Senast redigerad av Auric 2021-06-02 kl. 08:49.
2021-06-02, 12:59
Medlem
Nixters avatar
Arizona Uppdatering

Enligt Kelli Ward, GOP rep Arizona går Auditen idag in i tre skift, vilket gör att hastigheten ökar med 30%, då hastigheten stadigt ökat lär vi se rejäla språng i antalet räknade röster.

Titta i mina tidigare poster så kan noteras att det finns tre "burar" med röster som representerar det som är utfört, går att följa online.
Flaskhals är nu scanningen, för vilken man nu satt upp en hel radda datorer med extra scanners.

Följ auditen live här:
http://www.azaudit.org

För uppdatering kring audit nyheter här:
https://mobile.twitter.com/arizonaaudit

Följ Kelli Wards video uppdatering dagligen här:
https://mobile.twitter.com/azgop
2021-06-02, 14:09
Medlem
Citat:
Arizona Uppdatering

Enligt Kelli Ward, GOP rep Arizona går Auditen idag in i tre skift, vilket gör att hastigheten ökar med 30%, då hastigheten stadigt ökat lär vi se rejäla språng i antalet räknade röster.

Titta i mina tidigare poster så kan noteras att det finns tre "burar" med röster som representerar det som är utfört, går att följa online.
Flaskhals är nu scanningen, för vilken man nu satt upp en hel radda datorer med extra scanners.

Följ auditen live här:
http://www.azaudit.org

För uppdatering kring audit nyheter här:
https://mobile.twitter.com/arizonaaudit

Följ Kelli Wards video uppdatering dagligen här:
https://mobile.twitter.com/azgop

Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och vad skulle syftet med detta vara? Kan du förklara vilken poängen är och varför man inte istället koncentrerar sig på att reformera valsystemet till nästa val?

Dessa revisioner är ju helt betydelselösa. De kan inte ändra resultaten. Och försöker man göra det på något icke-konstitutionellt vis så kommer ju de efterföljande rättsprocesserna med lätthet att pågå fram till 2024. Är man så säker på att det fuskats, reformera valsystemet istället för detta meningslösa letande efter detaljerna i fusket.

Finns något annat syfte med dessa revisioner än att man vill fortsätta driva valfusk-narrativet i syfte att sänka väljarna vilja att rösta i nästa val?

Intressant. Kanske. Men skulle du kunna svara på mina frågor ovan? Jag skulle gärna vilja höra din åsikt om detta, inte få en länk till twitter.
2021-06-02, 14:18
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Mycket lägre. Men antalet röstande i USA har i princip ökat val för val från sedan flera årtionden. Det finns ett antal dippar, men den ökande trenden i sig är tydlig. Men att antalet röstande förbubblats på 50 år beror naturligtvis i grunden på USA:s stora befolkningsökning. Populära presidenter som Reagan och Bush har ökat valdeltagandet särskilt mycket.
1968: 73 miljoner röster
1972: 78 miljoner
1976: 80 miljoner
1980: 80 miljoner (Reagan fick 489 elektorsröster)
1984: 92 miljoner (Reagan fick 525 elektorsröster, största segermarginalen de senaste 53 åren)
1988: 91 miljoner
1992: 84 miljoner
1996: 87 miljoner
2000: 101 miljoner (Bush fick 271 elektorsröster)
2004: 121 miljoner (Bush fick 286 elektorsröster)
2008: 129,5 miljoner
2012: 126,8 miljoner
2016: 128,8 miljoner
2020: 155,5 miljoner

Störst väljarstöd i % av antalet avgivna röster:
Richard Nixon 60,7% 1972
Ronald Reagan 58,8% 1984
George HW Bush 53,3% 1988
Barack Obama 52,9% 2008
Att det blev högt valdeltagande i senaste presidentsvalet är egentligen inte så märkligt. Hos många amerikaner väcker presidentvalet vanliga fall inte särskillt stort engagemang, och inte sällan upplever man att kandidaterna egentligen är rätt lika, men i senaste valet upplevde man att det verkligen var stor skillnad mellan kandidaterna (och det med rätta!) - och mankunde vverkligen göra skillnad när an röstade. Till det kommer att Trump både som politiker och person väckte starka känslor. Många älskar Trump (som exempelvis Nixter), medan andra finner honom ytterst motbjudande (som Ego) - då är det inte särskillt märkligt att många går till valurnan. Biden har sagts vara ganska färglös (ehuru inte mer än de flesta politiker), och has tal drar kanske inte en publik som normallt inte lyssnar på politiska tal - men det är naturligtvis inte någotslags argument för påstått valfusk. Att folk rörstar på Biden beror på att han inte är Trump. Faktum är att i stort sett vilken av de demokratiska presidentkanddaterna utom möjligen Sanders skulle slagit Trump.
2021-06-02, 14:44
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Oj TEXAS är på gång nu oxå! Texas har ETT åtalsförväntande ärende angående röstfusk under 2020 valet (av 10 miljoner röster)!

Totalt har de 43 st när man räknar in tidigare val.

under år 2020 så ägnade Texas justitiedepartement 22,000 mantimmar för att utreda röstfusk, vilket gav 16st fall och alla rörde felaktigt registrerad bostadsadress OCH ingen gav fängelse.

Ja för att Texas INTE använde sig av dominion! De granskade skiten innan och kom fram till att det inte var pålitligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in