Citat:
Ursprungligen postat av
Milosebic
Eller så ”vill” inte folk det för att de följer råden som de tycker är kloka och välbalanserade? Som är uttalade från myndigheter som de har förtroende för? Som gjort att mycket faktiskt stått still i samhället fast ingen tvingat oss?
Du verkar mest sur över att staten inte tvingar oss? Är det där skon klämmer? Med fler poliser, militärer och övervakare så hade du också varit nöjd?
Ja, det är möjligen att folk i allmänhet har en större tilltro till myndigheter än vad jag har. Jag har inte uppfattat Folkhälsomyndighetens råd som vare sig särskilt kloka eller välbalanserade om jag får generalisera lite. Undantaget är väl möjligen rådet att jobba hemma, men den minnesgoda kommer kanske ihåg att Tegnell var motståndare till det inledningsvis, då han inte ansåg det vara bra för jämlikheten i samhället
Jag anser att statens uppgift är att skydda medborgarna. Det kan vara från brottslighet, från främmande makt, från ett otäckt virus från Kina. Åtgärderna ska vara sådana att målet uppnås.
Kan inte folk vistas utomhus utan att bli rånade mitt på dagen på öppen gata behövs fler poliser och strängare påföljder. Invaderar ryssarna ska vi veta att vårt försvar klarar av att slå tillbaka, i annat fall får man tillföra mer resurser så militären kan lösa uppgiften. Har man ett samhällsfarligt virus som härjar i samhället får man se till att släcka ned så mycket och så kraftigt så man snabbt kan bryta smittspridningen. Jag tycker inte att man har lyckats särskilt väl. Man har låtit viruset få sprida sig i samhället. Man är nöjd över 15 tusen döda. Man tycker att det är förluster man får ta. Jag tycker det är fruktansvärda siffror.