2021-06-01, 21:01
Medlem
MrLevaLivets avatar
Självklart oacceptabelt beteende att daska till någon i röven, blir dock nyfiken på vad som ligger bakom uttalandet om kvinnliga polischefer. Cirkulerar en del filmer på nätet där poliser ute i fält blir hånade och dödshotade och det verkar inte vara någon vidare action på motaktioner från polisledningen.
Citera
2021-06-01, 21:03
Medlem
Salama-Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Daskaren var väl inte inkvoterad chef? Att han är dum i huvudet när det kommer till social interaktion kan vi nog vara helt överens om.

Korrekt uppfattat! Jag skrev inget annat heller
Citera
2021-06-01, 21:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cultofdeath
Som chef så vill man inte ha anställda som "skämtar" med en på det här sättet. Det undergräver chefens auktoritet. I förlängningen tappar folk respekt för denne chef och chefen kan senare ev. få svårt att få anställda att utföra uppgifter.

Det här blir i slutändan väldigt allvarligt för hela den arbetsplatsens arbetsmoral skulle jag nog säga.
Hur tror du det går med "auktoriteten" när kvotpolisen springer & polisanmäler en underordnad, istället för att styra upp situationen som chef?
Citera
2021-06-01, 21:13
Medlem
Idiotjäveln som förnedrade sin chef borde inte få behålla jobbet som polis! Har man SÅ dåligt omdöme som den fjanten så är man direkt olämplig i det yrket! Hur dum kan man bli egentligen, helt otroligt, haha...undrar hur stort lönepåslag det blir hädanefter?

Poliser ska ha gott omdöme..punkt!!
Citera
2021-06-01, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Riktigt klantigt, hur tänkte han?

Dock overkill med polisanmälan, om det var allt som hände.

Om hon nu ska vara chef, så får hon väl ha tillräckligt med balls för att skälla ut honom på plats för en sån sak. Och om inte ber omedelbart om ursäkt, göra ett disciplinärende av det.

Men att polisanmäla? Dra in åklagare i det? Verkar overkill, om inte mer hände.
Om han enbart hade förminskat henne verbalt med ett "lilla gumman" eller liknande hade jag hållit med dig. Men steget till att börja vidröra någon i den situationen, och i synnerhet om det är någon intimare kroppsdel, så tycker jag det är helt motiverat.
Citera
2021-06-01, 21:28
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur tror du det går med "auktoriteten" när kvotpolisen springer & polisanmäler en underordnad, istället för att styra upp situationen som chef?
Eller så gör en polis som man skall göra och polisanmäla ofredande, det är fullständigt ointressant att du tycker att det är en banal grej.
Citera
2021-06-01, 22:07
Medlem
Han snubblade över ngt och försökte balansera och då var rumpan i vägen eller?
Citera
2021-06-01, 22:57
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Han snubblade över ngt och försökte balansera och då var rumpan i vägen eller?
Förvånar mig inte om det är den ursäkten han kör med.
Citera
2021-06-01, 23:11
Medlem
Citat:
Jag märkte de det där för ett par år sedan men det har som sagt pågått i tjugo år nu. För varje år som går blir det värre. Kvinnliga chefer anmäler vad som helst. Man får vakta tungan. Sedan är det ingen hemlighet att kvinnor med makt svinar duktigt eftersom de kan. Alla utom en av mina kvinnliga chefer jag har haft har varit obehagliga maktfullkomliga individer som sparkat nedåt. Alla har varit rätt okunniga individer och dåliga både som chefer, coacher och experter. Blandade arbetsplatser kan vara riktigt jävliga. Vad den manliga ungdomen måste lära sig är att behandla kvinnor professionellt och hålla en låg profil. Det ser ut som Cissi Wallin - av alla människor börjar oroa sig själv för det monster hon skapat.

https://www.expressen.se/kronikorer/cissi-wallin/publiken-kraver-raseri-jag-foll-for-pressen/

Det lustiga att vansinnesfeminismen endast finns i den vita kristna medel och övre medelklassen. Ingen annanstans.
Senast redigerad av Edgerton 2021-06-01 kl. 23:24.
Citera
2021-06-01, 23:44
Medlem
cultofdeaths avatar
Citat:

Jag skrev hur jag ser på grundproblemet rent generellt. Jag utelämnade det du nämner, det sexuella ofredandet och annat osv. med avsikt.

Var bara ute efter chef VS anställd-förhållandet där anställd "skämtar" grovt om chefen inför hela gruppen.
Citera
2021-06-02, 00:17
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Helt makalöst att belasta rättsväsendet med sånt här larv.

Håller med till fullo.
Nu ska hennes uppmärksamhetssökande kosta stora resurser.
Den här kvinnan är verkligen på fel position i sitt yrke.
Citera
2021-06-02, 04:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArielGoldbergstein
Vilken jävla torr och humorlös kvinna.

En dask på stjärten? Verkligen?

Om någonting är det ju bara en småkul grej. Fan, män har ju ägnat sig åt sådana praktiska skämt i alla tider och inte fan hade jag brytt mig om en kvinnlig kollega hade gjort det någon morgon. En man hade bara skrattat och gått vidare med dagen medan hon blåser upp det till värsta grejen.

Det är knappast så man borde sätta in resurser och slösa skattepengar på att få honom avskedad och borttagen från jobbet för all framtid.
Om någonting så visar det ju bara att sura kärringar till kvinnor inte hör hemma på klassiskt manliga arbetsplatser. De tar bort allt kul och spontanitet och tycker sådana här skitgrejer är viktigare att fokusera på än att faktiskt vara duktig på sitt jobb.

Bort med kvinnor från sådana här arbeten så löser det sig.
Man daskar neråt, inte uppåt. Fattar han inte det är dumt att daska chefen i rumpan förtjänar han sparken och gå om skola, alla klasser från 1an till 9an och tre år i gymnasiet.

Han är dum i hela huvudet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in