Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Rack som fan, för att du är där och för att du rapporterar vidare så bra. •ger dig en stor bukett med syrener och liljekonvalj.*
Det kokar i mig när jag läser Rebeckas svar( jag vägrar kalla henne Mamma).
Fakta är att soc inte haft kontakt med familjen på 8-9 månader. Hur kan man få skylla på att man är jagad och granskad av dom då?
Hennes ursäkter om att Patrik skrivet sms från hennes telefon är fånigt. Man ser vem som har skrivet vad. Patrik och Rebeckas har helt olika sätt att skriva på.
Min känsla blir att jag bara vill trycka upp henne mot en vägg och bara pressa på förklaringar.
Precis som CharlieR skriver så är jag inte där. Men tack 🙂. Esmeralda har påverkat mig mycket så jag delar gärna med mig av rättegången till andra som också blivit påverkade av hennes öde.
Ja, jag tycker det är intressant just med hennes svar. Inte för att det var så mycket nytt. Skylla på att man inte minns något verkar vara grejen om man vill lyckas med brott i Sverige.
Ena stunden så säger hon att hon förstod att Esmeralda var död på sjukhuset. Andra sekunden säger hon att när Patrik berättade så var det för sent för att göra något. Blir lite besviken när hon ljuger så pass mycket om drogerna. Om det är något som är säkert så är det att hon tog droger. Och eftersom hon ljuger om det så ljuger hon om allt och vi kommer aldrig få reda på sanningen.
Det kändes som om åklagaren försökte få henne att försäga sig när hon frågade om lakan osv men hon gick inte på den. Hon verkar inte vara en person som går att manipulera lätt, därav tror jag ej att P manipulerade henne. Tror det var snarare tvärtom. Var han inte lite underbegåvad om jag minns rätt? Men baserat på smsen hon skrev så kändes det som hon var den som pushade honom till grejer, sedan tog han fajten med omvärlden. I smsen så skrev hon ju vi måste göra så, vi måste göra det. Lät inte som en person som underkastas sig så som hon vill ge sken av.
Och det med hennes stora son, som hade sagt till henne att han trodde att hon också skulle dö. Tror hon sa det för att trycka på att få hem honom.