2021-06-01, 10:23
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Tack för att du frågar.
Jodå, jag tycker om de flesta människor jag träffar... är ganska öppen, social och omtyckt själv.

Det är Lobbyister jag har svårt för
Speciellt unga kvinnliga sådana?
Citera
2021-06-01, 10:29
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Hur gammal är du egentligen?
Varför får jag starka vibbar av en tjej född på 90-talet...

Vad tillför detta? Ska du framträda som mogen gör du bäst i att undvika sådana här onödigheter. Hade jag varit lika omogen som du hade jag lagt mitt krut på att du inte kan ens stava till matematik när du underlättar om andras bristfälliga "mattematik".
Citat:

Snacka om Hybris... tror ni allvar att ni på något sätt är "hjältar" eller "hemliga agenter i statens tjänst"?
Det är en trivial och självklar sak att vaccinera sig. Ser inte mig själv som hjälte på samma sätt som du borde göra. Blir vi kvitt smittan blir ju du det också, trots att du motarbetar det. Du biter de händer som föder dig här.

Silvermedalj med svärd är alla gånger en bättre liknelse.
Citera
2021-06-01, 10:31
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det är inget retoriskt knep ... du ljuger... läs om det du påstår om mig.

Jag svarade på ditt inlägg om ditt "tillfälligt" med ett antal exempel... och du drar slutsatsen att de är konspirationsteorier.

Nu har du chansen att peka på vad du anser är en konspiration... så, peka nu på vad är felaktigt i mitt påstående.

Jag ser ingen konspiration, har jag aldrig påstått. Däremot ser jag en pandemi som rullar på och hämmar våra vardagliga liv. Ja det är en tillfällig åtgärd för att kunna smittspåra, varken mer eller mindre. Ditt svammel om nwo, great reset mm hör inte hemma i den här tråden. Nu släpper jag ditt konspiratoriska sidospår.
Citera
2021-06-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag ser ingen konspiration, har jag aldrig påstått. Däremot ser jag en pandemi som rullar på och hämmar våra vardagliga liv. Ja det är en tillfällig åtgärd för att kunna smittspåra, varken mer eller mindre. Ditt svammel om nwo, great reset mm hör inte hemma i den här tråden. Nu släpper jag ditt konspiratoriska sidospår.

Det är ju inte pandemin som hämmar, det är politiska beslut.
Citera
2021-06-01, 10:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Det är ju inte pandemin som hämmar, det är politiska beslut.

Så du menar att de 70K+ som vårdats på sjukhus inte blivit hämmade av pandemin utan av politiken? Kan jag iofs hålla med om, ifall politikerna och FHM agerat i början av pandemin så hade vi haft ett bättre läge.
Citera
2021-06-01, 11:05
Medlem
Skönt att det är över, äntligen. Idag slänger vi masken!
Citera
2021-06-01, 11:45
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Du skojar? Hur är det med självinsikten? Du är bevis på att losers helt plötsligt fått en anledning att se sig själva som hjältar utan att göra ett skit. Ett munskydd och ett överflödigt vaccin i armen och du tror att du är nån jävla riddare i skinande rustning. Jag ser framför mig hur du står framför spegeln med munskydd och plastsvärd och slåss mot fantasivirus. Äntligen får du känna dig speciell, men framförallt så känner du dig modig nog att hacka på andra som inte är lika rädda som du. Äntligen kan du låtsas att du inte är en loser.

För helvete ärtan... Det där var patetiskt.
Visste att detta skulle trigga antivaxarna .

Men var du och MittMalmoe fått att vi, eller om jag bara kan tala för mig själv, jag ser oss/mig som hjältar är obegripligt.

Det enda jag alger är att ni, som är för rädda och/eller för konspiratoriska för att ta sprutan själva, borde ha den bilden av de som låter vaccinera sig, som ni alltså är för rädda och konspirationstoriska för att låta er vaccineras.

Ni förlorar inte på samma sätt på att andra vaccineras. Ni har bara att vinna på det. Detsamma gäller inte för vice versa. Ni jobbar för att hålla samhället kvar i pandemin, mot bättre mod och/eller vetande.
Citera
2021-06-01, 11:59
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vet vi något hur pass effektivt de olika vaccinen från Pfizer, Moderna och Astra klarar av de olika mutationerna från Indien, Storbritannien, Brasilien, Sydafrika osv? Pratas inte jättemycket om sydafrikavarianten numera, men för någon/några månader sedan sades det ju att Astras vaccin var typ helt värdelöst mot den?

Känner viss oro över att pandemin ev inte tar slut med vaccineringarna som många tror. Om viruset muterar på ett sätt som gör att de befintliga vaccinen inte klarar av att oskadliggöra det vid infektion är det illa. Lite antiklimax på något vis. Finns det några undersökningar?
Astras är väl det sämsta vaccinet och ger bara 60% skydd mot vanliga Covid-19. Då lär det ju inte ge så bra skydd mot mutationerna heller men det har dom inte erkänt i Storbritannien ännu för då kommer ingen att ta vaccinet. Det har ju larmats om att de vaccin som finns tillgängliga inte ska bita lika bra på den indiska varianten. Lite oroväckande med hybridvarianten i Vietnam eftersom den är mer luftburen. Än så länge har vi ingen aning om huruvida vaccinet skyddar mot just den kraftiga varianten.
Senast redigerad av GoranPong 2021-06-01 kl. 12:02.
Citera
2021-06-01, 11:59
Medlem
Beaver14s avatar
Ser ut som att dagens IVA-siffra stannar på 187, -11 sen igår.

Vad som är bättre är att nyinskrivna förra veckan är 10/dag i snitt. Känns fortfarande många, men sätter man det i relation till att det bara för 3 veckor sedan var 36/dag i snitt så är det en otrolig minskning.
Citera
2021-06-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tycker vi ska diskutera utifrån vad det här är för virus. Att stänga ner hela världen för ett virus som är farligt för 80+ vet jag inte om det är en så bra idé. Det borde vara större fokus på skydd av riskgrupper, men det gjordes tyvärr inte.

.

Enligt dig är det bara 80+ Som far illa.
Adam Alsing vart inte 80+.
Häng av dig folliehatten nu.
Citera
2021-06-01, 12:15
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du likställer alltså trakaserier och utrotning av miljontals judar med de som ev. kan sprida covid-19 för att de inte vill vaccinera sig.

Är du medveten om hur kraftigt du förringar det som hände det judiska folket genom din osmakliga jämförelse?

Detta är nog ett av dina största bottennapp!

Nej det gör jag inte.. det är NI vaccinfanatiker som likställer de som avstår vaccin att de kommer vara skyldiga till mångas död i samhället och därför bör märkas med en synlig "Symbol"

Min jämförelse var det dina vänner och Vaccinlobbyister starkt förespråkar, nämligen att statens skall tvingande märka genom en "badge" de som är "annorlunda" och har en annan uppfattning/tro.

Förnekar du att judarna blev tvingade att bära en kränkande symbol på kläderna?

Sedan kan du fabricera vad jag menar till förbannelse.. det gör det inte mer sant för det.
Citera
2021-06-01, 12:18
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ser ut som att dagens IVA-siffra stannar på 187, -11 sen igår.

Vad som är bättre är att nyinskrivna förra veckan är 10/dag i snitt. Känns fortfarande många, men sätter man det i relation till att det bara för 3 veckor sedan var 36/dag i snitt så är det en otrolig minskning.
Ok, men förra veckan är ju inte fullständig. De första dagarna är nog det och där visar det ju snarare ca 14 nyinskrivna per dag. Man kan ju jämföra det med trovärdigheten att det bara kommer landa på 2 nyinskrivna för 30 maj. De där tre sista dagarna förra veckan kommer ju självklart att skrivas upp. Så det kommer ju inte alls snitta på 10 nyinskrivna per dag förra veckan snarare kanske runt 14.

Så här ser det alltså ut en så länge.

24 maj, 14st nyinskrivna personer.
25 maj, 14st nyinskrivna personer.
26 maj, 15st nyinskrivna personer..
27 maj, 14st nyinskrivna personer.
28 maj, 8st nyinskrivna personer.
29 maj, 6st nyinskrivna personer.
30 maj, 2st nyinskrivna personer.

Det är ju så uppenbart inte fullständigt efter torsdagen. Jag brukar alltid räkna med ca en vecka innan SIR är fullständigt, gör inte du det?
Senast redigerad av virvelbagg 2021-06-01 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in