Flashback bygger pepparkakshus!
2021-06-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Skrota bidragssystemet och inför medborgarlön, så löser man det mesta.

Jag har hört många som är för medborgarlön men förstår själv inte hur det skulle lösa något? Jag är inte insatt, vill du utveckla?

Btw fungerar inte dagens A-kassa ungefär som en medborgarlön? Det är tamejfan busenkelt att stämpla och få pengar, kanske extra extremt nu under pandemin men än då.
Citera
2021-06-01, 15:30
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Jag har hört många som är för medborgarlön men förstår själv inte hur det skulle lösa något? Jag är inte insatt, vill du utveckla?
Det ger en ökad ekonomisk trygghet som gör att folk inte behöver vända sig till kriminalitet för att tjäna pengar. Det motverkar fattigdom, hemlöshet och utsatthet i allmänt.

https://www.basinkomstpartiet.org/26...asinkomst.html

Citat:
Btw fungerar inte dagens A-kassa ungefär som en medborgarlön? Det är tamejfan busenkelt att stämpla och få pengar, kanske extra extremt nu under pandemin men än då.
Många kommer tyvärr aldrig upp i kraven för att få a-kassa. Sedan kan man bara få a-kassa under en begränsad tid. Sedan har vi det här med köerna..

https://www.aftonbladet.se/minekonom...-fran-a-kassan
https://arbetet.se/2020/10/08/arbets...or-pa-a-kassa/
Citera
2021-06-01, 15:35
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
För att vi har råd? För att det är det anständiga att göra? För att den som är stark har skyldighet att hjälpa den som är svag? För hur ska vi kunna hjälpa sämre bemedlade människor att utjämna välståndet om vi inte visar dem hur de ska göra för att vandra samma väg som vi vandrade under 1900-talets första hälft?
Välfärden får betala ett stort pris. Tryggheten likaså. Komiskt hur det för det mesta är kvinnor som hejar på detta när dem är de som får betala det högsta priset med alla våldtäkter. Att hjälpa på plats är 20 gånger så effektivt. Det finns inget humanitärt i det vi gör. Kommer ge dig en jävla rant ifall du törs svara tillbaka
Citera
2021-06-01, 15:35
Medlem
MellanFredOchKrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Så fort en utländsk kille begår ett brott blir tyvärr såna som ser likadana ut och beter sig likadant även fast dom är oskyldiga drabbade i form av rasism

Källa på detta. Jag kan också göra ogrundade påståenden t.ex: De kriminella invandrarna är de riktiga rasisterna.
Citera
2021-06-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MellanFredOchKrig
Källa på detta. Jag kan också göra ogrundade påståenden t.ex: De kriminella invandrarna är de riktiga rasisterna.

Källa på detta är mig själv isåfall. Om en person som ser ut som en gängkriminell med guldkedjor och extravagant klädsel men även attityd och mannerism, slår sig ned mitt emot mig i någon typ av affärsuppgörelse så blir jag extra misstänksam och hans trovärdighet faller. Detta kallas rasism men i mina ögon är det en basal överlevnadsinstinkt där fiende eller vän genen kickar igång.
Citera
2021-06-01, 15:40
Bannlyst
Citat:
Konspirationsteorier och förtäckta hot? Ja, det är väl vad man kan förvänta sig när man spräcker filterbubblan i nätets mest fotsvettiga pojkrum.

Vi är mer som blir pålästa om konspirationerna och vi lägger pusslet.
Jag vet att ditt sätt att skriva gör folk misstänksamma och leder till att de läser på om konspirationerna.
Så ditt beteende får motsatt effekt
Och är du tyst så tar det lite längre tid bara. Snöbollen är
ändå i rullning.

Känns det bra att indirekt stödja mördare, kriminella nätverk, som korrumperar hela nationer och suger ut hela befolkningar så vi får mer ghettofiering?

Känns det bra att stödja den rika 1% eliten som äger nästan allt?
Är du rädd nu när du är avslöjad?
Citera
2021-06-01, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1
Det ger en ökad ekonomisk trygghet som gör att folk inte behöver vända sig till kriminalitet för att tjäna pengar. Det motverkar fattigdom, hemlöshet och utsatthet i allmänt.

Tack för klarhet. Det skulle kanske lösa en hel del ja. Men min spontana tanke i en girig värld där allt handlar om makt och pengar är att även om en kriminell skulle få medborgarlön skulle hen troligtvis inte sluta med sina affärer. Varför sluta tjäna pengar? Det är deras arbete och många trivs i den miljön. Det är makt, respekt och pengar och medborgarlönen blir en bonus? Beror självklart på personen. De jag syftar på är de tungt kriminella som inte vet något annat.
Citera
2021-06-01, 15:48
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Välfärden får betala ett stort pris. Tryggheten likaså. Komiskt hur det för det mesta är kvinnor som hejar på detta när dem är de som får betala det högsta priset med alla våldtäkter. Att hjälpa på plats är 20 gånger så effektivt. Det finns inget humanitärt i det vi gör.
Tvärtom. Mycket tyder på att det dödliga våldet har minskat senaste tio-tjugo åren. Människor lever och trivs med sina liv varje dag i Sverige. De enda som lider i sin ensamhet är alla ”Svärjevänner” som spenderar hela sin vakna tid med att klaga på att allt blivit sämre. Och ja, en del har blivit sämre. Lägg den skulden där den hör hemma, på åtta år av Alliansvälde och tio år av SD-inflytande (i varje fall passivt, alla andra har fått kompromissa för att inte Adolf Åkesson ska få köra landet i diket) som gjort att mycket av den politiska vardagen har blivit halvmesyrer.

Lägg skulden där den hör hemma, på borgare och på brunskjortor.

Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Kommer ge dig en jävla rant ifall du törs svara tillbaka
Slösa inte din tid. Jag är inte särskilt intresserad av dina faktoider du läst på Samnytt.
Citera
2021-06-01, 15:49
Medlem
Citat:
Konspirationsteorier och förtäckta hot? Ja, det är väl vad man kan förvänta sig när man spräcker filterbubblan i nätets mest fotsvettiga pojkrum.
Varför anser du att dödsskjutningar inte är ett problem?
Citera
2021-06-01, 15:50
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Tack för klarhet. Det skulle kanske lösa en hel del ja. Men min spontana tanke i en girig värld där allt handlar om makt och pengar är att även om en kriminell skulle få medborgarlön skulle hen troligtvis inte sluta med sina affärer. Varför sluta tjäna pengar? Det är deras arbete och många trivs i den miljön. Det är makt, respekt och pengar och medborgarlönen blir en bonus? Beror självklart på personen. De jag syftar på är de tungt kriminella som inte vet något annat.
Man får åtminstone mindre motivation till att vända sig till kriminalitet i första taget.
Citera
2021-06-01, 15:56
Medlem
Citat:
För att vi har råd? För att det är det anständiga att göra? För att den som är stark har skyldighet att hjälpa den som är svag? För hur ska vi kunna hjälpa sämre bemedlade människor att utjämna välståndet om vi inte visar dem hur de ska göra för att vandra samma väg som vi vandrade under 1900-talets första hälft?
Det som du inte förstår är att de inte är kapabla till att vanda samma väg till ett högre välstånd som oss.
Citera
2021-06-01, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför anser du att dödsskjutningar inte är ett problem?
Klart de är ett problem. Men problem löser man med åtgärder. Genom att gå till botten med problemet. Inte att lägga skulden på alla med mörkt hår och sedan bygga en mur vid gränsen som Trump ville.

Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det som du inte förstår är att de inte är kapabla till att vanda samma väg till ett högre välstånd som oss.
Så du menar att de är ”odugliga” eftersom de tillhör en ”sämre ras”?

Jag tror att vår diskussion är över här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in