2021-06-01, 10:59
Avstängd
En lavett, och sen hade det varit bra med det.
Så jävla överdrivet.
Citera
2021-06-01, 11:00
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag är sjuksköterska och har blivit daskad i rumpan och nypt i rumpan och blivit utsatt för oönskade närmanden i situationer där jag haft svårt att i stunden göra något åt det - dvs patientnära. Men jag har gjort klart för personen efteråt att det inte ska upprepas. I ett enda fall respekterades det inte och då fick personen en ordentlig tramp på foten där och då. Efter det upprepades det inte. Det var några år sedan nu, rumpan är kanske inte lika daskvänlig längre

Det låter ju såklart som att jag bagatelliserar - det gör jag inte. Jag tycker det är vedervärdigt att på en arbetsplats utsätta en kollega för detta. Det hör inte hemma där. Men vi måste också lära oss att säga ifrån. Det är pga att vi inte gjort det som vi hamnat i denna metoo världen.
Det finns en jättestor fördel med din lösning. Det är att du äger problemet, lösningen, den är snabb, och att du känner att du stått upp för dig själv.

Att vara i domstol är det värsta som finns, månad ut och månad in med harvande mellan jurister varav hälften jobbar stenhårt med att trycka ner dig. Dessutom ska man då umgås med personen under denna tid. Tänka på problemet när man lägger sig. osv osv.

Den "manliga" lösningen är totalt överlägsen. Fixa det på plats. Antingen öga för öga (slå till honom), eller med ord om man vill känna sig extra intellektuellt överlägsen.
Citera
2021-06-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArielGoldbergstein
Nej, polisyrket är ett klassiskt manligt jobb och har varit och bör fortsätta vara tillägnat enbart män av flera orsaker, inte bara av humor-aspekten. Män som jobbar på lager, i byggbranschen eller är med i hockey- och fotbollslag ägnar sig åt praktiska skämt och det finns fullt av historier. Ta in en kvinna i gruppen där med och du förstör hela dynamiken och det som män uppskattar främst med sådana arbetsplatser. I princip alla gamla ex-spelare i hockey brukar svara att just det konstanta skämtandet är det man saknar mest när karriären är slut, inte att spela inför fullsatta läktare osv.

Problemet här är ju att man valt att ta in en kvinna på posten, som inte hör hemma där.
Så utöver att vara sämre poliser är de flesta kvinnor alldeles för torra och humorlösa.
De har gjort hela arbetsmarknaden till ett politiskt korrekt inferno där det handlar mer om sådana här skvaller-historier än att faktiskt vara bra på sitt jobb.

För jubelidioter och PK-folk likt dig själv, så spelar det liksom ingen roll ifall den här polisen har varit exemplarisk på sitt jobb och varit grym på sitt yrke och tagit fast bovar i flera decennium och ifall det tar onödiga skattepengar och resurser att lägga på en sådan här skitgrej istället för att fokusera på mördare och våldtäktsmän. Nu ska den här polisen istället hängas ut med namn och lämnas åt vargarna för en komisk dask på stjärten.

Vad det handlar om är att du själv är efterbliven.

Verkar som att enligt din åsikt skulle hon fått ett gruppknull direkt på stående fot istället för en "komisk dask". Måste va hårt liv för kvinnor på din arbetsplats
Citera
2021-06-01, 11:03
Medlem
Braindeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du skriver ju själv på FB?

Tycker du det verkar vettigt med att daskar på stjärten i samhället blir lösta i domstol och med en lagbok?

Var går gränsen tycker du, får han han röra henne alls? Får han le mot henne? Får han stå nära henne när han visar något på skärmen? Får han säga emot henne alls? Får han ens ha åsikter som inte stämmer med lagboken?

Får hon daska honom på stjärten? Jag bara testar din om du är sexist.
Jag tycker dock att gränser går strax under en viskning i nacken som säger "- mhmm, mintschampo.. det gillar jag." annars är allt högt och lågt från det rätt brett tex en vänlig dask på rumpan för att peppa någon inför ett tillslag eller gripande.
Citera
2021-06-01, 11:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArielGoldbergstein
Vilken jävla torr och humorlös kvinna.

En dask på stjärten? Verkligen?

Om någonting är det ju bara en småkul grej. Fan, män har ju ägnat sig åt sådana praktiska skämt i alla tider och inte fan hade jag brytt mig om en kvinnlig kollega hade gjort det någon morgon. En man hade bara skrattat och gått vidare med dagen medan hon blåser upp det till värsta grejen.

Det är knappast så man borde sätta in resurser och slösa skattepengar på att få honom avskedad och borttagen från jobbet för all framtid.
Om någonting så visar det ju bara att sura kärringar till kvinnor inte hör hemma på klassiskt manliga arbetsplatser. De tar bort allt kul och spontanitet och tycker sådana här skitgrejer är viktigare att fokusera på än att faktiskt vara duktig på sitt jobb.

Bort med kvinnor från sådana här arbeten så löser det sig.
Du har helt rätt. Jag tittade (dumt misstag) på hockey-kommentarerna i VM i pauserna. svt har fått för sig att placera två kvinnor i mitten och männen på kanterna. jag mår illa när jag ser de stackars kvinnorna försöka ta en humor-plats i mitten fast de hatar det, och männen tvingas sitta på kanten fast de hatar det. Snart måste de väl även ha unisexkläder i studion.

Humor. Det som skiljer män från kvinnor. Allt roligt i livet görs med humor av människor som har skoj. Kvinnor har aldrig fattat. När humorn försvann från polisyrket med kvinnorna så började polisen fokusera på dagishämtning och midsommarledigt istället för att låsa in buset.
Senast redigerad av Paris24 2021-06-01 kl. 11:09.
Citera
2021-06-01, 11:06
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndrarEnbart
En manlig polis i Värnamo daskade en kvinnlig chef hårt på rumpan får behålla jobbet.

Åtalas för ofredande i samband med ett morgonmöte. Polismannen nekar till brott.

Det var på ett morgonmöte i februari i år som den kvinnliga chefen var på väg ut ur rummet för att prata med en annan kollega lite snabbt. Då hör hon en av de manliga poliserna säga något som hon uppfattade som raljerande över kvinnliga polischefer. Hon gick då fram till honom för att fråga vad han sagt. Enligt henne ska han då ha sagt; ”Äh, bry dig inte om det”, och sedan daskat henne hårt på rumpan.

Den kvinnliga polischefen sagt att hon blev fruktansvärt arg och frågade honom upprört vad han gjorde. Hon fortsatte sedan mötet, men efteråt var hon ledsen och upprörd och gick och pratade med en annan chef om händelsen.

Det finns flera vittnen till händelsen att polismannen daskat den kvinnliga chefen på rumpan.

Den åtalade polismannen förnekar brott. I förhör har han sagt att han inte hade någon avsikt att ofreda polischefen, att han som person är spontan och yvig i sina gester och att det inte var hans mening att träffa henne på rumpan.

Polisens personalansvarsnämnd har gjort bedömningen att polismannen inte ska sägas upp från sin anställning om det skulle bli en fällande dom i tingsrätten. AB SR

Någon med kännedom om vem chefinnan kan vara? Malen* Gr*nn ??? *=a

Vem är stolpskottet till snut?

låter som att hon ÄNTLIGEN blev utsatt så hon kunde göra en stor karen-grej av det och gå loss. vill gärna höra båda sidor av detta.
Citera
2021-06-01, 11:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Detta är jävligt roligt. Givetvis fattade polismannen att han skulle få problem, men han gjorde det ändå.

Samtidigt pekar det på att ingen egentligen tar dessa inkvoterade kvinnliga chefer på riktigt allvar.
Kvot-chefen har sin titel, sin lönegrad osv. men alla vet att det är ett slags sjuk clownteater, eller kejsarinnans nya kläder. När polisen daskar kvot-chefen i rumpan så agerar han som barnet i H.C. Andersen-sagan, som plötsligt säger det som alla vet, men ingen vågar säga.
Citera
2021-06-01, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braindeath
I Västerås finns det kvinnliga poliser som suger kollegornas kuk på löpande band så blir ej förvånad över att han blivit formad från sin tid där.

Denne snut verkar vara en herre som blivit avsugen av sina hästsvanskollegor på löpande band.

DETTA ÄR FLASHBACK

Vilka är dessa två snutar?
Senast redigerad av UndrarEnbart 2021-06-01 kl. 12:08.
Citera
2021-06-01, 11:33
Medlem
Att daska sin kvinnliga chef på stjärten framför sina kollegor är inget annat än härskarteknik, eller
så är man ganska impulsivt efterbliven.
Hade jag varit den kvinnan hade jag avskedat den personen framför alla hans kollegor. Kul att - som polis- förklara för sin fru: "Jag fick sparken idag för att jag daskade chefen på stjärten." haha.
Citera
2021-06-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hur många Cucks finns det flashback?

Hur kan ni säga det är okej att daska en kvinnlig kollega på rumpan?

Ni kanske tycker det är ok att er sambo eller tjej blir daskad på rumpan av kollegor på jobbet för ni är cucks.

Kanske uppskattar ni att okända män gör det på er kvinna även när ni går med dem på stan? Kanske på krogen?

Denna polischef har säkerligen en man som inte uppskattar att någon rör hans kvinna för han är antagligen ingen cuck som er!
Det som driver dem är att de fantiserar om att våga göra så själva.
I en normal värld hade polismannen fått sparken (jag kan garantera att det är vad de flesta vill inom myndigheten) och så hade det varit bra med det. Det hade varit mer avskräckande än fjantiga böter.
Men nu får det bli som det blir i Messverige.
Citera
2021-06-01, 11:44
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är jävligt roligt. Givetvis fattade polismannen att han skulle få problem, men han gjorde det ändå.

Samtidigt pekar det på att ingen egentligen tar dessa inkvoterade kvinnliga chefer på riktigt allvar.
Kvot-chefen har sin titel, sin lönegrad osv. men alla vet att det är ett slags sjuk clownteater, eller kejsarinnans nya kläder. När polisen daskar kvot-chefen i rumpan så agerar han som barnet i H.C. Andersen-sagan, som plötsligt säger det som alla vet, men ingen vågar säga.

Bra formulerat!

Vi som har haft kvinnor som chefer vet vad de ofta går för. Till att börja med kan man anta att de är massivt inkompetenta för uppgiften. De har vanligen utnyttjat något jämställdhetstrams likt de korrumperade invandrarna för att få sitt jobb.

Det är rätt roligt egentligen, de utnyttjar sin fitta som merit i en anställningsprocess! Utan fittan hade de aldrig fått jobbet! Sedan hävdar de att de skall behandlas lika!

Den andra varianten som en del kvinnor utnyttjar är "sängvägen". De behöver inte alltid ha lagt sig på rygg med benen i luften, det är lika vanligt att de ger anställande chefer tron att om de blir anställda så öppnar de hallongrottan. Det är mycket vanligt att de inte nämner att de är i en relation i anställningsintervjuer och att de dessutom tar av sig eventuella ringar. De kör också med en del kvinnliga tricks, som att låtsas plötsligt rör vid dig, rycker då till och andas lite stötvis. En del utsvultna män går på allt detta.

Tyvärr är den minsta gruppen de kvinnor som faktiskt kan jobbet och blir bra chefer. De är försvinnande få. De flesta du stöter på är någon ur de två tidigare nämnda grupperna.

Du märker det snabbt att det är en inkompetent chef, så fort det blir minsta problem springer dessa kvinnliga småchefer till sin högre chef (ofta en man) och klagar. De kan på typiskt kvinnligt sätt få för sig något och i sina hormonfyllda hjärnor inbillar de sig desto mer, ofta något osannolikt. Varning för dessa, håll ett så långt avstånd om möjligt!

Kvinnliga chefer omger sig ofta med andra underställda kvinnor i en liten höns-flock. Det är skrattretande när man ibland ser att dessa underställda kvinnor efter ett tag klär sig på samma sätt som chef-hönan. Jag har också sett flera fall där kvinnor färgat håret i samma färg och klippt sig på samma sätt!

Är det någon som har mer information om den kvinnliga polischefen i detta fall? Hur har hon fått sitt jobb? Är det en lesbisk attackflata, som en del kvinnliga poliser är? Eller har hon utnyttjat sängvägen?
Citera
2021-06-01, 11:48
Avslutad
Vilken åsna, nog borde varje vuxen man idag förstå att hålla händerna i styr. Jag har noll sympati, låt Darwin sortera ut de klenbegåvade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in