Citat:
Skulle kunna bli en sensationell last dance. Kollar på mindre bolag som har lyckats bra med en stark ESG-profil, visar tydligt att det har förståelse för samtiden(A och O för instutitioner, kolla hur Blackrock ligger på), samtidigt som de tjänar pengar på att crude och brent skjuter i höjden - hittar vi något sånt har vi en potentiell jävla pangraket. Lite orolig att "Big Oil" har skadats för hårt för att bli en bra investering framöver om man inte nöjer sig med saftig jävla utdelning.
Hess Corp (HES) verkar stämma in någorlunda, ligger högt i ESG ranking inom sektorn, ruggigt fin graf men inte kollat så mycket närmre.
OAS har fin graf med.
Petroteq (PQE) kan vara en rolig bubblare.
Finns en superhaussig subreddit.
Jag ska läsa vidare för att se om det är intressant, det är en pennystock med anabola-variant av narrativet jag letat efter.
"The challenges faced by the oil and gas industry are no secret. Companies struggle to balance the necessity of oil production and environmental protection: wildlife preservation, land and water use, emissions reduction, etc. Petroteq’s latest technological breakthrough is doing just that – achieving oil production without water usage, waste creation, and emissions."
De påstås ha en unik teknologi som får fram ren olja ur oljesanden med princip nada utsläpp. (tidigare har oljesands-utvinning varit väldigt co2-tungt)
De väntas kunna producera 5000 fat om dagen vilket bara det borde ge ett högre börsvärde än nuvarande $55M. Moonat på sistone. Som sagt, pennystock, ha hauss-filtret på men jag är kittlad.
Hess Corp (HES) verkar stämma in någorlunda, ligger högt i ESG ranking inom sektorn, ruggigt fin graf men inte kollat så mycket närmre.
OAS har fin graf med.
Petroteq (PQE) kan vara en rolig bubblare.
Finns en superhaussig subreddit.
Jag ska läsa vidare för att se om det är intressant, det är en pennystock med anabola-variant av narrativet jag letat efter.
"The challenges faced by the oil and gas industry are no secret. Companies struggle to balance the necessity of oil production and environmental protection: wildlife preservation, land and water use, emissions reduction, etc. Petroteq’s latest technological breakthrough is doing just that – achieving oil production without water usage, waste creation, and emissions."
De påstås ha en unik teknologi som får fram ren olja ur oljesanden med princip nada utsläpp. (tidigare har oljesands-utvinning varit väldigt co2-tungt)
De väntas kunna producera 5000 fat om dagen vilket bara det borde ge ett högre börsvärde än nuvarande $55M. Moonat på sistone. Som sagt, pennystock, ha hauss-filtret på men jag är kittlad.
Såg en ny intervju med Rick igår där han fick frågan
"-Is copper the new oil?
-No, copper is going to do fine but Oil is the new Oil"
Han tipsade om 3 Kanada oljebolag som jag fattade det som att han själv ägde.
ARC Resources
Tourmaline
Birchcliff Resources
Ska kolla upp dom under dagen.
Rick videon, 2:26h in
https://www.youtube.com/watch?v=qnaxkWgs5dk