Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Vi som hört katastrofen på podden (gratisversionen givetvis) som rövslickar Möller - lägger nog högst troligt inte en enda krona och sponsrar henne med hårsnoddar, frimärken, A4, kuvert och allt vad han nu servade henne med.
Det var bland det absolut sämsta i analys ang en fullblodsnarcissist jag hört, totalt duperade.

Pga av att jag råkar prenumerera på podme så har jag tillgång till bonusavsnitten.
Det är så skrattretande att lyssna på hur journalisten öser glitter och regnbågar över henne i sina reflektioner och analyser. Karln är ju ju fullständigt betuttad i henne och man kan nästan höra hans smilande och hur han nära på fäller en tår: "Hon är allt annat än denna kvinna med hängande mungipor, svartmålade ögon och strama hästsvans". JA?!! Hur tror han att hon fått folk att mörda för henne?! Genom att framstå som lärarinna i häxkonst och svart magi? Det finns väl en anledning till att hon betraktas som manipulativ, right?
Sen undrar jag vad det är han insinuerar i telefonsamtalet med henne angående hennes planer på resningsansökan och satsa allt på ett och samma kort och vad som händer om hon då får avslag och att hon då förbrukar alla sina chanser till resning:
"Men du vet ju själv att i det här målet har det gått så mycket troll i och det har gått politik i det här målet också och i Högsta Domstolen sitter det ju kolleger till Jessica Wenna.."
Försöker han säga att pga att att Jessica Wenna har kontakter i HD så kommer Möller av enbart den anledningen kunna få avslag? I så fall har han ju tappat det helt som objektiv journalist?
Han berättar ju även lyriskt om breven från Möller som ibland kan väga över 1 kilo. Däribland dessa brev har hon även skickat brev som är ämnade till hennes dotter. Han kan inte förstå varför hon inte fått skicka hälsningar till sina barn som lyder: "Mamma älskar dig <3<3<3" Detta var "i början av vår relation" som han uttrycker det. Bara det är ju jävligt udda sagt. "I början av vår kontakt" låter väl mer vettigt? Om han nu inte hoppas på nåt annat, såklart.....
Om han passat dom vidare till barnen säger han inte. Fattar han inte själv genom sitt rosaglimrande seende att ett sådant oskyldigt litet brev i princip skulle kunna vara 1. en indirekt påtryckning 2. en kod för något annat? Han har knappast kontakt med en snattare.
Nä... Hela den där serien om Möller i Rättegångspodden är pinsam utifrån journalisternas agerande och val av vinkling. Den ena (som är så tagen av henne) skrattar åt att hon vill ha en bild på sig själv med kniv och ett förkläde med döskallar på framsidan av sin bok. Att hon är härlig och har glimten i ögat och som "trots allt" lyckas hålla livslågan uppe, ungefär. Hon tillägnar till och med kokboken till sin pappa.
Rakt av osmakligt, tycker jag själv.
Eller?