2021-05-30, 11:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Efter att ha sett de tre avsnitten kan jag tycka att hon är rätt korkad. Dum i huvudet.

Hon tror sig sitta på all sanning. Dömer ut alla andra.

Hon ska sitta där hon sitter. Resning i målet känns fullständigt uteslutet.

Hoppas slippa fler dokumentärer där hon medverkar.

Ja, exakt. Hon låter dum i huvudet. Som en ytlig ghettobrud. Hon låter inte vuxen och inte heller som en kvinna som läst minst 210 p på universitet.

Hon kommer att begära resning för resten av sitt liv. Men inget kommer att hända i den frågan. Det som däremot kan hända, är att nån som är inblandad kommer att berätta om mordet på Aki.
Citera
2021-05-30, 11:32
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vet inte. Däremot så ska man ju som journalist låta småförälskad och beundra henne för att få veta nåt. Går man hårt mot henne, så får man nog inte fortsätta intervjua henne. Genom att skratta med henne och låta förvånad, upprörd, så får man henne att tro att man står på hennes sida. En del av hennes manipulativa sida är att hon söker anförvanter, vänner. Att hon vill låta rolig och intressant att vara med. Att det ska kännas som en ära att få prata med henne, vara hennes vän.

Det är uppenbart att hon är dum i huvudet, att hon inte är tillräckligt smart för att förstå att hon säger för mycket, avslöjar sig. Hon är ju narcissist, så hon vill ju verkligen berätta om sig själv. Om hur fantastisk hon är. Hur dumma alla är mot henne. Och genom det motväger hon sig själv hela tiden under intervjuerna.

Så är det ju. Vill man få henne att prata ohämmat måste man bekräfta henne hela tiden så att hon känner att hon äger situationen och att hennes narrativ blir konsensus.
Hyfsat dränerande.

Ja, smart är hon ju inte. Slug, men rätt korkad. Allt sker i realtid, utan planering eller konsekvenstänk. I rätten kunde hon först påstå att hon var "väl-digt eko-nom-isk, med sten-koll på inkom-ster och ut-gifter", sen 5 minuter senare, när hon tyckte det var mer fördelaktigt, hävda att hon inte "bryr sig om pengar" eller ens klarar av att betala räkningar.

Det sköna i det hela är att hon inte kan kontrollera sig. Låt henne prata fritt, smörj hennes ego med lagom dos bekräftelse, och hon kommer att göra bort sig fullständigt. Framstå som helt störd, gränslös, egoistisk och oempatisk. Hon saknar förmåga och social kompetens att dölja sin grandiosa narcissism.
Det var väl en försvarsadvokat som sa det i Rättegångspodden, typ: "spelar ingen roll om man lyckas befästa bilden av henne som ett oskyldigt offer, hon kommer vid första bästa tillfälle rasera den bilden själv".
Citera
2021-05-30, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vi som hört katastrofen på podden (gratisversionen givetvis) som rövslickar Möller - lägger nog högst troligt inte en enda krona och sponsrar henne med hårsnoddar, frimärken, A4, kuvert och allt vad han nu servade henne med.

Det var bland det absolut sämsta i analys ang en fullblodsnarcissist jag hört, totalt duperade.

Pga av att jag råkar prenumerera på podme så har jag tillgång till bonusavsnitten.
Det är så skrattretande att lyssna på hur journalisten öser glitter och regnbågar över henne i sina reflektioner och analyser. Karln är ju ju fullständigt betuttad i henne och man kan nästan höra hans smilande och hur han nära på fäller en tår: "Hon är allt annat än denna kvinna med hängande mungipor, svartmålade ögon och strama hästsvans". JA?!! Hur tror han att hon fått folk att mörda för henne?! Genom att framstå som lärarinna i häxkonst och svart magi? Det finns väl en anledning till att hon betraktas som manipulativ, right?

Sen undrar jag vad det är han insinuerar i telefonsamtalet med henne angående hennes planer på resningsansökan och satsa allt på ett och samma kort och vad som händer om hon då får avslag och att hon då förbrukar alla sina chanser till resning:

"Men du vet ju själv att i det här målet har det gått så mycket troll i och det har gått politik i det här målet också och i Högsta Domstolen sitter det ju kolleger till Jessica Wenna.."

Försöker han säga att pga att att Jessica Wenna har kontakter i HD så kommer Möller av enbart den anledningen kunna få avslag? I så fall har han ju tappat det helt som objektiv journalist?

Han berättar ju även lyriskt om breven från Möller som ibland kan väga över 1 kilo. Däribland dessa brev har hon även skickat brev som är ämnade till hennes dotter. Han kan inte förstå varför hon inte fått skicka hälsningar till sina barn som lyder: "Mamma älskar dig <3<3<3" Detta var "i början av vår relation" som han uttrycker det. Bara det är ju jävligt udda sagt. "I början av vår kontakt" låter väl mer vettigt? Om han nu inte hoppas på nåt annat, såklart.....
Om han passat dom vidare till barnen säger han inte. Fattar han inte själv genom sitt rosaglimrande seende att ett sådant oskyldigt litet brev i princip skulle kunna vara 1. en indirekt påtryckning 2. en kod för något annat? Han har knappast kontakt med en snattare.

Nä... Hela den där serien om Möller i Rättegångspodden är pinsam utifrån journalisternas agerande och val av vinkling. Den ena (som är så tagen av henne) skrattar åt att hon vill ha en bild på sig själv med kniv och ett förkläde med döskallar på framsidan av sin bok. Att hon är härlig och har glimten i ögat och som "trots allt" lyckas hålla livslågan uppe, ungefär. Hon tillägnar till och med kokboken till sin pappa.
Rakt av osmakligt, tycker jag själv.

Eller?
Citera
2021-05-30, 16:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Efter att ha sett de tre avsnitten kan jag tycka att hon är rätt korkad. Dum i huvudet.

Hon tror sig sitta på all sanning. Dömer ut alla andra.

Hon ska sitta där hon sitter. Resning i målet känns fullständigt uteslutet.

Hoppas slippa fler dokumentärer där hon medverkar.
Hon är narcissistiskt korkad, men samtidigt slug.
Och farlig. Det som i sig är intressant på en i sig urdålig podd är att studera hennes sätt att "jobba", hon använder hela paletten nu när hon äntligen får chansen att vara i centrum och likaså online och nå en bredare massa utifrån sin offerroll.
Citera
2021-05-30, 17:40
Medlem
Kämpendahls avatar
Är Expressens dokumentär baserat på journalisterna Thomas Sjöberg och Anders Nyströms intervjuer med henne?

https://poddtoppen.se/podcast/897819815/rattegangspodden/s06e13-mvh-johanna-moller-del-35-domd-gomd-och-glomd

De verkar ha tappat det helt. De verkar övertygade om att Johanna är oskyldig för att det inte finns spår av henne i bilen som användes vid mordet och verkar helt övertygade om att hennes pojkvän ljuger. De bortser helt från annan bevisning som finns och att Johanna Möller ändrat sin historia om mordkvällen ett tiotal gånger efter att hon blivit överbevisad. De påstår sig inte ta ställning i skuldfrågan, men ständigt kommer de in på resonemang om att hon inte är skyldig. Dock får man beundra dem för att de kommit Johanna väldigt nära. Det är inte fel att göra reportage om brottslingar som inte fokuserar på skuldfrågan, men de borde varit lite mer professionella. Det är uppenbart att Johanna duperat dem också.
Citera
2021-05-30, 20:48
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
https://www.expressen.se/premium/moller-inifran-exklusiv-dokumentar-i-expressen-tv/

Tyvärr bakom betalvägg, men jag rekommenderar den verkligen.
Någon som har premium och vill lägga ut texten här?
(Sitter hon på Hinseberg nu?)
Citera
2021-05-31, 00:00
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Nej. Tokkärringen sitter på Ystad-kåken. Och där bör hon sitta tills hon får halta sig fram med rullator, tills håret grånar och rynkorna sitter som ett spindelväv i fejjan påna. Resning? Jo, tjena. Tror hon att hon är den nya Kaj Linna som ska få mångmiljoner från staten?
Citera
2021-05-31, 10:16
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Det är ingen text, det är tre filmer på runt 12-15 minuter vardera med intervjuer av dåren. Såg dem igår. Helt nonsens, har du hört ljudfilerna från rättegången är det samma pladder här. Inget nytt under solen, mer än att hon använder sig av termen "Värsta gangstern, jag?" som hon i rättegången skyllde på att det inte är en del av hennes vokabulär, det var något med lågintensiv psykos eller vad hon nu kallade det. Minns inte, då det bara var trams.
Nu använde hon uttrycket igen. Trovärdighet oförändrad. Fortfarande minus 10 upphöjt i 600 (i tiopotensnotation)
Citera
2021-05-31, 12:06
Medlem
estrelladeoros avatar
Brukar inte narcissister vara bra skådespelare? Det är verkligen inte Johanna Möller. Inte det minsta trovärdig eller övertygande. Framstår mest som korkad.
Citera
2021-05-31, 16:18
Medlem
.
Senast redigerad av Jonssonligan77 2021-05-31 kl. 16:38.
Citera
2021-06-01, 09:02
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estrelladeoro
Brukar inte narcissister vara bra skådespelare? Det är verkligen inte Johanna Möller. Inte det minsta trovärdig eller övertygande. Framstår mest som korkad.

Ja, fast i kombination med intelligens och kunskap.

I min yrkesutövning har jag kommit i kontakt med en del psykopater och/eller narcisster. Ett problem som de har i min mening när de har en ploy på gång är att de utgår från att man är betydligt dummare än vad de är och att man inte kan se ett motiv eller mönster i deras handlingar.

Det finns någon slags stereotyp bild att alla psykopater skulle vara sociala stjärnor men många lever liv i samhällets ytterkanter och kanske blir utmärka på att dominera sin familj och socialtjänsthandläggare med ofta mindre sofistikerade metoder som "mental överbelastning av motparten" eller "offerkofta" men när de kommer in i ett annat sammanhang så fattar de inte alltid att de måste byta metodik eller att man inser att de ljuger.

Har en psykopat å andra sidan medel till hög intelligens och mer "in tune" med vad som är ett normalt beteende så lyckas dom säkerligen lura en.

När det kommer till Möller så tycks hon inte vara särskilt intelligent och hon är så självgod att hon inte inser att hon är inte är trovärdig.
Citera
2021-06-01, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TENTACLEHARDCORE
Ja, fast i kombination med intelligens och kunskap.

I min yrkesutövning har jag kommit i kontakt med en del psykopater och/eller narcisster. Ett problem som de har i min mening när de har en ploy på gång är att de utgår från att man är betydligt dummare än vad de är och att man inte kan se ett motiv eller mönster i deras handlingar.

Det finns någon slags stereotyp bild att alla psykopater skulle vara sociala stjärnor men många lever liv i samhällets ytterkanter och kanske blir utmärka på att dominera sin familj och socialtjänsthandläggare med ofta mindre sofistikerade metoder som "mental överbelastning av motparten" eller "offerkofta" men när de kommer in i ett annat sammanhang så fattar de inte alltid att de måste byta metodik eller att man inser att de ljuger.

Har en psykopat å andra sidan medel till hög intelligens och mer "in tune" med vad som är ett normalt beteende så lyckas dom säkerligen lura en.

När det kommer till Möller så tycks hon inte vara särskilt intelligent och hon är så självgod att hon inte inser att hon är inte är trovärdig.

Ja, hon påminner en del om dumskallen Trump. Tror hon kan säga vad som helst och att folk ska tro på det. Reservationslöst.
Ja, hon är korkad. Obegåvad. Som Trump ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in