2021-06-01, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven8899
ciprus, du försöker skydda barn från att bli utsatta och det gör du rätt i. Men den här tråden handlar inte om det,. Du har tagit över min tråd där mitt problem är att jag känner mig osäker och oattraktiv för min man eftersom jag inte längre är så ung, som hans preferenser nu verkar vara. Det är inte olagligt att titta på tjejer över 18 även om jag tycker det är ofräscht och gubbigt. Dina anklagelser är förtal. Ingen av oss har gjort något fel! Jättebra att du fajtas för utsatta barn och var gärna aktiv och påverka porrindustrin till det bättre. Men hoppa inte på mig, det känns inte schysst.

Din man är normal som attraheras av unga kvinnor, du behöver inte vara orolig.
Citera
2021-06-01, 02:00
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven8899
Ja, visst är det så. Jag kan verkligen inte jämföra mig med mitt tonårs jag. Även om jag verkligen heller inte har "tappat det". Betyder det att detta nu är min verklighet? Han kommer för alltid vara kåt på andra yngre tjejer och jag ska acceptera att min attraktionskraft och mitt kärleksliv är slut. Att jag är över vid 45 års ålder och han kommer ägna resten av sitt liv åt att längta efter något annat. Det känns otroligt sorgligt.

Ja visst är det sorgligt. Men det är så vi är skapade, för att kunna föra människosläktet vidare på bästa sätt. Det finns mycket med kvinnor som vi män tycker är sorgligt också, men det får vi minsann finna oss i. Som t.ex att kvinnor tänder mer på män med vissa attribut som vetenskapen visat(Längre män, män med status/pengar/trygghet osv). Något som är sorgligt för kortare män med lägre status som får nöja sig med de kvinnor som ingen annan vill ha.
Citera
2021-06-01, 03:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Ärligt talat är det där med att porrtjejerna är unga ingenting du ska bekymra dig om alls. Varje normalt funtat heterosexuell man finner tjejer i övre tonåren attraktiva. Det är biologiska instinkter. Äldre kvinnor som inte förstår det lever i en förnekelse.

Det betyder inte att han kommer att vilja aktivt söka att ligga med dem eller att han tappat intresset för dig pga det.

Däremot kan han ha ett litet problem med överkonsumtion av porr och frekvent onani som gör att han inte är lika tänd på dig. Det är inte så smart om man lever i ett parförhållande.

Du borde se det som ett större bekymmer att han är så korkad att han inte lyckats dölja detta för dig. En 45-åring som är så kass på IT att han inte begriper hur han ska dölja sina spår är pinsamt. För han vill inte att du ska få reda på detta det är ett som är säkert. Vi män förstår att kvinnor reagerar som du gör och vill inte ha det onödiga dramat.
Citera
2021-06-01, 04:32
Medlem
Chinatowns avatar
Att en man fantiserar om yngre kvinnor är nog extremt vanligt, men man ska urskilja på fantasi och verklighet.

Det finns hur mycket porr som helst. Mycket är betydligt mer uppåt väggarna än "teen"-porr (även om jag förstår problemet i denna tråd). Tydligen ska incest vara ett vanligt sökord runt om i världen. Frågan är dock.. Hur många utför incest? Visst finns det, men tror knappast en liten procent av alla som tittar på det online VILL göra det i verkliga livet.

Lite så är det nog även med teen-porr. Det är klart unga kroppar kan vara attraktiva, men att spana in någon, drömma om den och faktiskt ha sex med den är helt olika steg för mig och förmodligen många andra vuxna män.

Tänk stora manliga könsorgan och kvinnor. Jag tror många kvinnor tänder på tanken, skulle spana in om hon såg en man med stort könsorgan, men fungerar det verkligen fysiskt? Tänk om hennes partner/X har en väsentligt mindre som faktiskt nästan gör ont ibland. Är det en lyckad tanke att hålla på med en mycket större?

Så länge mannen inte börjar vara otrogen eller bete sig extremt fel mot t.ex. dotterns vänner så ska nog inte TS behöva tänka för mycket kring detta.
Citera
2021-06-01, 05:00
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Definitivt inte alla män.

Alla svenska män? Jo, svenska män tenderar att vara pedofiler och hebefiler i väldigt hög utsträckning.

Kom däremot inte och påstå att det här är något som stämmer in på alla män. Det är bara skitsnack. Det är kulturellt. Bara svenska män tänder på barn och tonåringar och rättfärdigar det med struntprat som att det skulle vara "biologiskt".

I andra länder så hade du blivit stenad till döds för att ha uttryckt dig på det här viset.
Är du dum eller något, han pratar ju om tjejer i 18 o 19 års åldern, det har ingenting med pedofili att göra. Pedofiler tänder på småbarn, inte unga kvinnor i vuxen ålder. Och det är normalt att tända på brudar som är i 18 års åldern överallt på jorden, det är ingenting som är konstigt med detta.
Citera
2021-06-01, 07:47
Medlem
Tarrous avatar
Hade du blivit mindre orolig om din man kollat på tjeckiska amatörer, eller HighEnd tjejer med perfekt hy? Eller worst case, din dotters kompisar på Instagram?

Hursomhelst, trodde inte att familjer hade gemensamma datorer längre.
Du kanske borde ta en promenad med din man och nämna vad du råkade se när du skulle betala räkningarna
Citera
2021-06-01, 07:54
Medlem
Såna här trådar får mig att undra vilken planet kvinnor lever på...

Vi är djur dvs biologiska varelser. I stort sätt varje biologisk varelse är förprogrammerad att föra vidare sina gener. Inom olika biologiska varelser finns det olika strategier för att göra detta.

För människan (ur ett manligt perspektiv) så är det väldigt enkelt då kvinnor har en biologisk klocka dvs deras äggproduktion minskar via åldern. Evolutionärt så har det alltså varit en fördel att tända på unga kvinnor då det maximerar chansen till avkomma. Om man tänder på 50+ kvinnor så skulle ingen avkomma föras vidare och då dör dessa gener ut.

Ni kvinnor måste acceptera detta någon jäkla gång. Ni har högst status av alla människor mellan 15-35 år pga er reproduktiva förmåga är störst då och sen minskar er status (ur en reproduktiv synvinkel) och går till noll. Biologiskt/evolutionärt när ni inte längre kan få barn så ska ni övergå till en ny roll där ni ska hjälpa till med barnbarn etc.

Och innan du säger mansgris etc. Män kommer aldrig ha samma reproduktiva status som kvinnor har under sina aktiva år dvs kvinnor mellan 15-35 har en betydligt bättre marknad när det gäller att välja vem de ska föra vidare sina gener med. Detta är knappast rättvist mot männen heller.

Jag kan förstå bitterheten när man nått 45 år som kvinna och inte längre är den alla vill ha. Måste svårt att gå från högst status till lägst status i gruppen. Men du måste förstå att din man kan reproducera långt upp i åldern och kommer fortsätta att tända på kvinnor i reproduktiv ålder.
Citera
2021-06-01, 08:04
Medlem
Jag är 40+ när jag tittade på porr förut (har slutat) så var det alltid med 18-22åringar som gällde.

Nu när jag knullar runt så är det gärna med 25 år och yngre. En 18åring vore jävligt nice.

Gubben din är helt normal. Han tänder nog inte alls på er dotter. Där har han en gräns, gäller iaf för mig. Alla tjejer som jag känner "familjemässigt" eller släkt är helt off limits.

Så du behöver inte vara orolig för dottern skull.

Sen hur du ska sexa upp dig inför din karl, det har jag inga svar på. Att vara en bitch och bråka är iaf inte svaret.

Du kan aldrig vinna utseendemässigt men du kan vinna på att vara intellektuellt intressant, ha intressanta livsmål och som sagt var vara en jävligt bra kvinna i hans liv.

18-25åringar kan bara erbjuda ungdomligt sex, inget annat. I övrigt så är de flesta sjukt ytliga och helt hjärndöda. Så jobba med det du kan vara.

Samtidigt så lider jag med dig, för du sitter i en jobbig sits, å andra sidan. Alla karlar runkar till porr, alla. Så gräset kommer inte vara grönare någon annanstans.
Senast redigerad av enidiotavrang 2021-06-01 kl. 08:08.
Citera
2021-06-01, 08:11
Medlem
f30malmos avatar
Konstiga svar i den här tråden överlag. Självklart ska inte ts behöva lägga ner sex för att hon är i den ålder hon är. De flesta som svarar tycks inte ha förstått problemet, som nog inte egentligen främst är mannens tonårsporr, utan bristen på sex. Så länge ett par har ett fungerande sexliv så är allt det andra troligtvis mindre av ett problem. Nu blir de motpoler.

Jag vet inte vad du ska göra ts, men det finns garanterat män som inte hellre runkar till porr än har sex med en kvinna här i världen.
Citera
2021-06-01, 08:11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
KONFRONTERA! Säg vad du tycker till honom och hota med att du ska ragga upp en yngre kille med större kuk än vad han har!!!!

Så där beter sig bara en rabiat feminist, och det leder aldrig till något bra. Tycker TS istället kan kommunicera på ett konstruktivt sätt med sin man. Har man varit gift i 20 år bör man kunna prata om allt med varandra.
Citera
2021-06-01, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Tråkig situation!
Jag tänker spontant att du kan kliva ur din "comfort zone" och göra något en kväll tillsammans med honom och få honom på fall igen. Överraska med en massage kanske, det finns oljor som sägs skall fungera fint i erotiskasituationer och förför honom både mentalt och fysiskt! Ät honom med blicken, kanske hinta om vad du vill/ska göra med honom, reta upp honom ordentligt och låt inte din fantasi ha några gränser.

Han skall vilja ha dig!
Om han sitter och runkar som en tönt så har ju hela deras relation förfallit.

Jag kan bara se till mig själv och mitt liv: jag runkar aldrig. Vad skulle få mig att sluta vilja knulla den kvinna som jag älskar? Jo, en total kollaps av det yttre hos henne eller att relationen blivit sur.
Citera
2021-06-01, 08:18
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ciprus
Definitivt inte alla män.

Alla svenska män? Jo, svenska män tenderar att vara pedofiler och hebefiler i väldigt hög utsträckning.

Kom däremot inte och påstå att det här är något som stämmer in på alla män. Det är bara skitsnack. Det är kulturellt. Bara svenska män tänder på barn och tonåringar och rättfärdigar det med struntprat som att det skulle vara "biologiskt".

I andra länder så hade du blivit stenad till döds för att ha uttryckt dig på det här viset.

Och i andra länder dyrkar man profeten som gifte sig med en flicka.

Ont. Prata med karln.
Obehagligt är det fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in