Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Problemet är att andra såg detta - hade de inte gjort det så hade polischefen enkom fnittrat bort detta och troligtvis även känt sig smickrad och sedd. Nu såg andra detta och då tappar hon ansiktet och sin auktoritet om hon inte agerar såsom kränkt.
Med detta sagt så var ju polismannen en idiot som inte förstått vilket land och samtid vi lever i...
Case closed!
Kan det vara en inkovterad variant från något mer exotiskt, spännande patriarkalt land? De har ju problem redan i grundskolan när kvinnliga lärare tillrättavisar dem...
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
...Men, jag tror inte att han avsåg för andra att se detta, så dum kan han ändå inte vara? Tror andra såg detta av misstag. ...
Han hade just dragit ett sexistiskt skämt för övriga mötesdeltagare, när hon var på väg ut ur rummet. Klart som fan andra såg det & att vår skojfriske snut förstod att andra skulle se & det var hela meningen...
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
...Snubbar som tror de kan spela allan ballan måste nämligen hållas extremt kort.
Kan inte annat än hålla med, sparken, grått papper, gärna utslängd från A-kassan...
Citat:
Ursprungligen postat av
SittFint
...Men om vi tar defaultrelationen som får antas vara att de inte har en direkt familjär relation, utan enbart en vanlig professionell relation så är det så uppenbart jävla olämpligt att det finns inte. Vi tar en kik på artikeln
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/polis-aatalas-foer-att-ha-daskat-chef-paa-rumpan.SVsJei56L
OM det verkligen var så att han var
"'spontan och yvig i sina gester' och att han inte haft avsikt att träffa rumpan" som han uttryckte det, så kan jag kanske hålla med lite, men det luktar efterhandskonstruktion lång väg.
Är det verkligen lämpligt att någon som är så "spontan & yvig" (Läs saknar impulskontroll & bristfällig motorik) ska representera statens våldsmonopol, med batong & skjutvapen?
Jag får vibbar från machosnuten som var yttrebefäl i Örebro och fick sparken pga våldtäkt & narkotikabrott.