Citat:
Ursprungligen postat av
Xvxx
Nu har jag, varken läst eller lyssnat på den här berömda boken.
Men har fått till mig att både U.A. och H.A. skulle ha införskaffat ett par likadana byxor under resan i Grekland.
Det ska ha framkommit i boken.
Vem hade vad på sig den kvällen? Eller båda kanske?
U.A.s pojkvän var även med på festen i Töreboda och resan hem till Mariestad.
Angående det jag fetmarkerat.
Syster U säger i boken, att hon inte kommer ihåg vem som de åkte tillbaka till Mariestad med efter festen:
"Jag kommer inte ihåg vem [sic! Var det bara en = vem? Inte två = vilka? Min anm.) vi delade taxin med tillbaka till Mariestad [...]". Borde hon inte komma ihåg detta, om den nye pojkvänner var med? Ljuger U, eller minns hon verkligen inte detta,
OM det var så att TP var med på festen och under resan tillbaka till Mariestad? Har för mig att PW och MÖ framförde uppgiften (liknande) att det var U, H, MMPG (ev. en till) som var med i taxin.
Jag vet inte vilken källa du har, men kan du utveckla lite om den är nära familjen, insatt i utredningen el dyl? Det skulle vara intressant att jämföra, då min källa angående denna uppgift var insatt i utredningen och hävdade (även fast jag frågade samma fråga igen, d v s två gånger), att TP "var kvar i villan på Ekudden".
Angående byxorna, så säger syster U att de köpt nya byxor i Grekland, som de var riktigt förtjusta i:
"Så vi drog på oss dem, ett linne och en kofta.". Så båda verkar ha haft sina nya byxor på sig den aktuella kvällen/natten.