2021-05-31, 20:26
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred85
Enligt media hade hon bara en dag på sig det var tänkt att Ola skulle kommentera finalen. Hon är ingen Ola det håller jag med om, men hon har potential och gjorde det bra för att vara nybörjare det är inte lätt och kommentera en final utan maximal förberedelse, vänts till hon blir varm i kläderna då kommer hon hålla studion flytande. Tycker inte det viktigaste egenskapen för en programledare är fotbollskunskaper man behöver inte vara en expert. Apropå experter kan man fråga sig vad Bojan och Åslund gör i studio, finns det inte bättre experter.

Hennes potential är att bli en medelmåtta som studioankare…
När det gäller de andra 2 så önskar även jag några nya ”experter” lyft ut Jonas Olsson också.
Synd Caroline Sjöblom är inblandad i F15/17 landslaget annars ett kort väl värt att testa som expert.

Verkar finns väldigt få i landet man kan tänka sig som studioankare 😱

Vad gjorde hon bra? Ska en studio flyta måste ankaren vara insatt!!! Hon är redan varm i kläderna, hur många år ska hon få på sig?
Citera
2021-05-31, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrciella
Försöker du sprida dålig humor om Ola Wenström? ( )
Sanningen är ju att han är en alldeles för överreklamerad programledare - sedan evigheter. En lismande jävla programledar-tomte, är han. Han måste haft nåt skitigt illaluktande finger i röven på sina arbetsgivare under årens lopp, för klass och kompetens har han tamefan aldrig haft.

Det bästa hade varit om Robban Perlskog tagit över programledarrollen i lördagens Champions League-final.

Du skapade precis ditt konto för att kasta skit på Ola Wenström. Vågar mig på en kvalificerad gissning att du är avundsjuk. Seså, du är säkert bra på någonting också.
Citera
2021-05-31, 21:56
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad ska Ola göra nu? Skriva på Kamratposten?

OW är en jävligt kompetent trivselspridare (vars framgång kanske stigit honom åt huvudet, I don´t know...). Varför ska vi t ex behöva plågas av en fåntratt till norrman??? (Skavlan). Ge OW en talk-show! Utanför sportlandskapet. Kommer göra succé.
Citera
2021-05-31, 22:55
Medlem
Jofs avatar
Han verkar vara ett offer för dagens PK att kvinnor ska vara med på banan (oavsett kompetens). Ingen! har ifrågasatt han kompetens. Han har fallit för PK normen.
Tragiskt. Kan man tycka.
Mer tragiskt är att han i sitt försvar. I en intervju framhäver han att han har en fru och två tonårsdöttrar. Som ett rätt platt argument för att han egentligen är riktigt kvinnovän. Jag arbetar bra ihop med min fru poängterar han, sen.
Inte så smart. Men vad gör man när man är desperat. Och inte så socialt smart.
Säger också att han är emot (bordellserien) Paradise hotell - eller vad det heter.
Han är körd PK mässigt.
Det hjälper inte om han går ned på knä och säger BLM

Han kan vara hur proffsig som helst i sitt jobb. Tycker han verkar vara en reko kill också.
Citera
2021-05-31, 23:13
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anime92
Faktiskt lite förvånad över att så många tyckte Ola va så bra. Själv har jag alltid haft lite svårt för honom och inte direkt uppskattat hans roll i studion.
Sen kan jag tycka att bästa ska få jobbet, men vem som är bäst för mig kanske inte är bäst för dig. Så blir svårt också i slutändan. Kan tycka det är trevligt med lite damer i sportvärlden.

Det finns duktiga tjejer.

Varför då kvotera in en som varit svag sen dag 1 och inte blir bättre?

OW är 100 klasser bättre men kastas ut för att han inte ljuger om det som alla, även cheferna, kan se.
Citera
2021-06-01, 00:21
Medlem
Okej, jag ska försöka hålla en god ton nu. Jennifer är totalt värdelös och hon är endast med för att hon är kvinna. Hon har verkligen ingen karisma överhuvudtaget, ställer meningslösa och tråkiga frågor samt säger fel på lag/spelare. Laget heter Bournemouth och inte Ournemouth, Phillips i Liverpool är inte inlånad från Stuttgart och Vialli heter inte Valli. Kan fortsätta men jag har ingen lust med det. I dagens samhälle ska hon dock berömmas oavsett hur dålig hon är, just eftersom hon är tjej Ska inte säga att det är taskigt att ge henne jobbet för det där är ett rent drömjobb för många men det är väldigt tydligt att hon inte ska vara där och att hon inte förtjänar det. Tror hon var producent innan (?) och där är hon säkert bra. Men hon är verkligen usel i studion och det tror jag 90% av alla människor ser. Är så trött på att man inte får kritisera en kvinna för då är man sexist och kritiserar endast henne just för att det är en kvinna. Var är samhället påväg?
Citera
2021-06-01, 00:43
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sparken fick han ju redan i början av året. Alltså inte förlängt kontrakt. Så lajken kom ju efter det, i början av maj som det verkar. Sedan rykte han ihop med Bojan förra helgen men det var att Expressen skrev om det som det blev omedelbart sparken.

Får se om han får något nytt jobb. Eller om det blir som med Oldsberg, tidig pension. Ola verkar ju klart ha sina fans så inte helt omöjligt att någon kanal anlitar han. Verkade som det skulle varit klart med TV4 innan drevet men återstår att se vilken kanal som "vågar" anlita han.

Sparken fick han i fredags då han fick gå direkt. Att dom redan valde och inte förlänga hans kontrakt i vintras är ju inte att han får sparken.
Och sa sa ju på twitter "ses i höst med mer fotboll" så redan på cmore antagligen...
Citera
2021-06-01, 01:25
Medlem
Tycker man ska ha fler äldre experter, vi pissar ju ofta på gamla idrottshjältar i Sverige, först när de dör som de uppmärksammas.

Ta in Tomas Nordahl och Bosse Larsson i studion.
Citera
2021-06-01, 08:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Han verkar vara ett offer för dagens PK att kvinnor ska vara med på banan (oavsett kompetens). Ingen! har ifrågasatt han kompetens. Han har fallit för PK normen.
Tragiskt. Kan man tycka.
Mer tragiskt är att han i sitt försvar. I en intervju framhäver han att han har en fru och två tonårsdöttrar. Som ett rätt platt argument för att han egentligen är riktigt kvinnovän. Jag arbetar bra ihop med min fru poängterar han, sen.
Inte så smart. Men vad gör man när man är desperat. Och inte så socialt smart.
Säger också att han är emot (bordellserien) Paradise hotell - eller vad det heter.
Han är körd PK mässigt.
Det hjälper inte om han går ned på knä och säger BLM

Han kan vara hur proffsig som helst i sitt jobb. Tycker han verkar vara en reko kill också.
Kan så vara, men han har de facto ett företag tillsammans med henne så det är inte enbart att de har det mysigt tillsammans på fredagkvällarna.
Citera
2021-06-01, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Tycker man ska ha fler äldre experter, vi pissar ju ofta på gamla idrottshjältar i Sverige, först när de dör som de uppmärksammas.

Ta in Tomas Nordahl och Bosse Larsson i studion.

Tomas Nordahl? Ironi tror jag.

Hör, och ser, gärna kvinnor kommentera herrfotboll och damfotboll. Bör vara 50/50 mellan könen för båda landslagen. Men kvinnorna har en tröskel att ta sig över - från överslätande "förståelse" över dåligt spel till "ord och inga visor". Men gubbarna är inte mycket bättre här.

Svensk idrott som helhet har förlorat på att mesiga kommentatorer inte vågar ta bladet från munnen.
Wenström kunde ibland visa frisk och nödvändig kritik mot spelare och lag.

Minns Hylands totalsågning av Ingo i OS-finalen 1952. Sen blev han världsmästare. Sportutövare lyssnar och kan ta lärdom.
Det sluttande planet från journalisters distans mot utövare till kompisanda mellan dem har pågått sedan dess.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-06-01 kl. 09:09.
Citera
2021-06-01, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Hej!

Jag och två vänner satt förra veckan och tittade på semifinalerna i Champions League när Ola Wenström klev in i studion med en mustasch (!). Vi skrattade gott åt det hela och tänkte sedan inte så mycket mer på det.

När jag vaknade i morse och såg hur orakad jag var tänkte jag att om folk klagar kan jag ju säga att jag är med i "mustaschkampen" - eller vad kampanjen nu heter. I samma veva kom jag att tänka på Ola W:s numera hårbeklädda läpp. Gör han det för den här mustaschkampen (eller vad den nu heter)? Eller har han det bara för att han tycker att det är snyggt (det är inte snyggt)?

Vad säger hans arbetskamrater i studion? Jag såg ingen som taunt:ade honom, vilket kan tyda på att han gör det för en "god sak". Om han nu gör det, varför hakar inte hans arbetskamrater på? Ska han vara den enda som ställer upp på detta? Som det ser ut nu (om han nu är med i den här jävla mustaschkampen) är det ju så att han får de andra att verka själviska (i brist på annat ord).

Vad tror ni?

Med vänliga hälsningar,

Rick D

Har träffat Ola åtskilliga gånger och han har varit en trevlig prick .
Citera
2021-06-01, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Hej!

Jag och två vänner satt förra veckan och tittade på semifinalerna i Champions League när Ola Wenström klev in i studion med en mustasch (!). Vi skrattade gott åt det hela och tänkte sedan inte så mycket mer på det.

När jag vaknade i morse och såg hur orakad jag var tänkte jag att om folk klagar kan jag ju säga att jag är med i "mustaschkampen" - eller vad kampanjen nu heter. I samma veva kom jag att tänka på Ola W:s numera hårbeklädda läpp. Gör han det för den här mustaschkampen (eller vad den nu heter)? Eller har han det bara för att han tycker att det är snyggt (det är inte snyggt)?

Vad säger hans arbetskamrater i studion? Jag såg ingen som taunt:ade honom, vilket kan tyda på att han gör det för en "god sak". Om han nu gör det, varför hakar inte hans arbetskamrater på? Ska han vara den enda som ställer upp på detta? Som det ser ut nu (om han nu är med i den här jävla mustaschkampen) är det ju så att han får de andra att verka själviska (i brist på annat ord).

Vad tror ni?

Med vänliga hälsningar,

Rick D
|
Så om inte Ola kan övertala alla i sin omgivning att gå med i mustaschkampen så kan han inte göra det själv för att det får andra i hans omgivning att verka själviska? Tycker du resonerar väldigt konstigt. Ska folk som gör bra saker ha kritik nu istället för folk vi anser gör dåligt då de som gör bra ifrån sig får andra att se sämre ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in