2021-05-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Spelar ingen roll hur mycket tid hon hade fått, ingen klass ändå! Såg likadant ut som när hon gör PL och där har hon fått gott om tid inför studio.
Hon kommer aldrig bli bra, inget ämne helt enkelt. Har sett så många gånger med henne fast jag kan ge henne att hon är bättre idag än när hon började.
Ska du sitta som ankare måste du ha grundkunskapen i fotboll vilket hon visar att hon ej besitter.

Det sägs att hon bara hade en dag, vem bestyrker det?
Tycker du hon höll studion flytande? Hon läste trots allt innan många gånger.

Enligt media hade hon bara en dag på sig det var tänkt att Ola skulle kommentera finalen. Hon är ingen Ola det håller jag med om, men hon har potential och gjorde det bra för att vara nybörjare det är inte lätt och kommentera en final utan maximal förberedelse, vänts till hon blir varm i kläderna då kommer hon hålla studion flytande. Tycker inte det viktigaste egenskapen för en programledare är fotbollskunskaper man behöver inte vara en expert. Apropå experter kan man fråga sig vad Bojan och Åslund gör i studio, finns det inte bättre experter.
Citera
2021-05-31, 15:05
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Fel. Att ingen backar Wenström betyder naturligtvis bara att mediafolk är fega råttor. Ingen vågar riskera att hamna i onåd när PK-feminist-rättvärdegrund-bramänniskosyn-allainvandrareärgoda-maffian väller fram som en jävla ångvält för att flytta fram sina positioner och sko sig.

Precis så. Snyggt rakt-på-sak-formulerat.
Citera
2021-05-31, 15:09
Avslutad
Faktiskt lite förvånad över att så många tyckte Ola va så bra. Själv har jag alltid haft lite svårt för honom och inte direkt uppskattat hans roll i studion.
Sen kan jag tycka att bästa ska få jobbet, men vem som är bäst för mig kanske inte är bäst för dig. Så blir svårt också i slutändan. Kan tycka det är trevligt med lite damer i sportvärlden.
Citera
2021-05-31, 15:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred85
Enligt media hade hon bara en dag på sig det var tänkt att Ola skulle kommentera finalen. Hon är ingen Ola det håller jag med om, men hon har potential och gjorde det bra för att vara nybörjare det är inte lätt och kommentera en final utan maximal förberedelse, vänts till hon blir varm i kläderna då kommer hon hålla studion flytande. Tycker inte det viktigaste egenskapen för en programledare är fotbollskunskaper man behöver inte vara en expert. Apropå experter kan man fråga sig vad Bojan och Åslund gör i studio, finns det inte bättre experter.

Exakt, en bra programledare kan leda en studio i stort sett oavsett ämne. Det handlar om att leda samtalet, inte om att vara fotbollsexpert.
Micke Leijnegard, som är ointresserad av fotboll, leder ju självklart en fotbollsstudio bättre än Lagerbäck eller Niva.
Citera
2021-05-31, 15:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Det jag har svårt för med Bojan är att han alltid låter som om han vore en tennisspelare som är framme hos domaren och klagar, vad han än pratar om.

Haha, vilken bra liknelse. "Vafan domaren, bollen var ju klart inne! Använd ögonen! Visa respekt! Jag vill prata med supervisorn!" Typ. Så är det ju verkligen.

Citat:
Det borde gå att skruva på sånt med bra återkoppling, men jag gissar att Viasat inte ägnar sig åt det.

Sånt där är känsligt numera, särskilt om det gäller en invandrare och/eller kvinna. De kan alltid dra diskrimineringskortet och hävda att kritiken bottnar i rasism och/eller sexism. Överlag är folk väldigt känsliga och vill ha säkra rum överallt, även de som valt att bli offentliga personer. Men narcissister måste hållas kort, annars tar de över totalt.
Citera
2021-05-31, 15:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred85

Självklart är det en stor fördel om programledaren är kunnig inom det område som ska avhandlas, eftersom det då blir lättare att ställa relevanta frågor och, inte minst, följdfrågor. Det sistnämnda blir svårt om programledaren i princip läser frågor från ett manus. Rent generellt är jag trött på upplägget med den okunniga, lätt korkade programledaren som ska ikläda sig den tänkta tittarens roll och vägledas av de kunniga "experterna". Jag uppskattar erfarna, kunniga programledare som Ola Wenström som kan prata med gästerna på deras eget språk och med ömsesidig respekt.
Citera
2021-05-31, 15:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
har för mig det. orkar inte läsa igen men bara att kolla aftonbladet eller expressen när artikel skrevs och det var ju i fredags som han fick sparken. tweetet har väl datum i sig.

Sparken fick han ju redan i början av året. Alltså inte förlängt kontrakt. Så lajken kom ju efter det, i början av maj som det verkar. Sedan rykte han ihop med Bojan förra helgen men det var att Expressen skrev om det som det blev omedelbart sparken.

Får se om han får något nytt jobb. Eller om det blir som med Oldsberg, tidig pension. Ola verkar ju klart ha sina fans så inte helt omöjligt att någon kanal anlitar han. Verkade som det skulle varit klart med TV4 innan drevet men återstår att se vilken kanal som "vågar" anlita han.
Citera
2021-05-31, 15:36
Medlem
bombaccis avatar
Vad ska Ola göra nu? Skriva på Kamratposten?
Citera
2021-05-31, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anime92
Faktiskt lite förvånad över att så många tyckte Ola va så bra. Själv har jag alltid haft lite svårt för honom och inte direkt uppskattat hans roll i studion.
Sen kan jag tycka att bästa ska få jobbet, men vem som är bäst för mig kanske inte är bäst för dig. Så blir svårt också i slutändan. Kan tycka det är trevligt med lite damer i sportvärlden.

Trevligt med damer säger du, men detta är ju en tråkig oattraktiv invandrarkvinna utan någon direkt kunskap om fotboll. Det ger ju noll att ha henne i en studio. Bojan är också en kass och störig expert, Åslund är inte heller något vidare. De borde bytas ut så fort som möjligt.
Denna kvinna är ju solklart inkvoterad då hon prickar in både invandrare samt kvinna och sitter och pratar om gräsmaskinen, haha.
Citera
2021-05-31, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinJailFreeNaval
Media tycks tycka att hon överglänste Ola. Gjorde hon det?

Nej verkligen inte, det är ett skämt att höja henne till skyarna.
Citera
2021-05-31, 19:03
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Nej verkligen inte, det är ett skämt att höja henne till skyarna.

Hon hyllas enbart för hennes kön och hennes ursprung. Hon är medioker som bäst.

Skiter egentligen i Wenström, men han är enligt mig tillsammans med Lasse Granqvist den bästa programledaren när det gäller fotboll. Gusten Dahlin är en som är på väg uppåt.
Citera
2021-05-31, 19:17
Medlem
Rimberts avatar
Tycker att Ola Wenström alltid varit en trevlig kille, med god koll på fotbollen.
Tråkigt om han ska bli ersatt av något fruntimmer, med pattar och lösögonfransar, med noll koll på fotboll.
Det var illa nog med juggen Bojan i studion.
Fotboll är en manssport som till 90% attraherar manliga tittare.
Vill de se fruntimmer finns det många andra alternativ på internet.
Har just sagt upp mitt abbonemang hos Nent Group.
Jag fulstreamar hellre än att behöva se Nent Groups inkvoterade kärringar.
Senast redigerad av Rimbert 2021-05-31 kl. 20:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in