2021-05-31, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Citat från na

Det fanns ingen risk att något allvarligt skulle hända eller att den dömde skulle lämna landet?

– Han hade ingen anknytning till utlandet. Det hade också gjorts en omfattande paragraf 7-utredning om hur han mår psykiskt och det fanns inga indikationer på något sådant, säger Christer Ganelind.

Omfattande?

Dessutom flera år gammal? Nuläget hade man ingen susning om. Från frikänd till 18-års fängelse.

Så här får det inte gå till. Men uppenbarligen har SD lyckats manipulera samtliga.
Citera
2021-05-31, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dessutom flera år gammal? Nuläget hade man ingen susning om. Från frikänd till 18-års fängelse.

Så här får det inte gå till. Men uppenbarligen har SD lyckats manipulera samtliga.
Mr Mundiarré, han snackade ju omkull sina "vänner" tills de trodde på honom, tex att det fanns två torsdagar(?) på en vecka, eller liknande
Citera
2021-05-31, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det vore väl det rimliga i ett avgörande ögonblick som advokat. Att ha kontakt med sin klient alltså.

Att SD sa han skulle inställa sig är troligt och inget mer likaså.
Citera
2021-05-31, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Borde vara HD då?

Intressant, varför det sker just nu?
Men det står väl sen tidigt idag, det är ju det som diskuterats länge.
Hans konto har stått still sen hans sista kommentar dagen innan han dog.
Att logga in kan vara polis i en pg Fu.

Däremot om hans loggar raderas är det suspekt.
Citera
2021-05-31, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det vet inte. Det är skrivet av någon som hatade SD och hatar HD.

Kan du verifiera ditt påstående eller är det som vanligt en ren lögn? Upp till bevis.
Citera
2021-05-31, 19:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Citat från na

Det fanns ingen risk att något allvarligt skulle hända eller att den dömde skulle lämna landet?

– Han hade ingen anknytning till utlandet. Det hade också gjorts en omfattande paragraf 7-utredning om hur han mår psykiskt och det fanns inga indikationer på något sådant, säger Christer Ganelind.

Omfattande?

Vad i helvete!? P-7:an är i princip en utredning kring huruvida gärningsmannen lever i fantasin eller verkligheten. Om man anser att han verkar så totalt jävla väck att man ställer sig frågande till om han ens visste vad han gjorde och isåfall bör gå vidare med en flera veckor lång utredning.

P-7:an skiter fullständigt i om gärningsmannen har noll eller sjuttion andra psykiatriska ICD-diagnoser.
Citera
2021-05-31, 19:30
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Hårstrået som man hittade på Lena är inte testat mot HD. Kanske dax att göra det.

Varför gjordes det inte när hon var häktad?
Citera
2021-05-31, 19:30
Medlem
Citat:

Mr Mundiarré, han snackade ju omkull sina "vänner" tills de trodde på honom, tex att det fanns två torsdagar(?) på en vecka, eller liknande

Vet inte om jag tror så värst mycket på P7 eller stora rpu:n, iom så många uppenbart sjuka passerar som friska...

Hur noga går de som bedömer igenom tidigare journaler, mm?
Bara det märkliga om att Stefan inte fick göra lumpen? Orsak- sekretess

Så mycket obesvarat som kunde sagt så mycket.
Tidigare arbetskollegor, det de uppgett, ger kalla kårar
Citera
2021-05-31, 19:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Att SD sa han skulle inställa sig är troligt och inget mer likaså.
Det vet vi inte ett dugg om, han har tidigare varit väldigt öppen om vad han tycker om att sitta i cell. Hittar dock inte det förbaskade smset.
Han kan exempelvis ha pratat till 11.18 om domen och kastat på luren. Advokaten kan ha försökt hindra honom.
Jag ger enbart exempel snarare än vad jag tror.
Vi får hoppas på mer uppgifter, det är alldeles för vagt.
Citera
2021-05-31, 19:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Citat från NA
Domaren i hovrätten om den ovanliga vändningen i Hjärstamordet: ”Om vi haft en kristallkula

Kanske därför som man inte leker domstol, utan att det ska gås igenom massor av material, av erfarna utbildade människor.

Hade domstolen fått tillgång till hela fupen, hade detta inte hänt.
Stefan Davidsson var inte frisk psykiskt. Dessutom hade han pungbråck, tack för infon Hanna

Egentigen så behövde de inte en kristallkula. Om jag nu ska tala från "andra sidan" (jaja, inte den sidan alltså

De hade hans udda film (jag hatar Åsa) och även hans avslutande försvarstal, där han faktiskt säger hur han skulle ha gjort det perfekta mordet på LW.

Inte att han aldrig skulle göra det...

Så kristallkulan behövde de inte.

Kan det var på det sättet att efterom det är flera personer involverade, så litar alla lite på varndra, att någon annan tar tag i saken?

Tror ingen av de här männsikorna menade illa, eller ens såg detta komma. Då hade de gjort det som behövdes.

Man vet ju själv att man kan göra felbedömningar ibland, och sedan tänka; hur kunde jag tänka/göra så? Den mänskliga faktorn.
Citera
2021-05-31, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Varför gjordes det inte när hon var häktad?
Jag tror inte det upptäktes så snabbt, för min egen del var det först vid analysen utomlands som jag förstod att de ens hittat ett hårstrå, med rot!
Antagligen schabblades det bort lite inledningsvis, det är inte alla som har kört på samma planhalva som åklagarna, om man säger så..
Citera
2021-05-31, 19:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade inte SD mördat LW så hade hon levt i dag. Och om SD inte varit otrogen mot sin partner - till skillnad från LW - så hade LW levt idag. Om SD tagit livet av sig före den 14 maj, så hade LW levt idag. Eller om han nu mötte en baneman... det vet vi inte än. Men troligen är det så att han inte ville fejsa GC-folket och Hjärstagrannarna efter domen. Fegis.

Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Huvudet på spiken, människors moraliska kompass är roten till allt ont. Skiter i hastighetsregler, någon dör. Kör med alkohol i kroppen, någon dör.

Det kan ske olyckor, men i de allra flesta fall så är det en människas moral som ställer till det. Alternativt psykopater och andra psykstörda.

SD mördade LW. Det finns inga om eller men relaterat till detta. Det bara ÄR så.
Senast redigerad av Lova33 2021-05-31 kl. 19:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in