Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Övertolkningar var ordet.
För eder trovärdighets skull är det påkallat att ni kommer med något som gör honom möjlig som gärningsman.
Det är riktigt att ingen till hundra procent lyckats bevisa att SE är oskyldig, och det kommer inte att ske förrän den riktige mördaren är fast.
Detta gäller även alla övriga uppslag och utpekanden, men i fallet SE finns det betydligt mer som pekar i riktningen oskyldig.
Han kan nämligen knyta sig till brottsplatsen som vittne på ett ytterst övertygande sätt, vilket var och en ser som inte har skygglappar.
Den sista promillen kommer vi dock inte runt.
Det vi kan göra är att rada upp exempel som vart och ett är tungt, men sammantaget utgör de i stort sett vattentätt alibi.
Det är lustigt att du påstår att AD i princip pekar ut SE som gärningsman, när det är precis tvärtom.
Han har aldrig sagt att SE är gm, eller ens att hans kläder och huvudbonad passade in på gärningsmannen.
Om det du säger vore sant, så hade ju KP ett fantastiskt läge, bara genom att hänvisa till herrhatten/Sherlock Holmesmössan och ställt dem bredvid SE:s öronlappslösa keps hade ju saken varit klar.
Varför gjorde han inte det?
Varför försökte de inte ens att dra trumfkortet AD?
Hade kanske TP redan försökt och fått negativt svar?
Nej AD har inte sagt att SE är GM men han lämnade ett signalement som stämmer mycket väl med SE.
Den riktiga mördaren är med åtminstone 80% sannolikhet just SE.
Skulle det ändå vara någon annan så är det rätt sannolikt att också denna är död.
Efter så här många år så är det ju om inte helt så iaf nästintill omöjligt att hitta så pass starka bevis att man kan bevisa att just denna person är GM.
Det gäller såklart även för SE det är långt ifrån bevisat att han var GM även om det är det i särklass mest sannolika utifrån materialet och andra kända fakta.
Jag vet inte varför KP gjorde eller inte gjorde eller sade vissa saker.
Jag ser ingen poäng med att spekulera kring varför han sade eller inte sade vissa saker.
Vi har väl länge fört fram en lång rad märkliga omständigheter och indicier som är besvärande för SE.
Vart och ett är kanske inte så besvärande men efter 4-5 märkligheter så tar de rimiga förklaringarna slut,
På den 8e ,11e eller 16e omständigheten är förklaringarna slut sedan länge.
Betänker man dessutom att ALLA dessa omständigheter gäller en och samma person så blir det en än starkare helhet.
Det krävs oerhört mycket slump för att kunna bortse från alla dessa saker.
Så mycket slump existerar knappt..
Den enda egentliga svagheten jag kan se i SEspåret är vapenfrågan.
Det jag verkligen inte kan förstå är alla som alltjämt menar att mordet var välplanerat och proffsigt utfört.
I själva verket finns i princip inget som tyder på detta.
Valet av plats .valet av vapen hur GM exponerade sig för så många människor.
Kanske hade GM lågskor vilket inte tyder på någon planerad handling med tanke på årstid,väderlek och omständigheter på platsen.
Det mest tydliga är ändå hur LP hanterades.
Antingen ingick hon inte i planen då borde hon inte beskjutits alls.
ELLER så borde GM ha fullföljt och sett till att släcka henne också.
Det finns väl ingen plan som innehåller BÅDE skjut och skjut inte!??
Däremot kan jag förstå de som tex tror på CA.
Jag kan se honom som GM även om det är en stark övervikt för SE.
Tyvärr lär vi inte komma så mycket längre än så här.
Det krävs nog att en GM bekänner allt på sin dödsbädd eller att någon annan som vet hur det gick till gör samma sak innan hen avlider.
Jag är övertygad om att det finns levande personer som sitter på sanningen nämligen.